Usijanje (Džek Ričer #5)

Naziv knjige: Usijanje
Originalni naziv: Echo burning
Broj stranica: 318

Usijanje je peti roman o Džeku Ričeru kojeg je napisao jedan od najboljih savremenih pisaca trilera, Li Čajld. Ovaj roman je objavljen 2001 godine. Nakon romana Posjetitelj gdje je Ričer pokušao da se skrasi na jednom mjestu, on se sada ponovo vraća svom životu lutalice, jer je to ono što mu odgovara.

Ričera je sada put naveo u Teksas. On luta kroz paklenu vrućinu usijanim ulicama teksaškog grada. Pokušavajući da izbjegne mogući problem u koji bi mogao upasti, on stopira u nadi da će mu neko stati i odvesti ga bilo gdje u njegovom besciljnom lutanju. Na njegovo iznenađenje zaustavlja se mlada i zgodna meksikanka Karmen Grir. Međutim, Karmen nije slučajno stala. Ona već mjesecima pokušava da nađe nekoga ko bi je mogao zaštititi, a Reacher s obzirom na svoj izgled je po njemom mišljenju pravi čovjek za to.

Radi se o tome da je muž brutalno zlostavlja. Njen muž je potomak imućne teksaške obitelji, koja zapravo mrzi Karmen jer je ona hispanoamerikanka. Takve obitelji znaju dobro čuvati svoje tajne. Njen muž je u zatvoru i trebao bi izaći za nekoliko dana, a Karmen je ubijeđena da će je tada ubiti. Ona zapravo traži od Ričera da on ubije njenog muža. Hoće li Ričer povjerovati u njenu priču i da li će šta poduzeti? Šta će biti sa Karmeninom kćerkom Eli? Džek Ričer nikada ne napušta damu u nevolji.
Ovo je još jedan vrhunski triler koji je ispričan sa izuzetnim osjećajem za detalje i oblikovanje dramatične radnje. Napisan je u trećem licu. Usijanje je nepredvidljiv triler, sa veoma komplikovanom radnjom i Li Čajld je veoma dobro sakrio glavnog negativca. Autor u stilu Agate  Kristi završava ovaj roman, tako što Reacher na kraju glavnom negativcu obrazlaže sve  pojedinosti istrage koju je proveo, a koje su ostale nerazjašnjene.

Scena koja mi je ostala u sjećanju je ona u kojoj se Ričer sukobljava sa negativcima je savršeno osmišljena i prezentovana od strane autora.

Sljedeći roman u serijalu o Džeku Ričeru je Živa meta.