Oluja na obzorju (Točak vremena #12)

Naziv knjige: Oluja na obzorju
Originalni naziv: The gathering storm
Autor: Brendon Sanderson (Robert Džordan)
Broj stranica: 799
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj, Gospodar haosa, Kruna mačeva, Putanja bodeža, Srce zime, Raskršće sumraka i Bodež snova. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

Tarmon Gai’don – Posljednja bitka – vreba na obzorju, a čovječanstvo i dalje nije spremno za nju.

Sećanje na svetlost, posljednja knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena djelimično je napisao Robert Džordan, prije svoje prerane smrti 2007. godine. Džordanova urednica – i supruga – Harijet Makdugal odabrala je mladu zvijezdu epske fantastike Brendona Sandersona da završi knjigu. Međutim, razmjere i grandioznost Džordanovog djela zahtijevali su da taj posljednji roman bude podijeljen u tri toma. U nastavku ćemo pričati o knjizi koji se zove Oluja na obzorju, prvom romanu u završnici "Točka vremena", odnosno dvanaestom u serijalu. Roman je objavljen 2009. godine pod nazivom The gathering storm.

Prva stvar koju moram navesti je ta da je Brendon Sanderson odradio odličan posao kada je riječ o nastavku ovog serijala. Ostao je vjeran načinu pisanja Roberta Džordana, te se u tom pogledu gotovo i ne primjeti razlika. Oluja na obzorju je knjiga u kojoj polako dobijamo odgovore na neka interesantna pitanja, te je primjetno da se priča polako ali sigurno privodi kraju. Sve ono za što nas je Robert Džordan pripremao u prethodnih 11 knjiga sada izlazi na vidjelo i polako dobija svoj smisao. Jednostavno fantastično.
U ovom veličanstvenom epu otpočinje dramatična završnica najvećeg fantazijskog serijala našeg vremena. Rand al’Tor, Prvorođeni zmaj, uspinje se da ujedini zamršenu mrežu zavađenih naroda, kako bi ih pripremio za predstojeću Posljednju bitku. Ali dok on istovremeno pokušava da zaustavi seanšansku najezdu, nadajući se da će uspjeti da sa njima sklopi privremeno savezništvo, njegovi prijatelji nemoćno i užasnuto posmatrju kako se srcem Prvorođenog zmaja širi tama.

Upravo u ovoj knjizi ćemo vidjeti jednu mračniju i hladniju varijantu Radna, možda čak i zastrašujuću u nekim momentima. Veliki je pritisak na njemu, a to što svi pokušavaju da ga kontroliraju i osuđuju na svoj način, nikako mu ne pomaže. Samo kreira kontra efekat. A tu je i Lijus Terin koji sve više dolazi da izražaja u Radnovom umu i dobija na neki način više slobode. Lijus Terin u ovoj knjizi nagovještava neke događaje iz prošlosti vezane za njegov sukob sa Mračnim, ali sve to je još uvijek nejasno.

Egvena je u ovoj knjizi došla do izražaja. Njena priča vezana za Bijelu kulu, koja se vuče kroz nekoliko posljednjih knjiga, sada će dobiti neku vrstu epiloga. Daleko je to od kraja, ali odnekle se treba početi. Priča je vezana za dvije Amirlin Tron i raskol koji vlada u Bijeloj kuli. Sve što je Egvena naučila u prethodnih 11 knjiga sada će joj dobro doći. Iako mi se njen lik nije toliko svidio u prošlim knjigama, sada je to mišljenje promijenjeno, i to na bolje.

Met je također dobio malo prostora u ovoj knjizi. On je lik koji u kompletnu priču unosi izvjesnu dozu humora i definitivno mi je znao izmamiti osmijeh na lice. Što se tiče Perina, njegova priča je prilično razočaravajuća. Iskreno se nadam da će se popraviti. Ostali likovi koji se pojavljuju kao POV su: Toun, Sijuan Sanče, Gavin, Rodel Ituralde, Min, Ninaeva, Avijenda...

Preporuke za ovaj fantastični serijal epske fantastike!

,, Točak vremena se okreće i Doba dolaze i prolaze, ostavljajući za sobom sjećanja koja prerastaju u legende. Legende blijede i postaju mitovi, a i oni budu davno zaboravljeni kada ponovo naiđe Doba koje ih je izrodilo. U jednom od tih razdoblja, koje su neki zvali Treće doba - Doba koje tek treba da dođe, Doba davno prošlo - vjetar se uzdigao oko alabasterskog tornja znanog kao Bijela kula. Taj vjetar nije bio početak, jer obrtajima Točka vremena nema ni početka ni kraja. Ali bio je to jedan početak.

Vjetar se kovitlao oko veličanstvene Kule, milujući savršeno uklopljeno kamenje i zanoseći veličanstvene barjake. Ta građevina je nekako istovremeno bila skladna i moćna, što je možda poređenje prikladno za one koje je nastanjuju već preko tri hiljade godina. Malo je onih koji bi pogledali Kulu i pretpostavili da je njeno srce slomljeno i iskvareno. Nezavisno jedno od drugog.

Vjetar je duvao, prolazeći kroz grad što je prije podsjećao na kakvo umjetničko djelo nego na jednu prijestonicu u kojoj se odvija svakodnevni život. Svaka zgrada bila je pravo čudo; čak su i najjednostavnije granitne dućane pažljive ogijerske ruke isklesale tako da bude divljenje prema ljepoti. Ovde jedna kupola nagovještava oblik izlazećeg sunca. Tamo vodoskok siječe vazduh s vrha neke zgrade, koja podsjeća na dva talasa što se susreću i krše. Na jednoj kaldrmisanoj ulici, dvije trospratnice stoje jedna naspram druge, obe isklesane u obličje djevojaka. Te mermerne građevine... ''

,,Mora biti gore pre nego što bude bolje.''

,,Što čovjek ima više vlasti, to manje vlada sopstvenim životom.''

,,Pravo zavođenje zahtjeva umijeće i istančanost; golotinja nije ni jedno ni drugo.''