Naziv knjige: Vatreno krštenje
Originalni naziv: (Chrzest ognia) Baptism of fire
Serijal: Vještac
Autor: Andžej Sapkovski
Broj stranica: 289
Prethodne knjige u ovom serijalu su dvije zbirke priča: Posljednja želja i Mač sudbine, te dva romana: Krv vilenjaka i Vrijeme prezira.
Vještac je serijal epske fantastike kojeg je napisao poljski autor Andžej Sapkovski. Serijal se sastoji od 7 (sedam) knjiga, s tim da su prve dvije knjige zbirke priča, od ostalih pet knjiga su romani. Ovaj serijal je postao bestseler ne samo u autorovoj rodnoj Poljskoj, već i širom svijeta. Preveden je na brojne svjetske jezike i na osnovu njega je nastala čuvena kompjuterska igra The Witcher i TV serija, a uskoro će Netflix početi snimati još jednu seriju po ovim knjigama. Serijal Vještac je donio radikalne promjene u žanru epske fantastike. Autor je kreirao svijet pun čudovišta i ličnosti bujnog karaktera, komplikovanih intriga i burnih strasti u kojem se mitologija prepliće sa današnjicom, a junaci su obdareni savremenim gledištima.

Peta knjiga u serijalu Vještac je Vatreno krštenje. To je treći roman koji je objavljen 1996. godine. Priča se nastavlja u istom tonu i u najvećem dijelu se prati Geralt, sa povremenim osvrtima na ostala dešavanja u svijetu.

Prošlo je  mjesec dana od velikog sabora čarobnjaka i početka rata protiv Nilfgarda koji je uspio da porazi mnoga kraljevstva i zauzme veliki dio teritorije, ali planira da nastavi i dalje.

Geralt se oporavlja u Brukilonskoj šumi od povreda koje je zadobio u Tanedu, gdje se odigrala strašna bitka između čarobnjaka. Tamo je posljednji put vidio Ciri i Jenefer, o kojima sada ništa ne zna. Nakon što se oporavio, on mora da krene u potragu za Ciri. U Brukilonu se upoznaje sa djevojkom Milvom. Ona je lovac i odličan strijelac, te je načula neke informacije da bi Ciri mogla biti u Nilfgardu. Tako će Geralt, Milva i Neven (Dandilion) poći u Nilfgard da pronađu Ciri.

Međutim, to nije lako kao što izgleda. Tokom opasnog puta na kojem prijeti rat sa svih strana, a gradovi gore u plamenu, oni sreću veoma zanimljive likove – grupu patuljaka predvođenu Zoltanom, vampira Redžisa i Kahira (zloglasnog Crnog jahača koji pohodi Cirine snove). Tako se formira jedna veoma čudna družina koja je voljna da pomagne Geraltu da pronađe Ciri.

Ali Ciri se ne nalazi u Nilfgardu i niko ne zna gdje je ona zapravo. Koristeći drugo ime ona se priključila društvu mladih pobunjenika koji sebe nazivaju Pacovima. Ona ne samo što počinje da ubija sa njima već za nju ubijanje postaje i opsesija.

Vatreno krštenje je odlična knjiga u kojoj ima puno zanimljivih dešavanja, akcije, raznih priča i mitova. Pored Geraltove priče na kojoj je najveći fokus, autor nam predstavlja i druga dešavanja u svijetu. Pa tako Dajkstra pokušava da pronađe čarobnjaka Vilgeforca; čarobnica Filipa Ejlhart želi da kreira Konvent koji će se sastojati od 12 čarobnica kako bi spasile magiju; tu su i neka dešavanja u Nilfagardu. Vićina ovih likova pokušava da pronađe Ciri kako bi je za nešto iskoristili.

Citat

,,Upoznao sam u životu mnogo vojnika. Poznavao sam maršale, generale, vojvode i hetmane, pobjednike brojnih vojnih pohoda i bitaka. Slušao sam šta su pripovijedali, čega su se sjećali.Viđao sam ih pognute nad mapama, kako povlače na njima raznobojne crtice, prave planove, smišljaju strategije. U tom papirnom ratu sve je bilo u igri, sve je funkcionisalo, sve je bilo jasno i sve u standardnom poretku. Tako mora biti, objašnjavala su vojna lica. Vojska je prije svega poredak i red. Nema vojske bez reda i poretka.

Tim čudnije je to što pravi rat u smislu poretka i reda zapanjujuće podsjeća na požarom zahvaćen kupleraj.'' Neven, Pola vijeka poezije

Sljedeća knjiga u serijalu Vještac je Lastavičija kula.