Partner

Naziv knjige: Partner
Originalni naziv: The partner
Broj stranica: 362
Žanr: triler (pravni)
Partner je pravni triler kojeg je Džon Grišam objavio 1997. godine pod nazivom The Partner. Ovo je inače sedma knjiga po redu koju je napisao Džon Grišam, te definitivno bolja od prethodne dvije. Priča je pisana u trećem licu. Prati se iz perspektive velikog broja likova koji se svi nalaze na različitim stranama. Autor se na stavlja na stranu ni jednog lika u ovoj knjizi, već pušta čitaoca da odabere za koga će navijati. Izbora ima puno: FBI, advokati, sudci, tužitelji, privatni istražitelji...

Ukratko rečeno ovo je priča o američkom advokatu koji je iscenirao vlastitu smrt, gledao vlastitu sahranu, iz svoje firme ukrao 90 miliona dolara i koji je potom uhvaćen kako mirno živi u Brazilu.
Pratili su ga danima prije nego što su odlučili zgrabiti ga. Danilo Silva je po svim znakovima živio sam, u skromnoj kući od cigle na kraju sjenovite aleje u malom gradiću Ponta Pora, na samoj granici Brazila s Paraguajem. Nigdje nije bilo traga milijunima za koje su bili sigurni da ih je ukrao. Bio je puno mršaviji, lice mu je bilo promijenjeno plastičnom operacijom, govorio je drugim jezikom, ali bez sumnje to je bio Patrick Lanigan!

Četiri godine ranije Patrick Lanigan je bio uspješan mladi pravnik u istaknutoj advokatskoj kancelariji u Biloxiju, savezna država Mississippi. Imao je mladu i lijepu ženu, kćerkicu, novostečeno partnerstvo u firmi i svijetlu budućnost, a onda je jednog hladnog dana u februaru njegov auto skliznuo sa sleđene zavojite seoske ceste u provaliju. Tu je dočekao strašan kraj u buktinji koja je zbrisala sve ovozemaljske tragove.

Kada je, šest sedmica poslije, devedeset milijuna dolara namijenjeno značajnom klijentu nestalo s offshore računa firme, partneri su počeli panično postavljati pitanja. Potraga je trajala četiri godine. I sada su ga našli!

Grišam je ovu knjigu razradio da krajnjih detalja. Advokat koji je u centru pažnje u ovoj knjizi se nalazi u bezizlaznoj situaciji, te mu s obzirom na ono što je uradio prijeti nekoliko tužbi, kako od strane savezne vlasti tako i od strane državne vlasti. Čak mu prijeti i smrtna kazna. Iako njegovi postupci djeluju kao neoprostivi, on za sve ima prilično solidno i dobro isplanirano objašnjenje sa kojim uspijeva da krivicu prebaci na veće ''ribe''. Međutim, njegov plan ima jednan problem koji će na kraju priče rezultirati neočekivanim preokretom. Čini mi se da je Džon Grišam na taj način uspostavio balans u priči.

To je upravo ono što ovu knjigu čini interesantnom i nepredvidljivom. Dobit ćete jednu pravnu bitku, ali ne u sudnici, već iza pozornice gdje se sklapaju razne vrste ugovora. Ako volite pravo i pravnu tematiku, preporuke za ovaj odličan triler!

,, Pronašli su ga u Ponta Pori, ugodnome brazilskome gradiću na granici s Paragvajem, u području koje se i danas naziva Granicom. Zatekli su ga u sjenovitoj kući od opeka u Rua Tiradentes, širokoj aveniji s drvoredom u sredini i bosonogim dječacima koji su na vrućem pločniku igrali nogomet.

Zatekli su ga samog, koliko su po svemu mogli zaključiti, premda je tijekom osam dana koliko su se skrivali i promatrali kuću, spremačica dolazila u neredovitim razmacima.

Zatekli su ga kako živi udobno ali nikako i raskošno. Kuća je bila skromna, a vlasnik joj je mogao biti svaki mjesni trgovac. Vozio je Volkswagenovu bubu, '83. godište, proizvedenu u Sao Paulu zajedno s milijunima drugih. Automobil je bio crven i čist, sjajno ulašten. Prva fotografija prikazivala ga je upravo dok je polirao automobil, iza željeznih vrata kroz koja se kratkim prilaznim putem dolazilo do garaže.

Kada su ga pronašli, bio je znatno mršaviji, izgubivši velik dio od onih sto pet kilograma koliko je imao kada je posljednji put viđen. Kosa i koža bile su mu tamnije, brada četvrtastija, a nos blago zašiljen. Jedva primjetne promjene na licu. Trebalo im je puno novca da podmite kirurga u Riju koji je prije dvije i pol godine izveo operaciju... ''