Originalni naziv: The well of ascension
Serijal: Red magle
Autor: Brendon Sanderson
Broj stranica: 760
,,Eksplozivna akcija koju bi svaki ljubitelj avantura mogao poželjeti.'' Locus

Prethodna knjiga u serijalu Red magle je Posljednje carstvo.
Red magle je serijal epske fantastike kojeg je napisao autor Brendon Sanderson. Ovaj serijal se sastoji od tri knjige. Trilogija Red magle se može svrstati u sam vrh epske fantastike i učinila je svog autora najblistavijom zvijezdom žanra. Radnja u ovom serijalu se odvija u svijetu u kojem sa neba pada pepeo, i nebo je crveno. Preko noći pada magla zbog čega ljudi imaju strah od izlaska na polje.

Zdenac uspenja je drugi roman trilogije Red magle kojeg je napisao Brendon Sanderson. Ako vam se svidio prvi roman svakako bih vam preporučio da pročitate i ovaj. Ova knjiga predstavlja fascinantan nastavak priče u kojoj ima puno novih izazova za glavne likove sa kojima smo se družili u prvoj knjizi, te ratova i neočekivanih izdaja. Knjiga je objavljena 2011 godine.

,,Zlo je poraženo. Rat je tek počeo.

Postigli su nemoguće i svrgli bogoliko biće, čija je surova vladavina trajala hiljadu godina. Sada Vin, dijete ulice koje je odraslo u najmoćnijeg maglara na svijetu, i Elend Ventur, idealistički mladi velmoža, koji je voli moraju da na pepelu srušenog carstva izgrade novo, zdravo društvo.

Međutim, jedva da su sa tim i počeli kada su ih napale – tri vojske. Kako opsada odmiče, drevna legenda kao da pruža tračak nade. Ali čak i da Zdenac uspenja zaista postoji, niko ne zna gdje je, niti kakve moći daje.

Može biti da je ubistvo Gospoda Vladara bio tek lakši dio. Preživjeti posljedice njegovog pada pokazat će se pravim izazovom.''

Knjiga je fantastična. Sanderson nastavlja da gradi fantastičan svijet u kojem sada magla počinje da pada i preko dana, te čak počinje i da ubija ljude. Ima dosta fantastičnih akcijskih scena, zatim ima puno neočekivanih proekreta. Pojavljuju se interesantni sporedni likovi koji doprinose evoluiranju glavnih likova, i donose neku novu dimenziju knjige.

Glavni likovi su Vin, Elend i Sazed. Iz njihove perspektive pratimo priču.

Vin u ovoj knjizi ima pune ruke posla i kroz knjigu je njena ličnost još više evoluirala. Nema više atijuma (najmoćnijeg metala). Hoće li uspjeti zaustavi razne ubice koje su poslate da ubiju Elenda? Ko je misteriozni maglar (posmatrač) koji se pojavio u gradu i koji je posmatra, ali ništa ne poduzima? Njena ljubav prema Elendu će biti stavljena u iskušenje. To su samo neki od izazova sa kojima se susreće.

Elend se takođe suočava sa velikim izazovima. Hoće li uspjeti da odbrani grad, kojeg su opkolile tri vojske? Može li Tindvil od njega napraviti dobrog kralja u kratkom vremenskom periodu? Tindvil je terisanka koja se bavila izučavanjem historijskih ličnosti. Ona u velikoj mjeri doprinosi izgradnji Elendove ličnosti. Može li Elend  izrasti u pravog lidera? Mogu li Elend i Vin biti zajedno?

Sazed je teriski čuvar i feruhemičar koji se bavi izučavanjem religija. Njegova priča je dosta vezana za istraživanje drevne legende. Legenda se tiče Zdenca uspenja. Prema toj legendi heroj doba treba da ode do Zdenca uspenja kako bi dobio moć da spasi svijet. Međutim, proročanstvo je nejasno u pogledu toga da li heroj treba moć da zadrži za sebe ili da je odbaci. Bilo kako bilo, ta legenda pruža mali tračak nade, ali niko ne zna gdje se nalazi Zdenac uspenja.

Sljedaća knjiga z serijalu Red magle je Heroj doba.