Serijal: Pjesma leda i vatre
Autor: Džordž R. R. Martin
Broj stranica: 1015
Ocjena 4/5
Prethodne knjige: Igra prijestolja, Sudar kraljeva, Oluja mačeva i Gozba za vrane.

,,Zaista epski... sa veličanstveno uzbudljivim klimaksom, ovaj roman je prava gozba za ljubitelje fantastike, čak i za one velikim apetitom.'' Publishers Weekly

Plas sa zmajevima je peta knjiga u serijalu Pjesma leda i vatre kojeg je napisao autor Džordž R. R. Martin i objavio 2011 godine. Po ovom serijalu epske fantastike je snimljena i najgledanija TV serija Igra prijestolja. Ples sa zmajevima se sastoji od dva dijela. Prvi dio je Snovi i prah u kojem se radnja odvija u istom vremenskom periodu kao i u prošloj knjizi Gozba za vrane. Drugi dio je Poslije gozbe u kojema priča dolazi do svog vrhunca. Ples sa zmajevima je izuzetno uzbudljiv i zanosan roman u koji će vas Martinov živopisni stil pisanja upecati poslije samo nekoliko pročitanih stranica.

,,Među piscima epske fantastike Martin je daleko najbolji... ovo je napeta, burna knjiga koja izaziva nesanicu.'' Time Magazine
Priča se ponovo prati iz perspektive likova kao što su Džon, Deneris, Tirion, Bran itd. Na istoku imamo Denetis, posljednja preživjela iz velike i moćne dinastije Targarijen, koja vlada kao kraljica grada podignutog na prahu i smrti, ali je okružena sa neprijateljima. Njema tri zmaja su sada već izrasla u velike i strašne zvijeri.

Mnogi ljudi sada traže Deneris i njeme zmajeve, s obzirom da se pročulo gdje se ona nalazi. Među tim ljudima je i kepec Tirion Lanister koji je pobjegao iz Kraljeve luke jer mu je ucijenjena glava. On je zapravo osuđen na smrt zbog ubistva svog sestrića kralja Džofrija i svoga oca lorda Tivina. Tirion će na ovom putu naći u mnogim nezgodnim situacijama i upoznat će novog lika koji je predstavlja kao Mladi Grif. Mladi Grif ima veoma interesantnu priču, a i korijene.

Na sjeveru gdje se pruža veliki Zid od leda i kamena, Džon Sniježni, kopile Edarda Starka, je izabran za 998. Lorda zapovjednika Noćne straže. Džon ima neprijatelje i u samoj Straži i sa one strane Zida, gdje se okupljaju sile beizrecivog užasa. Takođe, na Zidu se trenutno nalazi i Stanis Barateon zajedno sa svojom crvenom čarobnicom Melisandre i Davosom. Bran Stark je otišao sa sjeverno od Zida kako bi ispunio svoju sudbinu i on će na tom pitu sresti nekoliko zanimljivih lika.

Na sve strane ponovo izbijaju ogorčeni sukobi, a u njih su upleteni brojni, nezaboravni i neodoljivi likovi, od odmetnika do sveštenika, od vojnika do volšebnika, od plemića do robova. Plime sudbine zasigurno vode ka najvećem plesu do sada.

,,Suočeni sa neshvatljivim zamahom ovog epa mnogi drugi pisci fantastike mogu samo s nevjericom da odmahuju glavom... Njegova ambicija: da stvori Svjetovnih Dvanaest cezara epske fantastike, s likovima tako otrovnim da bi pojeli Bordžije.'' Guardian

Ples sa zmajevima je veoma interesantna, nepredvidljiva i zanimljiva knjiga. Ima tu i nekih stvari koje mi baš i nisu odgovarale, kao npr. Arija je u prethodnim knjigama imala veoma dobru i interesantnu priču, ali to nije slučaj u ovoj knjizi, jer ovdje je njena priča malo dosadna. Teon Grejdžoj se ovdje pojavljuje pod raznim imenima i kako se priča privodi kraju on se pokušava iskupiti za ono što je uradio. Ne znam baš koliko je tom uspio. U ovoj knjizi se pojavljuje nekoliko Grejdžoja koji doprinose kvalitetnijem razvoju priče.

Sljedeća knjiga u serijalu Pjesma leda i vatre bi trebala biti Vjetrovi zime.