Naziv knjige: Vješala
Originalni naziv: Before they are hanged
Serijal: Prvi zakon
Autor: Džo Aberkrombi
Broj stranica: 607
Prethodna knjiga u trilogiji Prvi zakon je Oštrica. Recenziju možete pronaći na recenzije/fantestika/epskafantastika

Druga knjiga u trilogiji Prvi zakon je Vješala. Džo Aberkrombi ju je objavio 2007. godine pod nazivom Before they are hanged. Priča se nastavlja tačno tamo gdje je stala u prošloj na način da je sada podijeljana na tri priče kroz koje pratimo tri grupe likova (na mapi je označeno gdje se koja priča odvija. Aberkrombijev stil pisanja je veoma upečatljiv. On kroz svoje opise uspijeva da dočara svaku situaciju u kojoj su se našli njegovi likovi, a te situacije u velikom broju slučajeva znaju da budu veoma neprijatne. Likovi u ovoj knjizi donose veoma diskutabilne odluke u zavisnosti od situacije u kojoj se nalaze. Pripremite se za jednu mračnu priču u kojoj niko nije siguran.
Prva priča koju pratimo odvija se na sjeveru gdje su sjevernjaci preplavili Angland i šire oganj i smrt po toj ledenoj zemlji. Prestolonasljednik Ladisla namerio je da ih odbaci i ovjenča se neumirućom slavom. Postoji samo jedna prepreka: on zapoveda najgore opremljenom, najgore obučenom i najgore vođenom vojskom na svijetu... Zapravo, Vest je sada postao pukovnik i dobio je zadatak da se brine o prestolonasljedniku. Vest kao lik u ovoj priči je veoma specifičan i onako prilično mračan. Također, na sjeveru se nalazi i pet sjevernjaka koji su nekada bili pod vodstvom Devetoprstog (oni zapravo misle da je Devetoprsti mrtav). Oni u priču unose izvjesnu dozu crnog humora.

Druga priča se odvija na jugu u gradu Dagoski i ona se prati iz perspektive Glatke. On se suočava sa jednim izuzetno neprijatnim zadatkom, a to je kako odbraniti grad koji je okružen bezbrojnim neprijateljima i prepun izdajnika, kada saveznicima nipošto ne možeš da vjeruješ i kada ti je prethodnik nestao bez traga? To je dovoljno da inkvizitor počne da razmišlja o bjekstvu – kada bi uopšte mogao da potrči bez štapa – a Glokta mora da nađe odgovore prije nego što gurkulska vojska zakuca na vrata. Glotka takođe unosi izvjesnu dozzu crnog humora u priču, te će i on donijeti neke moralno diskutabilne odluke.

Konačno, treća priča se odvija na zapadu. Bajaz, prvi među magovima, predvodi družinu neustrašivih pustolova na pohodu kroz ruševine davno propalog carstva. Tu družinu čini najomraženija žena Juga, najozloglašeniji čovjek Sjevera i najsebičniji momak u Savezu. Ovo su veoma čudni saputnici, ali zato su izuzetno smrtonosni, ali ima jedan problem, a to je da nisu baš druželjubivi.

Drevne tajne biće otkrivene, krvave bitke biće izgubljene i dobijene, a ogorčenim neprijateljima biće oprošteno – ali tek pošto završe na vješalima.

Što se mene tiče, ovaj nastavak je mnogo bolji od prvog dijela. Jer sad kad smo upoznali ekipu možemo se fino uživjeti u pustolovinu. Naravno ekipu još uvijek upoznajemo samo se ona sada nalazi u drugačijim situacijama. Misterije, otkrovenja, produbljivanje mitologije, sarkazma i cinizma ne nedostaje, a tu su i bankari. Ostalo je dosta pitanja na koja ćemo odgovore morati potražiti u završnici ove trilogije koja se zove Posljednji argument karaljeva.

Možete očekivati prilično napetu, krvavu i nepredvidljivu priču sa ne baš pretjerano moralnim likovima, ali veoma dobro napisanu. Preporuke!!

,, Prokleta magla. Uđe ti u oči, pa ne vidiš dalje od nekoli­ko koraka naprijed. Uđe ti u uši, pa ništa ne čuješ, a kad i čuješ, ne znaš odakle zvuk dopire. Uđe ti u nos, pa ne možeš da nanjušiš ništa sem vlage. Prokleta magla. Ona je za izvidnika  velika  muka.

Prije nekoliko dana pregazili su Bjelotok i tako sa sjevera prešli u Angland, a Ker je čitavim putem bio uznemiren. Izviđanje nepoznatog kraja, usred rata koji se njih zapravo ne tiče. Svi su momci bili napeti. Sem Trodrva, niko od njih nije ranije odlazio  sa  Sjevera.  Sem  možda  Tmurnog.  On  nije  govorio  kuda je išao.

Prošli su kraj nekoliko spaljenih imanja, jednog bez ikakvih stanovnika. Zgrade Saveza, krupne i četvrtaste. vidjeli su tra­gove konja i ljudi. Mnogo tragova, ali nikad i ljude same. Ker je znao da Betod ipak nije daleko, da se njegova vojska raširila zemljom u potrazi za varošima koje će spaliti, hranom koju će oteti, ljudima koje će poklati. U potrazi za svakojakim zločinstvima. Sigurno je odaslao izviđače na sve strane. ako uhvati Kera ili nekog drugog, vratiće ih u blato, i to ne sporo. Krvavi krst, glava na kocu i sve po redu, nije Ker nimalo sumnjao... ''

,,Greške iz prošlosti ne smiju se ponavljati. Shodno tome, svako iole vrijedno obrazovanje mora biti zasnovano na temeljnom poznavanju historije.''

,,Prvi cilj vladara uvijek treba biti sticanje naklonosti običnog čovjeka, jer se ona može steći malim gestovima,a ipak potrajati čitav život.''

,,Strpljenje je najveća među vrlinama.''