Čudotvorac

Naziv knjige: Čudotvorac
Originalni naziv: The rainmaker
Broj stranica: 396
Žanr: triler (pravni)
Čudotvorac je pravni triler od autora Džona Grišama. Knjiga je objavljena 1995. godine pod nazivom The rainmaker. Pisana je u prvom licu tako da čitavu priču pratimo iz perspektive Rudyja Baylora, studenta prava koji treba da diplomira za nekoliko sedmica. Radnja se u knjizi odvija prilično sporo, barem u prvom dijelu knjige gdje nas autor uglavnom upoznaje sa pričom i onim što će se dešavati u nastavku. Drugi dio knjige je mnogo interesantniji od prvog, jer u njemu počinje pravna bitka koja vam neće dati da ispustite knjigu iz ruku.

Roman Čudotvorac je najizdavaniji roman u tvrdim koricama u historiji američkog izdavaštva. Ova uzbudljiva, čas tragična, čas vedra sudska drama, još jedan je dokaz Grišamova spisateljskog umijeća. Zapanjujuća lakoća kojom je u stanju izmjenjivati napetost i opuštanje, potaknuti simpatije i antipatije, rješavati i najzapetljanije situacije dokaz je talenta kojem u suvremenoj pripovjedačkoj prozi nema ravna.
Rudy Baylor je upravo položio svoj posljednji ispit, za nekoliko mjeseci kada primi diplomu čeka ga posao u pristojnoj advokatskoj kancelariji, plaća koja će mu sigurno biti dovoljna da plati sve račune za skupe poklone kojima je darivao svoju djevojku. U jednom trenutku u njegovom životu sve je izgledalo u redu, a onda je kompanija u kojoj se trebao zaposliti iznenada prodana, njegov siguran posao nestao je netragom baš kao i njegova djevojka koja je našla bolju partiju.

Tako on postaje jedini diplomant na svojoj godini koji je ostao bez posla, na rubu je bankrota, progonjen od vjerovnika, i bez položenog pravosudnog ispita. Ne preostaje mu ništa drugo nego da se prihvati slučaja kojeg nikako ne može dobiti. U ime roditelja Donnyja Raya Blacka, mladića koji umire od leukemije, podnijet će tužbu protiv osiguravajućeg društva koje bez valjanog opravdanja jednostavno ne želi platiti troškove transplantacije koštane srži. Protiv neiskusnog mladog advokata osiguravajuće društvo poslat će najskuplje pravnike Memphisa, a među njima i one s kojima Rudy Baylor ima neraščišćenih računa.

Džon Grišam nam u ovoj knjizi pokazuje kako izgleda svijet nakon što diplomirate na fakultetu. Glavnom liku Rudyju Bayloru postaje jasno da se na fakultetu ne uči sve što se mora znati u stvarnom svijetu. Obično se taj stvarni svijet razlikuje od teorije koja se samo uči napamet (u velikom broju slučajeva) na fakultetu.

Ako volite pravo i pravnu tematiku, te vas zanima kako izgleda sudski postupak koji se vodi pred porotom protiv jednog osiguravajućeg društva, onda vam preporučujem ovu knjigu!

,, Moja je odluka da postanem odvjetnik bila neopozivo zapečaćena kada sam otkrio da moj otac mrzi pravnički poziv. Bio sam mladi tinejdžer, nespretan, smeten svojom nesigurnošću, nezadovoljan životom, užasnut pubertetom, a moj me otac zbog neposluha upravo odlučio poslati u vojnu školu. On je bio bivši marinac koji je vjerovao da je batina iz raja izrasla. A ja sam imao dug jezik i odbojnost prema disciplini pa je za njega najjednostavnije rješenje bilo da me otpravi. Godine su prošle prije negoli sam mu oprostio.

Bio je strojarski inženjer, a radio je sedamdeset sati tjedno za tvrtku koja je, uz mnoge druge proizvode, izrađivala ljestve. S obzirom da su ljestve po prirodi opasan predmet, njegova je tvrtka postala česta meta sudskih tužbi. A kako se bavio projektiranjem, mog su oca najčešće slali da predstavlja tvrtku na saslušanjima i procesima. Ne mogu reći da ga okrivljujem zato što je mrzio odvjetnike, ali ja sam im se navikao diviti, jer su mu toliko zagorčali život... ''