Naziv knjige: Gospodarica jezera
Originalni naziv: (Pani Jeziora) The lady of the lake
Serijal: Vještac
Autor: Andžej Sapkovski
Broj stranica: 435
Prethodne knjige u ovom serijalu su dvije zbirke priča: Posljednja želja i Mač sudbine, te  romani: Krv vilenjaka, Vrijeme prezira, Vatreno krštenje i Lastavičja kula.
Vještac je serijal epske fantastike kojeg je napisao poljski autor Andžej Sapkovski. Serijal se sastoji od 7 (sedam) knjiga, s tim da su prve dvije knjige zbirke priča, od ostalih pet knjiga su romani. Ovaj serijal je postao bestseler ne samo u autorovoj rodnoj Poljskoj, već i širom svijeta. Preveden je na brojne svjetske jezike i na osnovu njega je nastala čuvena kompjuterska igra The Witcher i TV serija, a uskoro će Netflix početi snimati još jednu seriju po ovim knjigama. Serijal Vještac je donio radikalne promjene u žanru epske fantastike. Autor je kreirao svijet pun čudovišta i ličnosti bujnog karaktera, komplikovanih intriga i burnih strasti u kojem se mitologija prepliće sa današnjicom, a junaci su obdareni savremenim gledištima.
Gospodarica jezera je posljednja knjiga o vješcu Geraltu iz Rivije, lijepoj čarobnici Jenefer i Ciri – Čedu Nenadnosti. Objavljena je 1999 godine. Nemojte počinjat čitati ovu knjigu ako niste pročitali prethodne, barem romane. Kao što je slučaj i sa prethodnim knjigama i ovde se prati nekoliko priča, od kojih se neke odvijaju i u budućnosti gdje neke djevojke studiraju mitologiju koja je vezana za Cirinu historiju. One pokušavaju da izvuku istinu iz raznih legendi.
Radnja u knjizi Gospodarica jezera se nastavlja tačno tamo gdje je stala u prošloj, Lastavičja kula. Ciri je prošla kroz portal koji se nalazi u Lastavičjoj kuli, Vilgeforc je zarobio Jenefer, a Geralt još uvijek ne zna gdje su Ciri i Jenefer, te da li su one još uvijek žive. Pored svega toga Geralt i njegova družina pokušavaju da izađu iz raznih afera u koje su upali u jednom od gradova koji su im se našli na putu. U međuvremenu rat između ljudi i vilenjaka ne prestaje. Car Nilfgarda još uvijek traži Ciri, jer iz nekog razloga smatra da djevojka koju su mu doveli nije prava Ciri. Što je naravno veoma interesantna činjenica; zašto on ima takvo mišljenje?

Saznajte kakva sudbina čeka Geralta i hoće li mu poći za rukom da se spoji sa ljubavlju svoga života? Da li će se ispuniti zloslutno proročanstvo i da li će istrajati svijet koji je obuhvaćem krvavim ratom? Svijet vilenjaka, ljudi i patuljaka.

Moram reći da je zadivljujuće kako je Sapkovski naizgled jednostavno, koristeći se raznim promjenama u načinu pripovjedanja (sa pravolinijskog pričanja priče prelazi na flashbeckove, i vice versa; mijenjanjem POV likova, uključujući time različite strane, staleže, polove, profesije, vrste), uspio da obuhvati cjelokupan haos koji nastaje prilikom izbijanja rata između dvije velike vojne sile. On pri tome obuhvata širinu teritorije koja tom prilikom strada, zatim načine na koji svaki od učesnika u ratu pri tome trpi, kao i sveobuhvatne posljedice koje takav jedan sukob izaziva. Rat je vrijeme u kojem nema ni dobrih ni loših momaka. Rat je rat, a diplomatija samo njegova produžena ruka.