Putanja bodeža (Točak vremena #8)

Naziv knjige: Putanja bodeža
Originalni naziv: The path of daggers
Broj stranica: 607
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj, Gospodar haosa i Kruna mačeva. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena. Ovaj serijal se često poredi sa Tolkinovim Gospodarem prstenova.

Putanja bodeža je osma knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena koja je 1998. godine pod nazivom The path of daggers. Robert Džordan me je još jednom iznenadio. Zaplet je sve bolji i kompleksniji kako serijal odmiče, ali je priča još više usporena nego što je to bio slučaj sa prethodnim knjigama. Usporena je do te mjere da sam se na nekim dijelovima stvarno mučio dok sam ih pročitao. Previše opisa. I dalje pratimo veliki broj likova kao što su: Rand, Perin, Elejna, Egvena, Min, Avijenda, Elaida, Moridin...
O čemu se radi u knjizi? Rand al’Tor, Ponovorođeni Zmaj, pokorio je grad Ilijan, porazio Samaela, jednog od Izgubljenih, i sravnio nadiruće vojske Seanšana... Ali Rand, kao i Aša’mani koji ga prate, polako počinje da podliježe ludilu koje je neminovno za muškarce koji koriste Jednu moć. Ne bude li mogao da ukloni zagađenje Mračnoga s Istinskog izvora, niko od njih neće poživjeti dovoljno dugo, niti učestvovati u Posljednjoj bitci protiv Sjenke. I dok Rand grčevito pokušava da zadrži zdrav razum i izbjegne neminovno, Seanšani kreću u protivnapad. Oni uspijevaju da opkole i zauzmu Ebou Dar.

Ninaeva, Avijenda i Elejna razbile su stisak Mračnog nad vremenskim prilikama svijeta i sada su se okrenule ponovnom preuzimanju prijestolja Andora. One se upućuju u Kaemlin, ka prijestolju koji Elejni s pravom pripada, ali usput otkrivaju neprijatelja mnogo goreg od Seanšana.

U Geldanu, Perin se suočava sa spletkama Bijelih plaštova, seanšanskih napadača i rasutih Šaido Aijela, kao i sa samim Prorokom. Perinovu voljenu ženu Failu to može koštati života, a sam Perin može uništiti sopstvenu dušu u pokušaju da je spasi.

U međuvremenu, Aes Sedai pobunjenice, predvođene mladom Amirlin Egvenom al’Ver, suočavaju se sa vojskom koja namerava da ih zadrži podalje od Bijele kule. No, Egvena je odlučila da svrgne uzurpatorku Elaidu i ponovo ujedini sve Aes Sedai. Kakve će to posljedice proizvesti?

I nakon svega što se dešava u ovoj knjizi postavlja se pitanje gdje je Met?? Šta rade Izgubljeni?

Dakle, dolazi oluja koja sa sobom donosi promjene koje će utjecati na svijet i to ne samo u pogledu vremena. Dolaze teška vremena za glavne likove. Knjiga Putanja bodeža nije jedna od boljih u serijalu. Ova knjiga je na neki način ,,nekompletna'', jer se zapravo ništa nije razriješilo. Mogla bi vas namučiti, ali ako volite serijal isplati se uložiti vrijeme i u ovu knjigu. Preporuke!

,, Etanajil je viđala planine koje su bile niže od ovih Crnih brda, pogrešno imenovanih, ogromnih, nakrivljenih gomila poluukopanih stijena, ispresjecanih strmim izuvijanim prolazima. I koza bi razmislila prije nego što bi se odvažila da krene nekim od njih. Puna tri dana ste mogli lutati šumama ispijenim sušom ili livadama požutjele trave a da ne vidite ni trag ljudskog prisustva. Međutim, onda biste odjednom u pola dana naišli na sedam-osam zaselaka, od kojih nijedno nije imalo dodira sa svijetom. Crna brda bila su suviše džombasta za zemljoradnju, udaljena od trgovačkih puteva, a trenutno još surovija nego inače. Izgladnjeli leopard, obično nevidljiv kada se pojave ljudi, posmatrao ih je sa strme padine, na četrdeset koraka od mjesta kuda je jahala ona i njena oružana pratnja. Poput predskazanja, na zapadu su strpljivo kružili lešinari. Ni oblačak nije zaklanjao krvavocrveno sunce, a opet, bilo je nekakvih oblaka. Topao vjetar je podizao čitave zidove prašine.

Praćena pedesetoricom svojih najboljih ljudi, Etenajil je jahala bez brige i bez žurbe. Za razliku od svoje gotovo legendarne prarođake Surase, ona nije bila ubijeđena da će se vremenske prilike pokoriti njenim željama samo zbog toga što vlada Tronom oblaka, a što se ticalo njene brzine... U pažljivo kodiranim, pomno čuvanim pismima složili su se da krenu, a odlučeno je i da svako od njih mora da putuje ne privlačeći pažnju. To nije bilo lako. Neko bi pomislio i da je nemoguće... ''

,,Ljušti tu jabuku koja ti je u ruci, ne onu na grani.''

,,Izgovorena tajna dobija krila.''

,,Nekako mu se činilo da što više saznaje o ženama, to manje zna!''