Tornjevi ponoći (Točak vremena #13)

Naziv knjige: Tornjevi ponoći
Originalni naziv: Towers of midnight
Autor: Brendon Sanderson
Broj stranica: 895
Prethodne knjige u serijalu Točak vremana su: Zjenica svijeta, Veliki lov, Ponovorođeni zmaj, Dolazak sjenke, Nebeski oganj, Gospodar haosa, Kruna mačeva, Putanja bodeža, Srce zime, Raskršće sumraka, Bodež snova i Oluja na obzorju. Recenzije ovih knjiga možete pronaći na ovom blogu pod: recenzije/fantastika/epskafantastika

Tarmon Gai’don – Posljednja bitka – vreba na obzorju, a čovječanstvo i dalje nije spremno za nju.

Sećanje na svetlost, posljednja knjiga u serijalu epske fantastike Točak vremena djelimično je napisao Robert Džordan, prije svoje prerane smrti 2007. godine. Džordanova urednica – i supruga – Harijet Makdugal odabrala je mladu zvijezdu epske fantastike Brendona Sandersona da završi knjigu. Međutim, razmjere i grandioznost Džordanovog djela zahtijevali su da taj posljednji roman bude podijeljen u tri toma. U nastavku ćemo pričati o knjizi koji se zove Tornjevi ponoći, drugom romanu u završnici "Točka vremena", odnosno trinaestom u serijalu. Roman je objavljen 2010. godine pod nazivom Towers of midnight.

Nastavljamo tamo gdje smo stali u prošloj knjizi. Sljedeći citat opisuje sve što će se dešavati u knjizi Tornjevi ponoći (metaforički):

,,Gle, dočekaće svijet da će zatvor Najvećega oslabiti, baš kao udovi onih što ga načiniše. Opet će Njegov veličanstveni plašt ugušiti Šaru svega i Veliki gospodar će pružiti Svoju ruku kako bi zgrabio ono što je Njegovo. Pobunjene zemlje biće ogoljene, a njihova djeca natjerana da jecaju. Neće biti nikoga do Njega i onih koji su okrenuli poglede ka Njegovom veličanstvu.

Toga dana, kada Jednooka Luda bude putovala dvoranama žaljenja i kada Prvi Među Štetočinama digne ruku da podari slobodu Onome Koji Će Uništiti, nastupiće posljednji dani gordosti Palog Kovača. Da, i Slomljeni Vuk, onaj kojeg je Smrt spoznala, pašće i progutaće ga Ponoćne kule. A njegovo uništenje unijeće strah i tugu u ljudska srca i uzdrmati njihovu volju.

A onda će doći Gospodar Večeri i On će uzeti naše oči, jer naše će se duše pokloniti pred Njim i On će uzeti našu kožu, jer naše meso će služiti Njemu i On će uzeti naše usne, jer samo ćemo Njega hvaliti. I Gospodar Večeri suočiće se sa Slomljenim Zatočnikom i proliće njegovu krv da bi nam donio tako predivnu Tamu. Neka se krici začuju, o sljedbenici Sjenke. Preklinjite za svoje uništenje!'' Iz proročanstva sjenke
Jedan dio priče i to onaj koji je vezan za Perina se odvija, u velikom dijelu, uporedo sa dešavanjima iz prošle knjige. Perin je dobio puno prostora u ovoj knjizi kojeg će iskoristiti da se razračuna sa Bijelim plaštovima koje sada predvodi Galad. Taj dio priče se mogao riješiti na mnogo manje stranica. Mnogo interesantnija Perinova priča je vezana za vukove i njegove posjete u Tel'aran'riod (svijet snova).

Drugi dio priče kojeg pratimo paralelno sa Perinovom se odvija od mjesta gdje smo stali u prošloj knjizi. Tu pratimo Radna (do sad njegovu najbolju verziju). On se ne pojavljuje često, ali sve njegove scene su fantastične. Zatim, pratimo Meta u spasilačkoj misiji na koju je nedavno krenuo, ali pored toga on je obavio još neke poslove. On je i dalje neko ko unosi izvjesnu dozu humora u priču. Ninaeva mi se jako svidjela u ovoj knjizi. Njena priča je sve bolja i bolja. Pretvorila se od lika koji me je stalno nervirao u jednog od najdražih. Tu su i Egvena i Elejna koje nisu ostavile neki utisak na mene. Onako, više su me nervirale. Također se i Lan pojavljuje u ovoj knjizi kao POV lik, ali ne tako često.

U knjizi Tornjevi ponoći je primjetno da se svijet polako, ali sigurno mijenja, a sa njim i svi likovi koje smo do sada pratili. Svi postaju svjesni da se bliži Posljednja bitka i svi prihvataju svoje uloge. Knjiga je puna akcije, nepredvidljivosti i emotivnih scena, te će vam ponuditi sve što se očekuje od epske fantastike. Bližimo se kraju jednog doba i ulazimo u novo, a kakvo će ono biti zavisi od događaja u poljednjoj knjizi.

Nakon ove knjige, spreman sam za finale i Posljednju bitku. Preporuke!

,, Točak vremena se okreće i Doba dolaze i prolaze, ostavljajući za sobom sjećanja koja prerastaju u legende. Legende blijede u mitove, a čak i oni budu davno zaboravljeni kada ponovo naiđe Doba koje ih je izrodilo. U jednom od tih Doba, koje su neki zvali Treće doba, Doba koje tek treba da dođe, Doba davno prošlo - vjetar se uzdigao iznad maglovitih vrhova Imfarala. Taj vjetar nije bio početak, jer obrtajima Točka vremena nema ni početka ni kraja. Ali bio je to jedan početak.

Svež i lagan, vjetar je poigravao preko polja mlade planinske trave, krute od mraza. Taj mraz se zadržao i nakon prvog jutarnjeg svjetla, zaštićen sveprisutnim oblacima koji su se prostirali preko neba kao pokrov. Prošle su nedelje otkad su se ti oblaci makar malo razmakli, što se vidjelo po slaboj i požutjeloj travi.

Vjetar je komešao jutarnju izmaglicu, duvajući na jug, preko malog čopora tormova. Ležali su na pljosnatoj granitnoj zaravni prepunoj lišajeva, i zalud čekali na jutarnje sunce. U podnožju brda vjetar je skrenuo na istok, prolazeći preko brisane ravnice, na kojoj su vojničke sjekire iskrčile drveće i žbunje. Taj brisani prostor prostirao se oko trinaest utvrda, visokih i isklesanih u potpunosti od neuglačanog crnog mermera... ''

,,Čovjek je onakav kakva mu je čast.''

,,Ravnoteža se krije u tome da moraš da učiš, ali ne da budeš ophrvan.''

,,Niko ne hoda teškom stazom a da se povremeno ne spotakne.''