Može i bez kavijara

Naziv knjige: Može i bez kavijara
Originalni naziv: It can't always be caviar
Autor: Johan M. Zimel
Broj stranica: 802
Na preporuku prijatelja sam odlučio da nađem i pročitam ovaj odlični triler Može i bez kavijara. Ovaj roman je objavljen 1972 godine, a napisao ga je autor Johan Mario Zimel. U romanu je opisan život mladog bankara Tomasa Lievena, koji je igrom slučaja bio primoran da postane obavještajac, u periodu drugog svjetskog rata i nekoliko godina poslije rata, tačnije od 1939 do 1957 godine.

Tomas Lieven je mladi bankar, nijemac koji vodi veoma miran život u Londonu, voli da kuha (to ga posebno smiruje), ali naviše od svega mrzi nasilje i ubijanje. Međutim, 1939 godine, na samom početku II svjetskog rata on je prevarom uvučen u razne igre i spletke tajnih službi. U jednoj  takvoj situaciji će se vidjeti da je on veoma inteligentan, spretan, odvažan i uglađenih manira, jer je prisiljen da istovremeno radi za englesku, njemaču i francusku obavještajnu službu, a sve to kako bi spasio svoju kožu i izvukao se iz tog ludila u koje mu se život pretvorio. Kroz sve probleme u koje je upao vodi ga jedino plemenita želja da u tom košmarnom, surovom i ludilom pomračenom svijetu ne naudi nevinima, ne nanese zlo, niti da se posluži prijetnjama i silom.

Tako se u periodu drugog svjetskog rata, a i u poslijeratnim godinama, Lieven nalazao u raznim situacijama i koristio razna imena. Pomrsio je planove svim obavještajnim službama, bio je u zatvoru nekoliko puta, radio je i za kontraobavještajne službe, zatim na suzbijanju crne berze itd. Upoznao je razne prijatelje i stekao dosta neprijatelja. Zaljubio se u mnogo lijepih djevojaka, mada su ga neke zamalo koštale života.

Tomas Lieven voli da kuha, i kuhanje ga u ključnim momentima spasava od pogibelji, bistri mu misli i izvlači radosne i opuštajuće osmijehe na lica njegovih mučitelja i ucjenjivača... Za sva jela koja je spremao u knjizi se mogu naći i recepti po kojima ih je spremao.

Knjiga je pisana retrospektivno. Na početku knjige smo u 1957 godini i nakon izvjesnog događaja Tomas Lieven se prisjeća šta mu se sve dogodilo u periodu od 1939 pa sve do 1957 godine. Tako nas je autor naširoko izvijestio o životu Tomasa Lievena koji je bio izuzetno buran i zanimljiv za čitanje.

Iskrene preporuke!!!