Naziv knjige: Dveri kuće mrtvih
Origimalni naziv: Deadhouse gates
Serijal: Malaške knjige palih
Autor: Stiven Erikson
Broj stranica: 841
Prethodna knjiga u serijalu: Mjesečevi vrtovi.
Dveri kuće mrtvih je drugi roman u serialu Malaške knjige palih koji je objavljen 2000 godine. Što se tiče priče, ona se nastavlja na prvu knjigu Mjesečevi vrtovi. U ovoj knjizi se pojavljuju neki od likova iz prošle knjige, kao što su Kalam, Svirac, Apsalar i Krokus, a takođe pojavljuje se i veliki broj novih likova.

,,Jedan od najboljih romana epske fantastike ove godine.'' Nil Volš

,,Erikson me ispunjava divljenjem... njegova djela postižu ono što samo najrjeđim knjigama uspijeva, ona mijenjaju čitaočevo shvatanje stvarnosti.'' Stiven R. Donaldson

Radnja se odvija na ogromnom kontinentu Sedam gradova koji je već osvojen od strane Malaškog carstva, a konkretnije u svetoj pustinji Raraku. U toj pustinji se pojavila proročica Ša'ik koja se zajedno sa svojim sljedbenicima (fanaticima) sprema za odavno predskazani ustanak, poznat pod nazivom Vihor. Ovaj ustanak će uvući Malaško carstvo u jedan od najkrvavijih sukoba u historiji.

Felisin Paran, mlađa sestra Ganoesa Parana je ogorčena i nalazi se u lancima u otataralskom rudniku. Otataral je ruda koja može da neutrališe magiju. U tom istom rudniku su zarobljeni i Heborik, sveštenik Fenera (bog rata) koji nema šake i Boden. Tu ih je sve poslala Felisina starija sestra Tavore Paran koja je sad postala vrhovna zapovjednica Malaškog carstva. Felisin zbog toga mrzi svoju sestru, te mašta o slobodi i osveti, a to bi je moglo skupo koštati.

Izgnani Spaljivači mostova Kalam i Svirac zajedno sa Krokusom i Apsalar su se zakleli da će svijet lišiti carice Lasin, međutim kako vrijeme odmiče vidjet će da za njih bogovi imaju druge planove.

Koltejn je harizmatičan i neoproban zapovjednik malaške Sedme armije. On će povesti svoje ratom izmučene vojnike u bitku koja će se odvijati preko cijelog kontinenta, a sve kako bi spasio živote trideset hiljada izbjeglica. S obzirom na okolnosti on i njegova armija su primorani da se povlače dok ih konstantno napadaju Ša'ikini ustanici. To će da bude velika bitka epskih razmjera koja bi od Kotlejna mogla napraviti legendu. Njegova priča se uglavnom prati iz perspektive Dujkera, carskog historičara.

I u tu ratom zahvaćenu zemlju dolaze dva veoma misteriozna i interesantna lika, a to su trel Mapo Žgolja  (Treli su drevna rasa) i njegov prijatelj džagutske krvi Ikarijum (Džaguti su još jedna drevna rasa). Njih dvojica su drevne lutalice i sa sobom nose razornu tajnu koja samo što nije pokidala svoje okove.

Ono što se može primjetiti u ovoj knjizi je da autor dublje ulazi u historiju svijeta kojeg je kreirao i pri tome gradi temelje za nastavak svoje priče. On takođe proširuje pozornicu na kojoj se odvija priča na drugi kontinent. Autor nam objašnjava kako funkcioniraju bogazi (magija) te nam predstavlja nešto što nije u prvoj knjizi, a to je koncept drevne magije (koja bi se mogla objasniti kao mračna i neobuzdana). Ovo je uzbudljiv ratni roman o intrigama i izdajstvima koja potvrđuje da je Stiven Erikson pripovjedač veličanstvenog stila, mašte i originalnosti. Radnja se u ovoj knjizi odvija sporije nego u prethodnoj. Preporučio bi ovu knjigu svim ljubiteljima fantastike!

Sljedeća knjiga u serijalu Malaške knjige palih je Sjećanja na led.