Dolazak sjenke (Točak vremena #4)

Naziv knjige: Dolazak sjenke
Originalni naziv: The shadow rising
Broj stranica: 981
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov i Ponovorođeni zmaj. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

Može li se ova knjiga čitati bez znanja iz prethodnih knjiga? Poželjno je znanje iz prethodnih knjiga kako biste bolje razumjeli priču.
O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Dolazak sjenke je četvrta knjiga u serijalu Točak vremena koja je 1992. godine objavljena pod nazivom The shadow rising. Dolazak sjenke je ogromna knjiga, možda i najveća u serijalu, u kojoj se izdešavalo mnogo stvari. Sastoji se od 58 poglavlja i za razliku od prethodnih ne počinje sa prologom. Robert Džordan je koristio svaki trenutak da nam predstavi svijet u kojem se odvija radnja ove priče, počevši od opisa raznih mjesta, kultura, likova, magije itd. Kao POV likovi u knjizi Dolazak sjenke, pojavljuju se: Rand, Met, Perin, Tom Merilin, Egvena, Elejna, Ninaeva, Min, Sijuan Sanče i još mnogi likovi. Od svih pobrojanih likova najviše je to Perin, Rand, Met i Elejna.

Osvojen je Kamen Tira, legendarna tvrđava, te je - Kalandor, Mač Koji To Nije i koji se ne može uzeti u ruke – uzet. Za Randa al’Tora, čobanina koji je postao Ponovorođeni Zmaj, ovo je tek početak.

O čemu se radi u knjizi? Na početku knjige smo u gradu Tiru. Dok se i njegovi prijatelji i neprijatelji pokreću i kuju zavjere, gospodar Zmaj izučava proročanstva i upinje se da ovlada Moći koja mu pripada. Ali sve što zna jeste da rata mora biti – rata protiv Izgubljenih, i protiv svih koji se suprotstave Ponovorođenom Zmaju. Zatvor u kome je zapečaćen Mračni gubi snagu polako ali sigurno. U Posljednjoj bici, Rand al’Tor zna sa kim se mora suočiti.

U srcu aijelske Pustare ispunjava se Proročanstvo o Onome Koji Dolazi sa Zorom. Dok sve oči počivaju na njemu, Rand al’Tor namerava da iznenadi i prijatelje i neprijatelje i dokaže da svaka zamka ima dvostruke čeljusti.

Iako priča počinje u Tiru, ona se ubrzo dijeli na tri nove priče, što znači da ćemo pratiti tri grupe likova. Od trojice saputnika iz Dvije Rijeke, Met ostaje tkanjem Šare čvrsto vezan za Randa, dok Perina sudbina vraća u rodno selo da se suoči sa svime što su podanici Sjenke tamo učinili. Elejna i Ninaeva će se zaputiti u Tančiko kako bi nastavili potragu za Crnim ađahom.

Za to vrijeme, u nesalomivoj kuli Tar Valona velike promene poljuljale su i samo srce moći Aes Sedai. U Tar Valon je stigla Min sa vijestima za Amirlin Tron. Radi se o vijestima koje je poslala Moiraina još u prošloj knjizi.

Dakle, u ovoj knjizi će se puno toga izdešavati. Upoznati ćemo se detaljnije sa Aijelima, njihovom kulturom i Aijelskom pustinjom. Zatim tu su Izgubljeni, najmoćniji Aes Sedai još iz doba legendi koji su bili zatvoreni sa Mračnim gospodarom, ali su se nekako oslobodili. Zatim su tu razna stvorenja Mračnog koja pokušavaju da naude glavnim likovima. Crni ađah i njihova misteriozna misija. Ponovo se srećemo sa Seanšanima... Sve to knjigu Dolazak sjenke čini fantastičnom avanturom epskih razmjera.
Imam i par zamjerki za ovu knjigu. Autor u nekim trenutcima zna da uspori priču, što dovodi do toga da imamo jedno ili dva poglavlja gdje se ništa ne dešava, a nakon toga jedno ili dva poglavlja u kojima se izdešava dosta stvari. Djevojke u ovoj knjizi su me u velikom broju slučajeva znale iznervirati; previše su manipulativne, arogantne... a vrhunac svega je kada počnu da pričaju o tvrdoglavosti i nepromišljenosti muškaraca, a da se primjetiti da su i same tvrdoglave i nepromišljene u nekim situacijama. Naravno, ovo nije slučaj sa svim djevojkama.

Ako volite epsku fantastiku, ovaj serijal morate obavezno pročitati!

,, Točak vremena se okreće i Doba dolaze i prolaze, ostavljajući za sobom sjećanja koja prerastaju u legende. Legende blijede i postaju mitovi, a i oni budu davno zaboravljeni kada ponovo naiđe Doba koje ih je rodilo. U jednom od tih razdoblja, koje su neki zvali Treće doba - Doba koje tek treba da dođe, Doba davno prošlo - vjetar se digao na velikoj ravnici zvanoj Karalainska stepa. Ovo nije bio početak, jer obrtajima Točka vremena nije bilo ni početka ni kraja. Ali bio je to jedan početak. Vetar je pod zracima ranog jutarnjeg sunca duvao na sjever i na zapad, preko beskrajnih milja zalelujane trave i razbacanih šumaraka, preko brzoteke rijeke Luan, i iznad krezubih vrhova Zmaj-planine, legendarne planine koja se nadnosila nad nježno zatalasanu ravnicu, toliko visoko da je čitava njena gornja polovina bila skrivena velom oblaka. Zmaj-planina, gde je Zmaj pao - a sa njim, neki kažu, i Doba legendi - i gdje Proročanstva kažu da će se ponovo roditi. Ili da je već rođen. Na sever i na zapad, preko sela Džuald, Darein i Alinder, gde su se mostovi nalik na kamenu čipku pružali sve do Sjajnih zidova, velikih bijelih bedema po mnogima najvećeg grada na svijetu. Tar Valona. Grada koji svake večeri dotiče dugačka senka Zmajeve planine.

Unutar tih zidova zgrade, koje behu načinili Ogijeri prije više od dvije hiljade godina, kao da su rasle iz zemlje, ili bile djelo vjetra i vode, a ne ruku nadaleko čuvenih ogijerskih zidara. Neke su bile nalik pticama u letu, ili ogromnim školjkama iz udaljenih mora. Visoke kule, rascvjetale, šuplje kao flauta ili spiralne, bile su stotinama stopa iznad zemlje povezane mostovima, često bez ograda. Samo su oni što su dugo vremena boravili u Tar Valonu bili u stanju da suzbiju stalnu zapanjenost, tako da ne izgledaju kao seljaci koji nikada nisu izašli iz svoga sela. ''

,,Kada hodaš visoko, staze su popločane bodežima.''

,,Najbolji način da se neka tajna sačuva jeste da je zna samo onaj ko mora.''

,,Mudar vladar prihvata savjet, ali to ne smije da se vidi.''