Srce zime (Točak vremena #9)

Naziv knjige: Srce zime
Originalni naziv: Winter's heart
Broj stranica: 623
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj, Gospodar haosa, Kruna mačeva i Putanja bodeža. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena.

Srce zime je deveta knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena koja je 2000. godine objavljena pod nazivom Winter's heart. Deveta knjiga serijala ima svojih dobrih, ali i loših strana. Što se tiče loših strana, nema ih puno: neki likovi dobijaju veoma malo prostora (npr. Perin...) i  radnja se odvija prilično sporo. Bez obzira na ove zamjerke primjetno je da autor dobro zna gdje njegova priča vodi, te se vidi da određeni događaji iz prošlih knjiga sada dolaze do izražaja. Met se vraća u priču nakon što ga u prošloj knjizi nije bilo nikako, te ćemo kroz njegove oči malo bolje upoznati Seanšane (potomci Artura Hokvinga koji su već osvojili Tančiko i Ebou Dar).

Robert Džordan, kao što sam već pomenuo vrlo dobro zna gdje se njegova priča kreće, te igrajući se sa velikim brojem likova i događaja oslikava različite kulture, krajolike i ljudske sudbine. Kreirao je jedan fantastičan književni svijet koji je toliko pun života da se na trenutke čini stvarnim. Taj fantastični svijet je neprestano na rubu uništenja, od kojeg ga dijeli samo snaga volje nekoliko hrabrih ljudi.

O čemu se radi u knjizi? Kao i do sada točak vremena se okreće i doba dolaze i prolaze. Sve što bijaše, sve što će biti i sve što jeste još može prekriti Sjenka. U ovom nastavku serijala spletke i zavjere smjenjuju se s kataklizmičnim događajima što će promeniti svijet u kojem Ponovorođeni Zmaj jaše na vetrovima vremena. Randa al’Tora progone ubice dok Kecuejn pokušava da ga pronađe. Perinovu suprugu Failu otimaju odmetnuti Aijeli, a on se upušta u strmoglavu potjeru za njom i njenim otmičarima, ponekad više vuk nego čovjek. Elejna pokušava da postane kraljica Andora i naslijedi svoju majku, a da pri tom izbjegne da je otruju. Met biva predstavljen Kćeri Devet meseca i stupa na stazu koja će ga odvesti do njegove konačne sudbine. Bijela kula je razjedinjena, a sukob dve Amirlin Tron – Egvene i Elaide – sve je bliži.

U sred tog meteža izrastaju događaji koji neumitno vode ka Posljednjoj bitci. Rand u veličanstvenoj završnivci mijenja svijet i zadaje udarac silama Mračnoga od kojeg će se teško oporaviti.

Dakle, prethodna dva daju sve informacije o dešavanjima koja možete očekivati u ovoj knjizi. U ovoj knjizi ćemo se najduže družiti sa Metom, Random i Elejnom. Pored njih kao ''sporedni'' se pojavljuju Perin, Faila, Ninaeva, Kecuejn, neki Izgubljeni, te nekoliko Seanšana. Kraj ove knjige je fantastičan i donijet će velike promjene u nastavku priče.

„Džordanov stil je jasan a vizija fascinantna, baš kao i filozofije koje pokreću njegove likove. A kada već spominjemo likove, ovako interesantnu grupu teško da ćete pronaći u svjetskoj književnosti.“ Science Fiction Review

Ovo je odlična knjiga i serijal, a s obzirom na njegovu dužinu stvarno će vam trebati strpnjenja u određenim situacijama. Ima još samo pet knjiga do kraja serijala...

,, Tri su svjetiljke - bilo je to više nego dovoljno - treperavo osvjetljavale sobicu blještavo bijelih zidova i tavanice, ali Siejn je netremice gledala debela drvena vrata. Znala je da to nije logično; čak glupavo od jedne Predstavnice Bijelih. Tkanje saidara koje je tutnula oko dovratka donosilo joj je povremene tihe odjeke udaljenih koraka odnekud iz spletova hodnika iza vrata, i oni su se gubili gotovo čim bi ih čula. Bijaše to nešto jednostavno, čemu ju je naučila prijateljica iz davno minulih polazničkih dana, ali to ju je upozoravalo pre nego što se iko približi, premda malo ko silazi tako duboko, do drugog podruma.

Njeno tkanje pokupi udaljeno cijukanje pacova. Svjetlosti! Kada je posljednji put uopšte bilo pacova u Tar Valonu, u samoj Kuli? Je li neki od njih uhoda Mračnog? Uznemireno je ovlažila usne. Logika ovde ništa ne vrijedi. Tačno, premda nelogično. Došlo joj je da se nasmije. S naporom se povukla s ruba histerije. Razmišljaj o nečemu drugom, a ne o pacovima. Nečemu što nije... Iz odaje iza nje začu se prigušeno skičanje, koje se pretvori u potmule jecaje. Pokušavala je da ne sluša. Usredsredi se!

Na neki način, ona i njene saučesnice dovedene su do ove sobe jer se činilo da se glavešine Ađaha sastaju u potaji. Lično je primetila Firejnu Nihren kako se u jednom zavučenom dijelu biblioteke došaptava sa Džesi Bilal, koja je imala veoma visok položaj među Smeđima, ako nije bila i na samom vrhu... ''

,,Kada jednom krene da te bije zao glas, teško je da skineš ljagu sa sebe.''

,,Hladne, mračne ulice ne mogu se ni uporediti s ugodnom knjigom i zanimljivom knjigom.''

,,Mudar vladar zna kada da priča, a kada ne.''