Naziv knjige: Posljednje carstvo
Originalni naziv: The final empire
Serijal: Red magle
Autor: Brendon Sanderson
Broj stranica: 645
,,Iskreno proporučujem svakom ko je željan da pročita odličnu i originalnu knjigu.'' Robin Hob

Red magle je serijal epske fantastike kojeg je napisao autor Brendon Sanderson. Ovaj serijal se sastoji od tri knjige, a ovdje ćemo pričati o prvoj knjizi koja se zove Posljednje carstvo. Ovaj roman je objavljen 2006 godine. Trilogija Red magle se može svrstati u sam vrh epske fantastike i učinila je svog autora najblistavijom zvijezdom žanra. Gledajući po internetu, primjetio sam da dosta ljudi priča pohvalno o ovoj knjizi. Nakon što sam je i ja pročitao, mogu vam reći da se slažem sa njima. Ovu knjigu jednostavno morate pročitati ako volite epsku fantastiku.

Radnja ove knjige se odvija u svijetu u kojem sa neba pada pepeo, i nebo je crveno. Preko noći pada magla zbog čega ljudi imaju strah od izlaska na polje. Ovim svijetom vlada besmrtni Gospod Vladar posljednjih 1000 godina, zajedno sa svojim plemstvom i svojom crkvom. On je jedini bog bezbrojnim potlačenim ska i alomantima. Alomanti mogu da budu samo plemići dok su ska robovi. Tako je društvo ustrojeno posljednjih 1000 godina.

Sistem magije

Magija se u ovoj knjizi naziva alomantija. Alomanti su osobe koje imaju sposobnost da u svom tijelu sagorijevaju metale, a to im daje nadljudsku snagu, brzinu, moći opažanja i iscjeljenja i dr. Alomantija je nasljedna i mogu je imati samo plemići. Međutim, plemići imaju običaj za liježu sa ska ženama (što je kažnjivo smrću, ako bi se za to saznalo), tako da i ska na taj način mogu posjedovati alomantiju. Postoje dvije vrste alomanta. Jedni se nazivaju maglari i oni mogu da sagorijevaju sve metale. Drugi se nazivaju maglenici i oni mogu sagorijevati samo jedan metal. Ovo je jedan od boljih sistema magije koji se pojavljuje u fantastici.

Pored alomantije pojavljuje se i feruhemija. Onaj ko koristi feruhemiju može da skladišti razne sposobnosti u metal (npr. brzinu, snagu, vid itd.) pa da ih kasnije koristi.

Priča se prati iz perspektive dva lika: Vin i Kelzijer. Vin je mlada i tiha djevojka (ska) koja je odrasla na ulici u raznim lopovskim grupama zajedno sa svojim bratom, sve dok je on nije napustio. Brat ju je naučio da nikada nikome ne vjeruje i da će je svi uvijek izdati bez obzira na sve. Pored toga ona posjeduje neke moći koje ne razumije baš najbolje. Tako da je ona u početku povučena i nevjeruje nikome, ali to se počinje polahko mijenjati kada je pronađe Kelzijer i pozove da se pridruži njegovoj družini. Kelzijer (ska) je karizmatičan i veoma zanimljiv lik. On ima veoma mračnu prošlost, ali je uvijek pozitivan i nasmijan. Kelzijerova družina je okupljena sa ciljem da podigne revoluciju i da svrgne sa vlasti Gospoda Vladara, kako bi oslobodio ska iz ropstva. Kelzijer je maglar, a njegova družina se sasoji od maglenika. Svi su veoma interesantni i zanimljivi likovi.

Vinina uloga u rušenju Gospoda Vladara se sastoji u tome da ona treba da glumi plemkinju i da se infiltrira u plemstvo kako bi prikupljala infirmacije. Često se održavaju balovi, a to je savršen način da se dođe do informacija. Ona na tim balovima upoznaje plemića Elenda Ventura i kako vrijeme promiče ona se u njega polahko zaljubljuje. Oni su se upoznali na jako je zanimljiv i originalan način i to mi jedan od najinteresantnijih dijelova ove knjige.

U knjizi ima puno dobrih i interesantnih likova, kao što su Marš, Ham, Lahor, Sazed, Šunjalo. Akcijske scene su veoma interesantne i uzbudljive. Autor je kroz akcijske scene lijepo prezentovao alomantiju. Takođe, autor je izgradio jedan fantastičan i originalan svijet.

Ako ste fan epske fantastike, a još niste pročitali ovaj roman, toplo bih vam preporučio da to uradite što prije. Nećete se pokajati.

Sljedeća knjiga u serijalu Red magle je Zdenac uspenja.