Originalni naziv: The republic of thives
Serijal: Gospodstveni niktov
Autor: Skot Linč
Broj stranica: 736
Prethodne knjige u serijalu: Laži Loka Lamore i Crveno more pod crvenim nebom.

,,Dramatično, zabavno, ne ispušta se iz ruku... Lok i društvo su i dalje među najzanimljivijim likovima u fantastici.'' Publishers Weekly
Treća knjiga u serijalu epske fantastike Gospodstveni niktov je Republika lopova koja je objavljena 2013 godine. Autor ovog serijala je Skot Linč koji piše na veoma očaravajući i zanimljiv način i tako održava pažnju čitaoca. Priča prati dva lopova (Gospodstvena niktova) Loka Lamoru i Žana Tanena u potpuno drugačijim okolnostima za razliku od prošle dvije knjige.

Nakon prve knjige Laži Loka Lamore u kojoj su imali posla sa lopovima i velikim podzemljem, te druge knjige Crveno more pod crvenim nebom kada su se okušali u gusarenju, u ovoj knjizi oni će biti primorani da budu politički pijuni na čarobnjačkim izborima. Također, u ovoj knjizi će se po prvi put pojaviti i Sabeta koja je u prošlim knjigama bila često pominjana, a ona je nekad bila članica Gospodstvenih niktova.

U ovoj knjizi se prate dvije priče, od kojih je jedna u vidu međuigre i tu pratimo prošlost, tj. autor nas na taj način upoznaje sa Sabetom i njenom ulogom u Gospodstvenim niktovima i njenom vezom sa Lokom. Po mom mišljenju, ovaj dio je mogao biti malo kraći. Druga radanja je ona koja se odvija u sadašnjosti, tj. izbori i ponovni susret sa Sabetom.

Nakon što im je u prošloj knjizi propala najveća krađa u životu, nevjerovatni lopov Lok Lamora i njegov vijerni prijatelj Žan Tanen su jedva izvukli živu glavu. Zapravo Žan je izvukao živu glavu, dok je Lok Lamora na samrti. On je otrovan, a nijedan alhemičar ne zna za protivotrov. I dok mu se bliži kraj, Loku je jedina nada da prihvati ponudu zagonetne vezane čarobnice, a to je da bude politički pijun na čarobnjačkim izborima i u zamjenu za to da dobije izlječenje. Lok Lamora ne pristaje na to da bude politički pijun sve do trenutka dok čarobnica ne pomene Sabetu, ljubav Lokovog života i sada njegovu najveću protivnicu.

Lok se zaljubio u Sabetu do ušiju čim ju je prvi put ugledao, još kao siroče na obuci za lopova u Kamoru. Nakon burnog udvaranja ona ga je ipak napustila i sada će se ponovo sresti, sukobiti i pokazat će se čija je volja jača. Lok će se naći oči u oči sa jedinom osobom koja se može s njim mjeriti kada je riječ o ljubavi i lukavstvu. Lok treba da odluči da li će se boriti protiv Sabete ili će joj se udvarati. Od te odluke zavise i njihovi životi.

Republika lopova sadrži sve što treba da sadrži jedna knjiga epske fantastike, a to je živopisna akcija, lukave spletke i duhovite replike koje će vam izmamiti osmjeh na lice. Napokon imamo priliku da upoznamo i Sabetu. Ona mi se i nije baš pretjerano dopala. Iako je zaljubljena u Loka, ona ga često iskorištava i uvijek pobjegne od njega kad se nešto veliko desi. U ovoj knjizi će se razriješiti i misterija o imenu Loka Lamore. Ako ste čitali prošle knjige, vjerovatno znate da mu Lok Lamora nije pravo ime. Epilog u ovoj knjizi je zastrašujući i interesantno osmišljen; u igru će se vratiti jedan od Lokovih najljućih naprijatelja što predstvavlja savršenu osnovu za sam nastavak priče.