Ponovorođeni zmaj (Točak vremena #3)

Naziv knjige: Ponovorođeni zmaj
Originalni naziv: The dragon reborn
Broj stranica: 573
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta i Veliki lov. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

Može li se ova knjiga čitati bez znanja iz prošlih knjiga? Ne. Bolje ćete razumjeti priču ako krenete iz početka.
O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Ponovorođeni zmaj je treća knjiga su serijalu Točak vremena koju je Robert Džordan objavio 1991. godine pod nazivom The dragon reborn. Ovo je još jedna odlično napisana avantura epskih razmjera i neuobičajene dubine. Kao POV likovi u ovoj knjizi se pojavljuju: Perin, Egvena, Met, Rand, Ninaeva. Od svih ovih likova, u ovoj knjizi, najviše vremena ćete priču pratiti iz perspektive Perina i Egvene. Ponovorođeni zmaj je veoma dobro isplanirana knjiga u kojoj nam autor otkriva malo svojih tajni, ali ipak dovoljno da nam održava pažnju.

Ponovorođeni Zmaj – najavljen u davnašnjim proročanstvima kao vođa koji će spasiti svijet, ali ga pri tome i uništiti; spasilac koji će poludjeti i ubiti one koji su mu najdraži – pokušava da pobjegne od svoje sudbine. U stanju da dodirne Jednu moć, ali u nemogućnosti da je kontroliše, i bez ikoga ko bi mogao tome da ga poduči – jer već tri hiljade godina niko nije imao tu sposobnost – Rand Al Tor zna samo da mora da se suoči sa Mračnim. Ali kako?

Maglene planine su mjesto gdje počinje radnja ove knjige. Tu se nalaze Rand, Perin, Min, Moiraina i Lan, te Šijenarci koji su odlučili da prate Ponovorođenog zmaja. Međutim, Rand koji ne zna kako da koristi Jednu moć, a u snovima mu su ukazuje izvjesni mač Kalandor koji se nalazi u Tiru i koji je dio zmajskog proročanstva, odlučuje da ode tamo sam. Tako će Perin, Loijal, Moiraina i Lan krenuti za njim, a Min će biti poslata u Tal Valon kako bi prenijela te vijesti.

U Tar Valon se vraćaju Egvena, Ninaeva i Elejna da se suoče sa kaznom za ono što su uradile u prošloj knjizi. Također u Tar Valon je odveden i Met kako bi se pristupilo njegovom liječenju, a koje je vezano za ,,ukleti'' bodež kojeg je našao u ruševinama grada Šadar logota. Metovo stanje je prilično kritično.

Ko je Selena? Koga Aijeli traže izvan pustinje? Ko je sve Crni ađah i šta oni hoće? Kakav je to svijet snova? Koje su to nove sluge Mračnog gospodara? I najvažnije pitanje, hoće li Rand izgubiti razum s obzirom da je to slučaj sa svakim muškarcem koji može da koristi Jednu moć? Odgovore na ova pitanja potražite u knjizi Ponovorođeni zmaj.

Preporuke ljubiteljima epske fantastike!!! Takođe pročitajte i prve dvije knjige iz ovog serijala... priča će vam biti mnogo jasnija!

,, PROLOG
Tvrđava svjetla

Pogled Pedrona Nijala lutao je po odaji za prijem, ali tamne oči izgubljene u mislima ništa nisu vidjele. Dronjave tapiserije, bojni barjaci neprijatelja iz njegove mladosti, stapali su se s tamnim drvenim pločama kojima su kameni zidovi bili obloženi. Čak i ovde, u srcu Tvrđave Svjetla, zidovi bijahu debeli. I jedina stolica u sobi - masivna, visokog naslona i skoro kao prijesto - bi za njega nevidljiva koliko i nekoliko raštrkanih stočića, koji su činili sav namještaj u sobi. Čak je i čovjek s bijelim plaštom, koji je s jedva obuzdanom revnošću klečao na velikom pečatu u vidu plamtećeg sunca na širokim podnim daskama, na trenutak nestao iz Nijalovog uma, mada bi ga rijetko ko tek tako zanemario.

Džaret Bajar imao je vremena da se opere prije no što su ga doveli pred Nijala, ali i kalpak i oklopni prsnik bili su mu potamneli od puta i ulubljeni od upotrebe. Tamne upale oči sijale su grozničavo. Kao da mu je svaka suvišna trunčica mesa na licu isparila. Nije imao mač - u Nijalovom prisustvu to je bilo zabranjeno - ali kao da je bio na ivici nasilja, poput psa koji iščekuje da ga puste s povoca.

Vatre su gorele u dugim ognjištima na krajevima sobe, tako da nije bilo hladno, iako je bila zima. Bila je to jednostavna soba - soba jednog vojnika. Sve je bilo valjano načinjeno, ali ništa kitnjasto - izuzev razgranatog sunca. Namještaj je u prijemnu dvoranu gospodara kapetana zapovjednika Djece Svjetla došao skupa s čovjekom koji se uspeo na taj položaj. Blještavo sunce od žeženog zlata istanjile su generacije molilaca, a onda je bilo zamijenjeno i ponovo istanjeno. Bilo je to dovoljno zlata da se kupi bilo koje imanje u Amadiciji, kao i plemićka titula uz njega. Deset godina Nijal je prelazio preko tog zlata ne razmišljajući o njemu, ništa više no što je mislio o plamtećem suncu izvezenom na grudima bijele tunike koju je nosio. Pedrona Nijala zlato nije zanimalo. ''

,,Ne možeš da držiš vuka utamničenog. Ne, i da očekuješ da bude srećan. Ili da dugo živi.''

,,Uvijek se spremi na najgore. Tako će sva iznenađenja biti prijatna.''

,,Dugačak jezik ubio je više ljudi no iznenadne oluje.''