Odmetnuta porota

Naziv knjige: Odmetnuta porota
Originalni naziv: The runaway jury
Broj stranica: 440
Žanr: triler (pravni)
Odmetnuta porota je pravni triler kojeg je 1996. godine objavio autor Džon Grišam pod nazivom The runaway jury. Odmetnuta porota sedmi je uzastopni bestseller broj jedan najprodavanijeg pisca devedesetih. Grišam će vas laganim i naoko ležernim stilom, uvesti u svijet sudnice gdje se vodi bespoštedna borba za profit, gdje visoki ideali i niski udarci idu ruku pod ruku, gdje je pravda bez poveza na očima. Ovoga puta možete očekivati veliku građansku parnicu kojom se traži naknada štete.

,,Nijedan zakonito izrađen proizvod u povijesti svijeta nije usmrtio toliko ljudi koliko cigarete.''

Bez nekog pretjeranog uvoda u ovoj knjizi veoma brzo počinje suđenje. Nakon što se izaberu porotnici suđenje stoljeća počinje. S jedne strane, u pratnji osmorice najboljih advokata Amerike je Celeste Wood, krhka udovica Jacoba Wooda, čovjeka čiji je život ugasnuo od raka pluća nakon gotovo trideset godina pušenja, s druge je strane tvrtka Pynex, jedna od četiri najveća svjetska proizvođača cigareta i devet najskupljih pravnika obrane.
Do sada je održan veliki broj sličnih suđenja i još nikada duhanska industrija nije izgubila parnicu protiv obitelji preminulih pušača, ali i nikada dosad nije bila suočena s tako opasnim protivnikom. Kako o ishodu ovog suđenja ovisi ishod drugih parnica koje su u pripremi, duhanska industrija neće štedjeti dolare kako bi izvojevala još jednu pobjedu, jer izgubi li duhanska industrija ovo suđenje, doći će do prave lavine tužbi. Multimilijunska odšteta je ulog u ovoj igri u kojoj su dopuštena sva sredstva.

Između dvije sukobljene strane stoji porota koju čini poštenih dvanaest građana o kojoj ovisi sve, a Nicholas Easter, mladi prodavač u kompjuter-shopu, nekadašnji student prava, samo je jedan od njih. Međutim, kako proces bude napredovao, postat će jasno i sucu i pravnicima obiju strana kako ova porota izmiče kontroli, kako ona sigurno nije kao sve ostale, jer se nešto potpuno neobično i neočekivano zbiva u sobi za porotnike!

Možete očekivati pravnu borbu koja se odvija u sudnici gdje tužitelj i odbrana pred porotu iznose svoje dokaze koje su pripremili. Uglavnom se radi o saslušavanju raznih svjedoka, doktora i stručnjaka. Međutim, ono čemu autor posvećuje više pažnje jestu dešavanja ''iza pozornice'', ondosno kako obje strane utiču na porotu koristeći se nedopuštenim i neetičnim postupcima. U svemu tome pojavljuje se i misteriozna djevojka koja se predstavlja kao Marlee. Ona ima neki plan, ali da li radi sama ili sa nekim?

Odmetnuta porota je knjiga koju ne bi mogao svrstati među najbolje od ovog autora, ali mogu reći da je ovo solidan pravni triler sa veoma zanimljivom tematikom. Jedna od zamjerki na ovu knjigu je ta što sam imao utisak da autor često prepričava događaje koji se odvijaju u knjizi.

,, Lice Nicholasa Eastera bilo je djelomično skriveno iza police prepune tankih bežičnih telefona. Nije gledao izravno u skriveni fotoaparat, već malo lijevo od njega, možda u nekog kupca, ili prema stolu s najnovijim elektroničkim igricama iz Azije za kojim je stajala skupina djece. Iako ju je s udaljenosti od četrdeset metara snimio muškarac koji se pritom morao izmicati poprilično gustom prometu prolaznika u trgovačkom centru, fotografija je bila jasna i pokazivala je skladno lice, glatko izbrijano, snažnih crta i dječačke ljepote. Easteru je bilo dvadeset sedam godina, to su pouzdano znali. Nije nosio naočale. Nije imao prsten u nosu, ni ludu frizuru. Ništa što bi ukazivalo na činjenicu da je jedan od običnih mladića zaluđenih računalima koji u toj prodavaonici rade za pet dolara na sat. Iz njegovih odgovora u upitniku znali su da ondje radi četiri mjeseca, te da je upisan na izvanredni studij, iako niti na jednom fakultetu u krugu od pet stotina kilometara nisu pronašli nikakvih podataka o njegovu upisu,. To je bila laž, u to su bili posve sigurni.

Svakako je morao lagati. Izvori informacija bili su predobri. Da mali studira, znali bi gdje, koliko dugo, što, koliko su mu ocjene dobre ili loše. To bi svakako znali. Bio je zaposlen u prodavaonici Computer Huta u trgovačkom centru. Ni manje ni više od toga. Možda se namjeravao nekamo upisati. Možda je prekinuo studij, ali još uvijek voli govoriti da je izvanredni student. Možda se tako bolje osjeća, možda zbog toga ima osjećaj da pred sobom ima cilj, možda to bolje zvuči... ''

,,Sredi sve u glavi i tijelo će moći učiniti bilo što.''

,,Nije li ljubav čudesna stvar?''

,,Upoznaj neprijatelja?''