Naziv knjige: Prijestolje od lobanja
Originalni naziv: The scull throne
Serijal: Demonski ciklus
Autor: Piter V. Bret
Broj stranica: 804
Prethodne knjige: Noć demona, Pustinjsko koplje, Sunčani rat. NAPOMENA: mogući spojleri za ove knjige.

Demonski ciklus je serijal epske fantastike koji se sastoji od pet knjiga (romana). Autor ovog serijala je Piter V. Bret. Radnja ovog serijala se odvija u svijetu koji se zove Teza i u kojem je ljudska vrsta prepustila noć utrobnicima, tj. demonima koji se svaku noć dižu iz zemlje i do zore razaraju sve što im se nađe na putu. U zoru ih sunce tjera natrag u Utrobu. Svaki dan kada počne da se smrkava malobrojni preživjeli ljudi skrivaju se iza magijskih simbola u nadi da će ih čini zaštititi još jednu noć.
Prijestolje od lobanja je četvrta i dosad najbolja knjiga u serijalu epske fantastike Demonski ciklus koja je objavljena 2015 godine. Već smo prošli sredinu cjelokupne priče i tačno se vidi da Piter V. Bret zna šta radi. U ovoj knjizi do izražaja dolaze Liša, Rodžer i Inevjera, s obzirom da su Arlen i Aman nestali na kraju prošle knjige Sunčani rat. Radnja se u ovoj knjizi brže odvija, za razliku od prošlih knjiga u kojima je bilo dosta osvrtanja u prošlost. I u ovoj knjizi ima takvih situacija, ali ne toliko kao u prošlim knjigama. Ako niste čitali prošle knjige onda ova knjiga i nije najbolje mjesto od kojeg ćete početi.

,,Od ovoga srce lupa i adrenalin skače. Skoro savršen krešendo.'' Book Frivolity
Prošla knjiga je završila tako što su se sukobili u dvoboju Arlen Stog (Iscrtani čovjek) i Aman Džardir. Jedan od njih dvojice bi mogao biti Izbavitelj koji će ujediniti čovječanstvo i suprotstaviti se demonima. Dvoboj se završio tako što se Arlen bacio sa litice i sa sobom povukao i svog protivnika Amana, te je na taj način ostavio svijet bez Izbavitelja.

S obzirom da su njih dvojica nestali počinje borba između mogućih nasljednika koja prijeti da rastrgne Slobodne gradove na komade.

Ja jugu je upražnjeno krazijsko prijestolje koje je sačinjeno od palih generala i demonskih prinčeva i kojeg krase čast i drevna, moćna magija koja zadžava demone na odstojanju. Na njemu je sjedio Aman Džardir, a s obzirom da je sad on nestao, njegova prva supruga Inevjera pokušava da spiječi sinove da se poubijaju i započnu građanski rat, dok se oni bore za slavu ne bi li preoteli prijesto.

Na sjeveru se Liša Papirdžija i Rodžer Krčmar bore da vojvodstvo Anžij i Miln natjeraju u savez protiv Krazijaca dok ne bude prekasno. U svim tim nevoljama vojvodstvo Lakton se je našlo u unakrsnoj vatri, nezaštičeno je, bogato i dušu je dalo za zauzimanje.

I tako demoni sve više jačaju, a bez Arlena i Amana možda nema nikog dovoljno jakog da ih zaustavi. Ali tu je i Rena Stog, Arlenova supruga koja vjerovatno zna nešto o sudbini ove dvojice nestalih. Međutim, i ona je nestala...

Prijestolje od lobanja je lijepo napisana priča smještena u svijet sa kompleksnim i raznolikim temama i ljudima. Bret se ovdje više fokusirao na sekundarne likove dajući im prostora da se razviju i izgrade svoje ličnosti. Autor nas upoznaje se prošlošću Amanovog prijatelja iz djetinjstva koji se zove Aban. On je inteligentni, lukavi i prevrtljivi trgovac koga krazijci ne poštuju baš puno. Oni zapravo ne poštuju nikoga ko ne umije da se bori i sve takve smatraju građanima nižeg reda. S obzirom da je Aman nestao, Aban koristi svoju inteligenciju kako bi se približio prijestolju od lubanja.

S druge strane, Arlen i Džardir se samo povremeno pojavljuju u priči; na taj način, njihovim povremenim pojavljivanjem, autor samo priprema teren za narednu knjigu, tj. za veliko finale.

,,Čim otvorite Prijestolje od lobanja, postaje vam jasno da Bret tačno zna šta radi... Bretu njegov svijet i likovi omogućavaju da priča epsku fantazijsku priču i na globalnom i na ličnom nivou. Stranice se naprosto same okreću; ova je možda najbolja do sada.'' Starburst Magazine

Sljedeća knjiga u serijalu Demonski ciklus je Utroba zemlje.