Nebeski oganj (Točak vremena #5)

Naziv knjige: Nebeski oganj
Originalni naziv: The fires of heaven
Broj stranica: 879
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj i Dolazak sjenke. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

Može li se ova knjiga čitati bez predznanja iz prethodnih knjiga? Poželjno je predznanje iz prošlih knjiga. Priča se nastavlja.
O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Nebeski oganj je peta knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena koja je objavljena 1993. godine pod nazivom The fires of heaven. Radnja se nastavlja tamo gdje je stala u prošloj knjizi (Dolazak sjenke), te je u ovoj knjizi podijeljena na nekoliko priča. Najviše vremena ćemo provesti sa Ninaevom i Elejnom, a pored njih tu su i Rand, te Sijuan Sanče u drugačijoj ulozi u odnosu na prošle knjige. Kao POV likovi pojavljuju se: Rand, Ninaeva, Elejna, Egvena, Min, Sijaun Sanče, Morgaza, Garat Brin itd.
O čemu se radi u knjizi? Izabrani su na slobodi i već se pripremaju za Veliki dan povratka, kada će Mračni ponovo hodati zemljom, a sve njihove misli i namjere usmerene su na hvatanje Ponovorođenog Zmaja.

Pored njih to bi htjela i Elaida, novoizabrana Amirlin Tron. Svjesna je da će se Mračni uskoro osloboditi, da se Poslednja bitka bliži i da Ponovorođeni Zmaj mora biti tamo da se suprotstavi Mračnom, inače je svijet osuđen na oganj i propast. Na njoj je da se postara za njegovu smrt, baš kao što proročanstvo i zahtjeva. U međuvremenu, Rand al Tor - Zmaj - skriva se u drevnom gradu Ruideanu i pokušava da ujedini Aijele pod svoj barjak... To će ga natjerati da izađe iz Aijelske pustare, kako bi se suprotstavio poglavaru odmetnutog klana Kuladinu. Svi Aijeli će ponovo preći Kičmu svijeta. Gdje će se odigrati taj sukob ostaje da se vidi? Šta mudre imaju u planu? Djevice koplja ne odvajaju se od Randa. Šta će Met odlučiti?

To je samo jedan od problema sa kojima se Rand treba suočiti. Izgubljeni također, pretstavljaju problem. Kome će Lanfear donijeti smrt? Šta će Mogedijen učiniti Ninaevi? Zašto Birgita putuje u Salidar? Hoće li Rand uništiti Rafhina? Iz bitke u bitku, kroz nebeski oganj – Točak tka kako Točak želi... A Zmaj ipak raspliće niti Šare doba...

Dakle, veoma puno stvari se događa u ovoj knjizi i veoma je teško nešto reći, a da se izbjegnu spojleri. Ono što mi se posebno sviđa u ovom serijalu jeste veliki broj ženskih likova, s obzirom da u epskoj fantastici to nije slučaj. Svaki ženski lik je poseban i jedinstven. Od njih možete svašta da očekujete u ovoj knjizi, pa čak i da vas iznerviraju u nekim situacijama.
Možete očekivati veoma nepredvidljivu avanturu epskih razmjera. Ima tu magije, akcije, raznih vrsta spletkarenja itd. Autor ima običaj da usporava radnju u nekim situacijama, što nekada može da bude i naporno. Kod dosta likova u ovoj knjizi je vidljiv napredak.

Preporuke za ovu, ali i prethodne knjige u ovom serijalu!

Prolog
Prve iskre

,, Elaida do Avrinji a'Roihan odsutno se poigravala dugačkom sedmostrukom ešarpom ogrnutom oko ramena, ešarpom Amirlin Tron, dok je sjedila za svojim širokim pisaćim stolom. Mnogi bi je, na prvi pogled, procenili kao ljepoticu, ali ako bi je pobliže osmotrili, otkrili bi kako oštrina njenog bezvremenog lica Aes Sedai nije prolazna. Danas joj je, pored toga, iz tamnih očiju iskrio i ljutit sjaj. Ako je to iko uopšte primjetio.

Skoro da nije ni obraćala pažnju na žene koje su sjedile poredane pred njom. One behu u haljinama raznih boja, od bijele do najtamnije crvene, svilenim ili vunenim, kako je već njihovom ukusu odgovaralo, ali sve su, osim jedne, nosile svoje zvanične šalove, sa utkanim Bijelim plamenom Tar Valona na leđima, i porubima obojenim u skladu s njihovim Ađahom, baš kao da je u toku sastanak Dvorane Kule. Raspravljale su o izveštajima i glasinama o događajima širom svijeta, trudeći se da proseju činjenice od izmišljotina, pokušavajući da donesu odluke u ime Kule, ali jedva da su i pogledale prema ženi iza stola, onoj kojoj su se zaklele na pokornost. Elaida nije mogla da u potpunosti zadrži pažnju na njima. Nisu razumele šta je zaista važno. Ili su, prije će biti, tačno znale, ali su se pribojavale da to spominju. ''

,,Što je više žena kraj njega mudar čovjek sve obazrivije hoda.''

,,Život je jedan san iz koga se svi moramo prenuti prije nego što uronimo u drugi.''

,,Oprez je majka sigurnosti.''