Veliki lov (Točak vremena #2)

Naziv knjige: Veliki lov
Originalni naziv: The great hunt
Broj stranica: 555
Prethodna knjiga u serijalu Točak vremena je Zjenica svijeta. Recenziju za ovu knjigu možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/epska fantastika.
O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Veliki lov je druga knjiga u serijalu Točak vremena koju je 1990. godine objavio Robert Džordan pod nazivom The great hunt. Veliki lov je odlično napisana avantura epskih razmjera koja će vas svojom punoćom i toplinom podsjetiti na Tolkinova djela. Sada se priča prati iz perspektive više likova za razliku od prethodne, ali i dalje najviše iz perspektive Randa Al'Tora. Pored njega kao POV likovi se pojavljuju: Perin, Moiraina (Aes Seadai), Geofran Bornhald (lord kapetan Djece svjetla), Lojandrin (Aes Sedai), Padan Fejn, Ninaeva, Egvena, Min... Uglavnom se radi o likovima koje smo već imali priliku da sretnemo u prošloj knjizi.
O čemu se radi u knjizi? Prošlo je mjesec dana nakon završetka prošle knjige Zjenica svijeta. Glavni likovi su još uvijek u Fal Dari. Stoljećima su putujući zabavljači pripovedali priče o izgubljenom Rogu Valera; legendarnom rogu koji će iz mrtvih podići junake svih Doba. Rog je sada otkriven, ali odmah potom je ukraden. Zajedno sa rogom ukraden je i ,,ukleti'' bodež kojeg je Met našao u ruševinama grada Šadar Logota. Od bodeža zavisi Metov život. Zadatak pronalaženja i vraćanja roga i bodeža, svom težinom pada na Randova mlada pleća, jer ako nastavi započeto ispuniće sudbinu od koje bi žarko želio da pobjegne. Ali potraga za Rogom Valera samo je početak Randovog dugog putovanja u nepoznato...

Tako će Rand, Perin, Met i nekolicina drugih likova krenuti u potragu za rogom, dok će Ninaeva i Egvena krenuti prema Tar Valonu kako bi postale Aes Seadai. U ovoj knjizi ćemo saznati mnogo više o samim Aes Seadai i o samom sistemu magije. Aes Sedai mogu da koriste Jednu moć. Od Vremena ludila sve preživjele Aes Sedai su žene. One izazivaju široko nepoverenje, strah, pa čak i mržnju i mnogi ih krive za Slamanje svijeta. Opšte je mišljenje da se petljaju u razna pitanja u svijetu. U isto vrijeme, malo je vladara koji bi se lišili savjetnice Aes Sedai, čak i u zemljama gdje se postojanje takve veze mora držati u tajnosti. Aes Sedai su podijeljene u nekoliko frakcija (ađaha), koje se obilježavaju raznim bojama: Plavi, Crveni, Bijeli, Zeleni, Smeđi, Žuti i Sivi, te naravno postoji još jedan o kojem se ne priča puno: Crni. Svaka frakcija ima drugačija razmišljanja i stavove.
Također, autor nas upoznaje i sa drugim kulturama i rasama koje su prisutne u ovom svijetu, kao što su Ogieri i njihovi stedinzi (mjesta gdje oni žive), zatim Aijeli koji žive u pustinji (Rand iz nekog razloga liči na njih), te Seanšani kao plemena koja dolaze preko Aritskog okeana i koja počinju da prave probleme u Almontskoj ravnici, itd. Naravno prisutna su tu i razna čudovišta sa kojima smo se i do sada susretali kao što su Troloci, Mirdraali, Drahkari, ali i mnoga druga stvorenja Mračnog gospodara.

Još bi istakao da Mračni gospodar, iako je zatvoren i okovan u Šajol Gulu iz nekog razloga može da dosta utiče na dešavanja u svijetu. Kao da se na neki način oslobađa iz svog zatvora. To bi sve moglo imati veze sa proročanstvima o ponovnom rađanju zmaja i novom slomu svijeta.

Veliki lov je fantastična knjiga i svim ljubiteljima epske fantastike bih je toplo preporučio!!!

,, PROLOG
Pod Senkom

Čovjek koji se predstavljao kao Bors podrugljivo se nasmija mrmljanju koje je ispunilo zasvođenu odaju kao prigušena graja gusaka. Ali crna svilena maska na njegovom licu sakrila je i grimasu. Bila je ista kao i stotinu drugih koje su skrivale isto toliko lica. Stotinu crnih maski i stotinu pari očiju u pokušaju da otkriju šta je iza njih skriveno.

Ako posmatrač ne bi bio dovoljno pažljiv, zbog visokih mramornih kamina i zlatnih svjetiljki koje su visile sa zasvođene tavanice, zbog raznobojnih tapiserija i zamršenih mozaika na podu, pretpostavio bi da je ogromna soba u nekoj palati. Ako ne bi bio dovoljno pažljiv. Najpre, kamini su bili hladni. Plamenovi jesu poigravali na trupcima debelim poput noge, ali nisu grijali. Zidovi iza tapiserija, kao i tavanica visoko iznad svjetiljki, bili su od golog kamena, skoro crnog. Nije bilo prozora i bila su samo dvoja vrata, jedna naspram drugih na krajevima sobe. Djelovalo je kao da je neko želio da soba izgleda poput dvorske odaje za prijem, ali nije mario da se pomuči s nečim više od grubog nacrta i nekoliko jednostavnih detalja.

Bors nije znao gdje se odaja nalazi, a mislio je da ni ostali ne znaju. Nije želio da razmišlja o tome gde bi mogla biti. Dovoljno je što je pozvan. Ni o tome nije želio da razmišlja, ali na takve pozive odazivao se čak i on.

Popravi svoj plašt, zahvalan što plamenovi ne odaju toplotu, inače bi bilo suviše vruće za crnu vunu koja ga je pokrivala od glave do pete. Sva odjeća bila mu je crna. Veliki nabori plašta skrivali su da se pogurio kako bi prikrio koliko je zaista visok i zbunili bi svakoga ko bi pokušao da odredi da li je Bors debeo ili mršav. On nije bio jedini potpuno umotan u tkaninu. ''

,,Moja majka, uvijek mi je govorila da ću najbolje naučiti da izađem na kraj sa muškarcima ako najprije naučim da jašem mazgu. Govorila je da su uglavnom podjednako pametni. Mazge su ponekad pametnije.''

,,Bolje da imaš uz sebe jednu ženu, no deset muškaraca.''

,,Šta god da dođe, soči se s tim stojeći.''

,,Kada ne možeš da izvojueš velliku pobjedu, nauči da se zadovoljiš malima.''