Gospodar haosa (Točak vremena #6)

Naziv knjige: Gospodar haosa
Originalni naziv: Lord of chaos
Broj stranica: 1029
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke i Nebeski oganj. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika
O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Gospodar haosa je šesta knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena koja je objavljena 1994. godine pod nazivom Lord of chaos. U poređenju sa prethodnih pet knjiga, ova mi je najslabija. Glavni razlog za to je što autor koristi previše opisa, što dovodi do znatnog usporavanja radnje. Na neki način priča je previše razgrađena. Ako zanemarimo ovo što sam naveo, knjiga je odlična, naravno trebat će vam dosta strpljenja da je pročitate. Sviđa mi se račin na koji je knjiga završila. Kao i prethodne i Gospodar haosa se prati kroz oči različitih likova. To su: Rand, Met, Perin, Egvena, Elejna, Ninaeva i mnogi drugi.

Veoma je teško navesti sve šta se dešava u ovoj knjizi, pogotovo ako niste upoznati sa prethodnim knjigama. Ali jedno je sigurno, budite spremni na to da će vas djeovjke u ovoj priči često nervirati.

O čemu se radi u knjizi? Dok se Točak okreće, vjetrovi sudbine šibaju zemlju, a Rand al’Tor se upinje da ujedini narode pred Posljednju bitku, kad Mračni bude oslobođen i kada neoprezno čovječanstvo bude upalo u zamke koje su postavili besmrtni Izgubljeni. Bijela kula u Tar Valonu, pod Elaidom kao Amirlin, zaključila je da se Rand mora obuzdati – i smiriti, ako zatreba – i to odmah. Zato u Salidar, među Aes Sedai u izgnanstvu, stiže izaslanica, Tarna Fejr. Tamo je i Mogedijen, jedna od Izgubljenih, kao i Birgita, legendarna junakinja, ali samo Elejna i Ninaeva znaju ko su one zapravo. Suša i ljetnja žega nastavljaju se i tokom zime. Zbiva se još mnogo toga što nikad bilo nije: Rand okuplja muškarce sposobne da usmjeravaju, brojne Dvoriječanke kreću u Tar Valon na obuku, a jedna Aes Sedai vezuje za sebe Zaštitnika bez njegove saglasnosti – i to glavom i bradom Ponovorođenog Zmaja.

Dok se Točak okreće, vjetrovi sudbine šibaju zemlju, a Rand al`Tor napreže se da ujedini narode pred Posljednju bitku, kada će se Mračni osloboditi i kada će neoprezno čovječanstvo upasti u zamke koje su postavili besmrtni Izgubljeni.

Iako ih dijeli pola kontinetna, Perin Ajbara osjeća kako ga Rand vuče ka sebi, kao ta`veren ta`verena, a strijelci iz Dvije Reke prvi put u hiljadu godina ponovo marširaju u rat. U Ebou Daru, Elejna, Avijenda i Met upinju se da nađu ter`angreal koji ima moć da spriječi Mračnog da upravlja vremenskim prilikama svijeta - ali, suočavaju se sa prastarim prokletstvom. U Salidaru, Egvena al`Ver prikuplja vojsku da bi povratila Tar Valon i ponovo ujedinila Aes Sedai...

Koliko će drevnih neporecivih pravila Aes Seadai pogaziti, a koliko Mudre? Šta će se desiti kada se sukobe Mudre, Aes Sedai i muškarci koji mogu da usmjeravaju?

Ko je prijatelj, a ko neprijatelj? A u Šadar Logotu, gradu Tame, užasne moći se budi...

Dakle, sve ovo možete očekivati u ovoj knjizi. U knjizi je puno rasprave o tome da li je Rand ,,lud'', može li mu se vjerovati, šta će sljedeće učiniti? Kako priča odmiče Randu se sve češće javlja glas Lijusa Terina. Na neki način on može da komunicira sa Lijusom Terinom, ili kao da se bori sa njim kako bi zadržao svoje tijelo. Sviđa mi se njihova dinamika.

U knjizi ima dosta interesantnih dešavanja. I puno je pitanja na koja možete da potražite odgovore. Šta rade Djeca svjetla? Šta je sa Elejninom majkom Morgazom? Aes Sedai su podijeljene. Koga će podržati? Šta će uraditi Met, a šta Perin? Šta rade Izgubljeni? I najznačajnije pitanje hoćeli se Mračni osloboditi?

Preporuke za ovaj serijal epske fantastike!

,, Demandred istupi na crne padine Šajol Gula i prolaz, otvor u tkanju stvarnosti, nestade. Iznad njega, uskomešani sivi oblaci prikrili su nebo, naopako more ljenjih talasa pepela što se sudaraju oko skrivenog vrha planine. Pod njim, preko puste doline trepere čudna svjetla, slabašna plava i crvena, ne uspijevajući da razbiju sjenovitu tminu što je obavila njihov izvor. Munja zapara oblake i zatutnja tromi grom. Para i dim podigoše se sa pukotina rasutih niz padinu, malih koliko čovječija šaka ili pak dovoljno velikih da progutaju i desetoricu ljudi.

Odmah je otpustio Jednu moć i sa iščezlim slatkim osjećanjem otišla su i izoštrena čula, zbog kojih je sve bivalo snažnije, jasnije. Odsustvo saidina ostavilo ga je praznog, a opet, izgleda da bi samo budala bila iole spremna da ovde usmerava. Uostalom, samo bi budala i željela da bolje vidi, omiriše ili osjeti.

U onome što se sada zvalo Doba legendi, ovo je bilo bezazleno ostrvo u hladnom moru, omiljeno među onima koji su uživali u seoskim predjelima. Uprkos pari, sada je bilo jezivo hladno; nije sebi dopustio da osjeti studen, ali nagonski je povukao krznom opervaženi plašt od baršuna. Izdisao je paper-jasli izmaglicu, jedva vidljivu prije nego što bi progutao vazduh. Svijet je bio čisti led nekoliko stotina liga sjeverno, no Takandar je oduvijek bio suv kao i svaka druga pustinja, mada stalno okovan zimom... ''

,,Svijet je pun budala koje ne umiju da misle.''

,,Nema tog muškarca koji može zaboraviti svijet i obične ljude kad mu je porodica pred očima.''

,,Ljudi će slijediti luđaka koji pobjeđuje. Sve dok bude pobjeđivao.''

,,Pleši sa njom i oprostiće ti mnogo; pleši dobro i oprostiće ti sve.''

,,Napadaj tamo gdje neprijatelj vjeruje da nisi, iz neočekivanog smjera i u neočekivani čas. Brani se tamo gde neprijatelj vjeruje da nisi, a kada povjeruje, daj se u bijeg. Iznenađenje je ključ za pobjedu, a brzina ključ za iznenađenje. Za jednog vojnika, brzina znači život.''

,,Dužnost je teža od planine, a smrt lakša od pera.''

,,Postaraj se za ono što se može učiniti umjesto da se brineš zbog onoga što se možda nikada neće dogoditi.''

,,Ono što ti treba nije uvijek i ono što želiš''