Naziv knjige: Utroba zemlje
Originalni naziv: The core
Serijal: Demonski ciklus
Autor: Piter V. Bret
Broj stranica: 953
Prethodne knjige u serijalu: Noć demona, Pustinjsko koplje, Sunčani rat i Prijestolje od lobanja.

Demonski ciklus je serijal epske fantastike koji se sastoji od pet knjiga (romana). Autor ovog serijala je Piter V. Bret. Radnja ovog serijala se odvija u svijetu koji se zove Teza i u kojem je ljudska vrsta prepustila noć utrobnicima, tj. demonima koji se svaku noć dižu iz zemlje i do zore razaraju sve što im se nađe na putu. U zoru ih sunce tjera natrag u Utrobu. Svaki dan kada počne da se smrkava malobrojni preživjeli ljudi skrivaju se iza magijskih simbola u nadi da će ih čini zaštititi još jednu noć.

Utroba zemlje je posljednja knjiga u serijalu epske fantastike Demonski ciklus i predstavlja veličanstvenu završnicu jedne od najmaštovitijih priča epske fantastike dvadeset prvog stoljeća. Knjiga je objavljena 2017 godine. U ovoj knjizi nema vraćanja u prošlost. Autor nas je već upoznao sa svim likovima, tako da se priča odvija samo u sadašnjosti i upravo treba da se odigra finalni sukob između ljudi i demona. Došao je red da saznamo šta je sudbina pripremila za Lišu, Elisu, Renu, Arlena, Džardira, Inevjeru, Abana i Ašiju. Iz perspektive ovih likova se prati priča i takođe iz perspektive Alagai Ka ili princa-supruga (demon) pomoću kojeg nam autor predstavlja demone i način njihovog razmišljanja.

Radnja romana se odvija u svijetu koji se zove Teza i u kojem od davnina krvožedni demoni u noći napadaju ljude sa ciljem da zatru ljudsku vrstu. Dugo vremena su ljudi koristili poluzaboravljenu magiju kako bi se zaštitili od demona. To je trajalo sve dok se nisu pojavila dva junaka koji su bili bliski kao braća sve dok se između njih nije isprijačila gorka izdaja. Ta dva čovjeka su Arlen Stog i Aman Džardir.

Arlen je postao poznat kao Iscrtani Čovjek jer se od glave do pete istetovirao moćnim magijskim simbolima zahvaljujući kojima se može boriti protiv demona i bez oružja. S druge strane, Džardir nosi drevno magijsko oružje (krunu i koplje) i sebe naziva Izbaviteljem, tj. ličnošću koja će, ako je vjerovati proročanstvima, ujediniti čovječanstvo i povesti ga u pobjedu u Šarak kau, posljednjem ratu protiv demona.

Arlen i Džardir će pokušati da prebace borbu na demonsko tlo tako što će da odu u Utrobu zemlje, ali će time možda prouzrokovati kraj svega do čega im je stalo, jer demoni se već roje i prijete da preplave čitav svijet. Rat je pred vratima, a čovječanstvo se ne može nadati pobjedi ukoliko njih dvojica, Arlen i Džardir, uz pomoć Rene, ne savladaju zarobljenog demonskog princa i ne prisile to lukavo stvorenje da uh povede u Utrobu, gdje se demonska majka koti i donosi na svijet vojsku bez kraja i kaonca.

Dok su Arlen, Džardir i Rena u Utrobi zemlje u svom očajničkom poduhvatu, njihovi najprisniji prijatelji i saveznici (Liša, Inevjera, Rejgen i Elisa) treba da okupe razjedinjene narode Slobodnih gradova i povedu ih u borbu protiv demona koji sve intenzivnije i pametnije napadaju.

Piter V. Bret je ovom knjigom napravio solidan završetak ovog serijala epske fantastike. Ipak, ja sam očekiavao da će on malo bolje povezati sve priče i takođe je ostalo nekoliko nerazjašnjenih pitanja. U knjizi ima dosta akcijskih scena, seksa i što je najvažnije radnja se odvija dosta brže nego što je bio slučaj u prošlim knjigama.