Naziv knjige: Zamka
Originalni naziv: Tripwire
Broj stranica: 325
Ocjena:4/5

Zamka je vrhunski triler čiji će vas eksplozivni rasplet ostaviti bez daha. Ovo je treći roman u serijalu o Džeku Ričeru koja je objavljena 1999 godine.

U novom romanu o Džeku Ričeru, Li Čajld nam opisuje svijet njujorškog podzemlja i vojne birokracije.

Na početku knjige Ričer, pod lažnim imenom, radi kao noćni čuvar u jednom noćnom klubu na krajnjem jugu Sjedinjenih država u Key Westu, kada mu prilazi privatni detektiv iz Njujorka koga je angažovala izvjesna gospođa Jakob da pronađe Ričera. Pošto Ričer ne poznaje nikakvu gospođu Jakob, on ne želi da bude pronađen, ali nakon što nešto kasnije pronađe ubijenog privatnog detektiva on odlučuje da ipak ode i vidi o čemu se radi.

Kada ode u Njujork da upozna gospođu Jakob, iznanađen je jer je to Džodi, kći pokojnog generala Garbera koji je bio Ričerov učitelj u vojsci. Tako će se Ričer i Džodi upustiti u rješavanje misterija nestanka jednog američkog vojnika u ratnom paklu Vijetnama, a koji je povezan sa opasnim kriminalcem unakaženog lica Hobijem Kukom. Hobi Kuka je beskrupulozni kamatar koji ima običaj da ostavlja za sobom krvavi trag jezivih zločina, jer njegove žrtve proživljavaju fizički i psihički pakao. Ričer želi da razriješi slučaj Hobija Kuke iz razloga što je Hobi dirnuo u njegovu svetinju, a to su pošteni američki vojnici i njihov neokaljani patriotizam.

Da bi se razriješio zamršeni slučaj iz Vijetnamskog rata koji je star 30 godina potreban je najbolji istražitelj, njegova hrabrost, borilačke vještine i naravno njegov lucidni um.

Zamka je roman koji je pisan u trećem licu, pa tako se priča prati iz perspektive Ričera, Džodi i Hobija Kuke. Li Čajld se ne zadovoljava pisanjem uzbudljivih i životnih trilera. On nam je u svojm romanima predstavio junaka koji će nam se stvarno urezati u sjećanje. Još bi samo napomenuo da su Ričer i Jodie zaljubljeni jedno u drugo još od kad su bili djeca, ali su krili svoje osjećaje, jer je ona kćerka Garbera, Ričerovog učitelja. Nakon što se oni nisu dugo vidjeli, sada će ti njihovi osjećaji izaći na vidjelo, a malo romanse nije na odmet.