Kruna mačeva (Točak vremena #7)

Naziv knjige: Kruna mačeva
Originalni naziv: Crown of swords
Broj stranica: 773
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj i Gospodar haosa. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Kruna mačeva je sedma knjiga u serijalu Točak vremena koja je objavljena 1996. godine pod nazivom Crown of swords. Nakon završenih sedam knjiga, nalazim se na sredini ovog sarijala i moram reći da sam uživao čitajući ove knjige, i pored činjenice da autor često zna usporiti priču koristeći veliki broj opisa. Čitajući ovaj roman (serijal) zakoračit ćete u svijet svjetlosti i tame u kojem dobro i zlo vode beskrajnu borbu. Što se tiče radnje, ona se nastavlja tačno tamo gdje je stala u prošloj knjizi. I Kruna mačeva se prati iz perspektive velikog broja likova među kojima su: Rand, Met, Perin, Elejna, Ninaeva itd.

Kruna mačeva je epsko djelo u svakom pogledu. Preporuke da krenete sa čitanjem ovog serijala, ali ne od ove knjige, već od početka (Zjenica svijeta). Ako sto čitali prethodne knjige, onda znate da je rat za opstanak ljudi počeo.
O čemu se radi u knjizi? Rand al’Tor, Ponovorođeni Zmaj, izbjegao je zamke Bijele kule i prve pobunjenice među Aes Sedai položile su zakletvu da će ga slijediti. Dok sluge Mraka napadaju, a Seanšani nadiru i ugrožavaju ga, Rand prikuplja snage da borbu preusmjeri na Ilijan, uporište jednog od izgubljenih, Samaela...

U gradu Ebou Daru gdje se odvija najveći dio radnje u ovoj knjizi, Elejna, Avijenda i Met se  bore da osiguraju ter’angreal, koji može spriječiti Mračnog da upravlja vremenskim prilikama svijeta – međutim suočavaju se sa prastarim prokletstvom. Pored toga oni nisu jedini koji traže taj ter'angreal. U Ebou Daru će se pojaviti još jedna grupa žena sposobnih da usmjeravaju. Ko su one i zašto o njima nismo još uvijek ništa čuli?

U gradu Salidaru Egvena al’Ver prikuplja vojsku da bi povratila Tar Valon i ponovo ujedinila Aes Sedai...

Kakav zadatak je Rand namijenio za Perina? Šta se dešava sa Bijelim plaštovima? Gjde je Megedijen i šta rade ostali Izgubljeni? Pitanja je mnogo, ali na koja ćemo dobiti odgovore u ovoj knjizi ostaje da se vidi...

Dok se sve ovo dešava, u Šadar Logotu, gradu Tame, užasna moć se budi...
Dakle, uživao sam čitajući ovu knjigu bez obzira na to što autor ponekad znao da uspori priču. Autor nas u ovoj knjizi upoznaje sa Ebou Darom, a to je mjesto koje do sada nismo imali priliku da upoznamo. Tu najviše Met dolazi da izražaja, a pored njega i Elejna i Ninaeva. Također se malo pobliže upoznajemo i sa morskim narodom i njihovom kulturom. Ono što mi se najviše sviđa u ovom serijalu je nepredvidljivost same radnje, pa na tom planu možete očekivati razna iznenađanja. U ovoj knjizi se pojavljuje nekoliko misterioznih likova koje nismo imali priliku do sada da vidimo. Zbog toga se često možete zapitati koje su njihove namjene, jer je očito da svi nešto kriju ili kuju neke zavjere.

Točak vremena je definitivno jedan od najboljih serijala epske fantastike. Ako ga niste čitali toplo bih vam preporučio da počnete. Uskoro će se početi snimati i serija po ovom serijalu, a to je još jedan od razloga zašto bi trebali čitati ovaj serijal.

Preporuke!!!

,, Sa visokog lučnog prozora pri vrhu Bijele kule, skoro osamdeset hvatova iznad tla, Elaida je mogla da gleda nadaleko ispod Tar Valona, ka valovitim ravnicama i šumama koje su se spuštale sa sjevera i zapada uz široku rijeku Erinin, prije nego što bi se raštrkale oko bijelih zidova velikog ostrvskog grada. Dole, na zemlji, grad su sada šarale dugačke jutarnje sjenke, ali na ovoj visini sve je bilo jasno i svijetlo. Čak ni čuvene „Bezvršne kule“ u Kairhijenu nisu mogle stvarno da se takmiče s Belom kulom. Niti su to mogle ni manje kule Tar Valona, iako su svi naširoko pričali o njima i njihovim zasvođenim nebeskim mostovima.

Na ovoj visini, povjetarac je skoro neprestano blažio neprirodnu vrućinu koja je vladala svijetom. Praznik svjetala je prošao, zemlja je trebalo da bude pod debelim sniježnim pokrivačem, ali vrijeme je bilo kao u jeku ljeta. Još jedno znamenje - ako ih je i trebalo više - da dolazi Posljednja bitka i da je Mračni dotakao zemlju. Naravno, Elaida nije dozvoljavala da je vrućina dodirne ni kada je silazila. Ipak, nije radi povjetarca preselila svoje odaje ovamo gore, u ove jednostavne sobe, mada su joj silni stepenici bili neugodni.

Običan crvenkastosmeđe popločan pod i beli mermerni zidovi, ukrašeni jedino s nekoliko tapiserija, nisu mogli da se porede s veličanstvenošću Amirlinine radne sobe i pripadajućih joj odaja tamo dole. I dalje je povremeno odlazila u te sobe - pojedinci su ih povezivali s moći Amirlin Trona - no ona je živjela ovde, a najčešće je tu i radila. Zarad pogleda. Ne na rijeku, ili grad, ili šume. Već na ono što je bilo započeto na tlu Kule... ''

,,Niko ne treba da živi, a da nikome ne vjeruje.''

,,Nema čistih puteva. Samo klopke i zamke.''

,,Tišina je bila korisno oružje u mnogim prilikama.''