Bodež snova (Točak vremena #11)

Naziv knjige: Bodež snova
Originalni naziv: Knife of dreams
Broj stranica: 819
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj, Gospodar haosa, Kruna mačeva, Putanja bodeža, Srce zime i Raskršće sumraka. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

O serijalu. Točak vremena je serijal epske fantastike čiji je autor Robert Džordan. Serijal se sastoji od četrnaest (14) knjiga. Prvobitno je bio zamišljen kao serijal od dvanaest knjiga, ali je autor Robert Džordan je umro prije nego što je uspio završiti ovaj serijal, tj. dvanaestu knjigu. Njegova žena je pozvala i upitala autora Brendona Sandersona da li bi bio voljan da završi posljednju knjigu ovog serijala. Sanderson je pristao, ali je ta knjiga trebala biti ogromna pa je Sanderson odlučio da napiše tri knjige koje će činiti finale serijala Točak vremena.

,,Slast pobjede i gorčina poraza jesu poput bodeža snova.''

Bodež snova je jedanaesta knjiga u serijalu Točak vremena koja je objavljena 2005. godine pod nazivom Knife of dreams. Ova knjiga je fantastična. Nakon prethodne tri knjige koje su radnju prilično usporile i razgradile čitanje ove knjige je bilo pravo uživanje. Većina priča započetih u prošlim knjigama sada dolaze do vrhunca i razrješenja, a sve u cilju pripreme za posljednju bitku koja je sve bliže i bliže. Mračni gospodar sve više utiče na svijet i to je stvarno vidljivo u knjizi Bodež snova. Primjetni se razni predznaci koji najavljuju posljednju bitku.

Bodež snova je knjiga koja krije nekoliko veoma interesantnih iznenađenja koja počinju na samom početku priče i možete ih očekivati kroz cijelu knjigu. Kao i do sada priča se prati kroz oči nekoliko likova, među kojima su Met, Rand, Perin, Egvena, Elejna, Toun i mnogi drugi.
O čemu se radi u knjizi Bodež snova? Dok se tkanje stvarnosti rastače, sva znamenja ukazuju na to da je Tarmon Gai'don – Posljednja bitka – sve bliža. Rand al'Tor mora da se pripremi za suočavanje sa Mračnim, ali najprije mora da ugovori primirje sa seanšanskim vojskama, budući da borba sa njima sve više iznuruje njegove vojne snage. Sve je u metežu dok tradicionalne svjetovne moći propadaju...

U Kaemlinu Elejna se bori kako bi zadobila Lavlji prijesto, sve vrijeme pokušavajući da spriječi građanski rat, dok Egvena dolazi do zaključka da u Bijeloj kuli više nije bezbjedno.

Vjetrovi vremena uskovitlali su se u oluju, a Rand i njegovi saborci nalaze se u njenom središtu. Ova mala družina mora da savlada iskušenja sudbine i zlehude sreće – ili će Mračni odnijeti pobjedu, a svijet biti izgubljen.

Dakle, ova knjiga je vjerovatno najvažnija u serijalu nakon Nebeskog ognja. Bodež snova raspliće mnoge čvorove, te priprema i čitaoca i protagoniste za veliku završnicu Točka vremena. Nakon događaja opisanih u ovoj knjizi, Rand, Met, Perin, Egvena i ostali likovi koji su postali miljenici čitalaca širom svijeta više nemaju nezavršenog posla, što znači da se mogu okrenuti predstojećem Tarmon Gai'donu. Kada se Zmajev barjak zavijori, više ništa neće biti kao prije.

Ljepota jezika, karakteristični piščev stil i nevjerovatna razmjera svijeta u kojem se radnja odigrava, kao i njegova razrađenost do najstinijih pojedinosti odlike su koje izdvajaju ovaj serijal, ali ono što je probudilo toliku odanost prema piscu i serijalu među višemilionskim čitalaštvom jeste vrhunska karakterizacija i nivo saživljavanja čitaoca sa protagonistima.

Bodež snova je nažalost posljednji roman koji je napisao autor Robert Džordan. Zbog toga je završnicu serijala, odnosno sljedeće tri knjige, napisao Brendon Sanderson na osnovu bilježaka koje je Robert Džordan ostavio za sobom.

Savršena knjiga i preporuke svima, a pogotovu fanovima! Nemojte odustajati od serijala nakon prošle knjige (Raskršće sumraka). Dajte serijalu šansu sa ovom knjigom. Nećete se pokajati.

,, Sunce se preko neba penjalo ka sredini jutra, tako da su se od njegove svjetlosti Galadova sjenka i sjenke njegova tri oklopljena saputnika pružale pred njima dok su kasom tjerali atove niz put koji je vodio pravo kroz šumu prepunu hrastova i kožolista, borova i kiselog drveća, mahom nabujalih u proljeće. Pokušavao je da isprazni um, ali sitnice su mu neprestano skretale pažnju. Ako se izuzme bat konjskih kopita, vladala je potpuna tišina. Nije bilo ni jedne jedine ptice da pjeva s neke grane, niti jedne vjeverice da čavrlja. Bilo je pretiho za to doba godine, kao da čitava šuma zadržava dah. Ovo je nekada bio veliki trgovački put, davno prije nastanka Amadicije i Tarabona, pa je tvrdo nabijena žućkasta ilovača gdjegdje bila prošarana krhotinama drevne kaldrme. Jedne seljačke taljige koje su se vukle iza tromog vola daleko ispred Galada i njegovih saputnika bile su jedini znak da tu sem njih četvorice ima još nekoga. Trgovina se premestila daleko na sjever, tako da su se imanja i sela u tom kraju raselili, a čuveni izgubljeni rudnici Elgara zarasli u planinskim visovima, čiji početak bijaše tek nekoliko milja južno odatle. Tmurni oblaci što su se iz tog smjera namicali obećavali su da će do popodneva pljusnuti kiša, ako nastave sa svojim laganim valjanjem preko neba. Jedan crvenkrili jastreb šestario je rubom šume tražeći plijen. Baš kao što i on lovi. Ali u srcu, ne po rubovima.

Vlastelinska kuća koju su Seanšani dali Emonu Valdi pojavila se iza krivine, a on je zauzdao konje, priželjkujući da ima kalpak, pa da može da pritegne remen na njemu i da se time posluži kao izgovorom. Umjesto toga... ''

,,Žene su svakako nepredvidljive kao svake pošteno napravljene kockice.''

,,Pa, ako ženi kupiš svilu, moraš očekivati da ćeš platiti da od nje sašiju haljinu.''

,,Odnosi sa ženama uvijek su kockanje, ali ponekad je osmijeh dovoljan dobitak.''