Oštrica (Prvi zakon #1)

Naziv knjige: Oštrica
Originalni naziv: The blade itself
Serijal: Prvi zakon
Autor: Džo Aberkrombi
Broj stranica: 566
Prva knjiga serijalu (trilogiji) Prvi zakon je Oštrica. Ovu knjigu je 2006. godine objavio autor Džo Aberkrombi pod nazivom The blade itself. Oštrica je knjiga koja predstavlja uvod u serijal i upoznavanje sa glavnim likovima. Glavni fokus ove knjige je razvoj i karakterizacija likova koji su veoma jedinstveni i nezaboravni. U ovoj knjizi možete očekivati puno akcije i crnog humora.

Knjiga bi se mogla opisati kao okupljanje družine koja bi u nastavku priče trebala krenuti na epsko putovanje, ali malo informacija smo dobili o čemu se zapravo radi. Čovjek koji okuplja tu družinu je mag (čarobnjak) Bajaz, koji se prilično razlikuje od svakog čarobnjaka sa kojim ste se do sada susretali u epskoj fantastici. On zapravo nije sjedokosi starac već ćelavo, nabusito gunđalo koji je opasno zajedljiv i osvetoljubiv manipulator.

Likovi koje upoznajemo u ovoj knjizi i iz čije perspektive pratimo priču u najvećem dijelu su Legen Devetoprsti, Džezal Dan Luter i Inkvizitor Glokta. Pored njih troje treba pomenuti još nekoliko likova kao što su: major Vest i njegova sestra Ardi i Fero Maldžin.
Logen Devetoprsti je zloglasni varvarin, sjevernjak koji je čitav život proveo u raznim ratovima, tučama i dvobojima. Civilizovan svijet bi za njega koristio riječ divljak, ali on je primoran da se prilagođava raznim situacijama kako bi preživio i zapravo ga nije briga šta drugi misle o njemu. Ali izgleda da mu u posljednje vrijeme ponestaje sreće i svi su izgledi da će posle još jedne bitke biti mrtavzloglasni varvakin koji iza sebe neće ostaviti ništa sem loših pjesama i mrtvih prijatelja.

Džezal dan Luter je oličenje sebičluka i plemenitog je roda. On je zaokupljen bezazlenim brigama kao što su sticanje slave na mačevalačkom takmičenju, dok rat kuca na vrata Saveza, a na bojištima ledenog Sjevera bitke se vode po mnogo surovijim pravilima. On nije heroj, već je nezreo i uobražen plemić. Također se zaljubljuje u djevojku niskog roda.

Glakta je nekada bio najbolji mačevalac, ali sada je samo bogalj koji je postao Inkvizitor u Savezu. On je možda jedini iskren čovjek u zemlji, ali najviše od svega on bi želio da vidi Džezala kako se vraća kući u kovčegu. Ali ne brinite se on mrzi svakoga. On je neko ko se bavi iskorjenjivanjem izdajstava u kraljevstvu te zbog toga nema puno vremena za prijateljstva. Ono što trenutno istražuje, odvesti će ga pravu u truhlo srce najviše vlasti. Njegov crni humor će vam definitivno izmamiti osmjeh na lice.

Najveći dio priče se odvija u Savezu koji je na klimavim nogama, jer rat samo što nije izbio i to sa svih strana. Mislim da ova knjiga predstavlja odličan uvod u priču koja nas očekuje u nastavku. Knjiga je nepredvidljiva, puna akcije, spletki i nepovjerenja. Nijedan lik nije siguran, a izvjesna doza crnog humora stvarno upotpunjuje priču.

,, Logen se sunovratio kroz drveće, bose su mu se noge spoticale i klizile po mokroj zemlji, bljuzgavici i mokrim borovim iglicama, dah mu je strugao u prsima a krv bubnjala u glavi. Posrnuo je i opružio se na bok, umalo si rasjekavši prsa vlastitom sjekirom, ostao ležati ondje sopćući i zureći u sjenovitu šumu.

Ker je još maločas bio s njim, bio je siguran, ali sada mu nije bilo ni traga. Što se tiče ostalih, bilo je teško reći. Kakav je to vođa koji se samo tako razdvoji od svojih momaka? Trebao bi se pokušati vratiti ali Šanke su na sve strane. Osjećao ih je kako se kreću među stablima, nos mu je bio pun njihova vonja. Učinilo mu se da čuje neku galamu negdje na lijevoj strani, možda okršaj. Logen polako uspuže na noge, pokušavajući ostati tih. Neka grančica pukne i on se strelovito okrene.

Prema njemu je letjelo koplje. Neko opako koplje jurilo je u njega velikom brzinom sa Šankom na drugome kraju.

“Sranje”, reče Logen. Baci se u stranu, posklizne i padne na glavu, pa se otkotrlja krčeći put kroz grmlje, u očekivanju da ga svakoga časa probode koplje. S mukom ustane, zadihan. Ponovno ugleda sjajan vršak kako ubada prema njemu, izmakne mu se i klizne iza golemog debla. Proviri, a Tupoglavi zareži i zamahne prema njemu. Pokaže mu se s druge strane, samo načas, pa skoči pred stablo i zamahne sjekirom prema dolje, urlajući iz petnih žila. Začuo se prasak kad se oštrica zarila duboko u Šankinu lubanju. Imao je sreće, no Logen pomisli da je i vrijeme da mu se sreća konačno osmjehne... ''

,,Kada čovjeka jednom čeka neki posao, bolje je da ga uradi nego da živi u strahu od njega.''

,,Moraš da naučiš da u životu voliš sitnice poput tople kupke.''

,,Teške riječi su za budale i kukavice.''