Originalni naziv: The desert spear
Serijal: Demonski ciklus
Autor: Piter V. Bret
Broj stranica: 675
Prethodna knjiga: Noć demona.

,,Piter V. Bret spada među moje omiljene pisce.'' Patrik Rotfus

Demonski ciklus je serijal epske fantastike koji se sastoji od pet knjiga (romana). Autor ovog serijala je Piter V. Bret. Radnja ovog serijala se odvija u svijetu koji se zove Teza i u kojem je ljudska vrsta prepustila noć utrobnicima, tj. demonima koji se svaku noć dižu iz zemlje i do zore razaraju sve što im se nađe na putu. U zoru ih sunce tjera natrag u Utrobu. Svaki dan kada počne da se smrkava malobrojni preživjeli ljudi skrivaju se iza magijskih simbola u nadi da će ih čini zaštititi još jednu noć.

Pustinjsko koplje je druga knjiga u serijalu epske fantastike Demoski ciklus koja je objavljena 2010 godine. Pustinjsko koplje je nastavak na roman Noć demona u kojem smo se upoznali sa tri glavna lika: Arlenom, Lišom i Rodžerom. Prvi dio ove knjige je posvećen Amanu Džardiru, liku koji se pojavio u prošloj knjizi. Sada se upoznajemo sa njegovom prošlošću još od trenutka kada je bio dijete pa sve do onoga što se desilo u prošloj knjizi, a onda i dalje polsije toga. Takođe se pojavljuje i nova vrsta demona (demoni uma) koji su viši po rangu i mogu da kontroliraju ostale demone.

Ovaj roman je prožet akcijom i napetošću bez prestanka. Ljudi se očajno pokušaju odbraniti od napada demona koji noću vrebaju sve malobrojnije stanovništvo, a koje je prinuđeno da se skriva iza napola zaboravljenih simbola moći. Među ljudima kruže legende koje govore o Izbavitelju, tj. o generalu koji je nekada davno ujedinio čitavo čovječanstvo i porazio demone. Postavlja se pitanje da li je povratak Izbavitelja samo mit. Ako nije, ko bi to mogao biti?

Iz pustinje koja se nalazi na jugu izjahuje Aman Džardir. On je ujedinio pustinjska plemena i pretvorio ih u vojsku za ubijanje demona. On se proglasio za Šar'Damu Kaa ili Izbavitelja i kao dokaz tog prava on nosi drevno oružje – koplje i krunu. Ali na sjeveru ljudi smatraju da je izbavitelj jedan od njih, tj. Iscrtani čovjek, mračna i zlokobna prilika. Da stvar bude još interesantnija Šar'Dama Ka i Iscrtani čovjek su nekada bili prijatelji, a sada su smrtni neprijatelji.
Pustinjsko koplje predstavlja fantastičan nastavak serijala Demonski ciklus i popunjava neke praznine iz prošle knjige. Piter V. Bret na izuzetan način u priču uvodi nove ljudima nepoznate demone, tzv. demone uma koji mogu da upravljaju drugim demonima i koji pokazuju interesovanje prema dva čovjeka koji su ubili veliki broj demona. Kao i prethodni roman i ovaj je prepun akcije, napetosti i mračnih neprijatnih scena, pa zbog toga nije preporučljiv za mlađu generaciju. U knjizi se pojavljuje i Rena, djevojka iz Arlenove prošlosti.

Pustinjska plemena koja je ujedinio Aman Džardir imaju dugačiju kulturu i običaje, za razliku od kulture i običaja koji vladaju na sjeveru. Autor na veoma slikovit način predstavlja različitosti ovih običaja.

,,Najznačajnija i najfilmičnija fantazijska saga još od Gospodara prstenova. Nadahnuta i zanimljiva; nećete moći da se odvojite od nje.'' Pol V. S. Anderson, režiser filma Pritajeno zlo: Osveta
Sljedeća knjiga u serijalu Demonski ciklus je Sunčani rat.