Naziv knjige: Posljednji argument kraljeva
Originalni naziv: The last argument of kings
Serijal: Prvi zakon
Autor: Džo Aberkrombi
Broj stranica: 716
Prethodne knjige u trilogiji Prvi zakon su Oštrica i Vješala. Recenzije možete pronaći na recenzije/fantestika/epskafantastika

Posljednji argument kraljeva je posljednja knjiga u trilogiji Prvi zakon koju je autor Džo Aberkrombi objavio 2008. godine pod nazivom The last argument of kings. Kada govorimo o epskoj fantastici, serijal Prvi zakon predstavlja nešto novo, spektakularno i neočekivano u odnosu na druge serijale epske fantastike. Izuzetno mračna priča u kojoj nema puno moralnih likova, gdje su likovi spremni da urade sve samo da ostvare svoje ciljeve.

Posljednji argument kraljeva daje odgovore na sva pitanja koja su otvorena u prethodne dvije knjige, te finalizuje priče junaka na načine koji će vas iznenaditi ili oduševiti. Sam kraj ove priče nas uvodi u novu eru, za koju vjerujem, da će se nastaviti u sljedećim knjigama koje se mogu posmatrati samostalno u odmosu na ovu trilogiju. U ovoj knjizi se prate dvije radnje (na mapi su označena mjesta gdje se te radnje odvijaju).
Prva radnja se odvija na sjeveru gdje Logen Devetoprsti (POV) vraća da se suoči sa duhovima svoje prošlosti. Logenu Devetoprstom je možda ostalo snage za još samo jednu bitku, ali ona će biti silna. Rat bjesni čitavim Sjeverom, kralj Sjevernjaka i dalje odolijeva, a samo ga jedan čovek može zaustaviti. Njegov najstariji prijatelj i njegov najstariji neprijatelj. Krajnje je vrijeme da se Krvava Devetka vrati kući. Na sjeveru se još uvijek nalaze snage Saveza. Kao POV likovi ovjde se pojavlju i pukovnik Vest, te sjevernjak Ker.

Druga radnja se odvija u Savezu. Superior Glokta (POV) ima previše gospodara a premalo vremena i bori se u jednom drugačijem ratu. To je tajna borba u kojoj niko nije siguran i u kojoj se nikome ne može vjerovati. A pošto su njegovi dani s mačem u ruci davna prošlost, dobro je što ucjene, prijetnje i tortura nikad ne izlaze iz mode. Džezal dan Lutar (POV) je zaključio da je sticanje slave previše bolan poduhvat, pa je okrenuo leđa vojnikovanju zarad jednostavnog života sa ženom koju voli. Ali i ljubav može biti bolna – a slava ima nezgodan običaj da se čovjeku prišunja kada on to najmanje očekuje.

U Savezu seljaci dižu ustanke a plemići kuju zavjere da preotmu krunu. A ipak niko ni ne sluti da će se sjenka rata uskoro spustiti i na samo srce Saveza. Jedino prvi među magovima ima plan kako da spasi svijet, ali opasnosti su velike. Nema veće i užasnije opasnosti od kršenja Prvog zakona (do kraja knjige bit će vam jasno zašto je to tako)...

Šta reći na kraju? U knjizi ima jako puno neprijatnih scena ratovanja. Mislim da je autor na savršeno brutalan način predstavio besmislenost rata. Sav nemoral kojem ćete svjedočiti kroz ovu trilogiju dolazi upravo zbog rata. U skladu sa tim vidjet ćete razne teorije zavjere, tajne vladare u sjeni, politiku i igre moći, slobodu koja je zapravo dobro smišljeni oblik tiranije, gdje banke (jedan čovjek ili jedna obitelj) u pozadini vladaju svijetom. Također, historija se ponavlja, a crni humor je i dalje prisutan u ovom serijalu.

Ako tražite mračnu fantastiku, onda ovu trilogiju nemojte propustiti. Preporuke!

,, Superior  Glokta  je  stajao  u  hodniku  i  čekao.  Isteglio  je    iskrivljeni vrat prvo u jednu pa u drugu stranu, osluškujući  poznato  škljocanje,  osjećajući  poznate  niti  bola kako se pružaju kroz stegnute mišiće njegovih leđa. Zašto ja ovo radim, kada mi ne prija? Zašto moramo da isprobavamo bol? Da jezikom prelazimo preko čira, trljamo plik, čupkamo krastu?

„Dakle?“, prasnu on.

Mermerna bista u podnožju stepenica uzvraćala mu je samo nemim prezirom. A toga već imam i više nego dovoljno. Glokta nastavi  da  hramlje,  beživotna  noga  mu  se  vukla  pozadi  po kamenim  pločama,  a  kuckanje  njegovog  štapa  odjekivalo  je visoko među ukrasima na tavanici.

U poređenju s ostalim velikim plemićima Otvorenog vijeća, lord  Ingelstad,  vlasnik  tog  prevelikog  hodnika,  zaista  je  bio mali čovjek. Glava nekada moćne porodice, od čijeg bogatstva i uticaja nije ostalo gotovo ništa. A što ih imaju manje, to su im zablude veće. Zašto nikada ne mogu da shvate? Sitne stvari u velikom prostoru samo izgledaju sitnije.
Negdje u sjenkama časovnik izbljuva nekoliko tromih zvukova. Već prilično kasni. Što je čovjek više propao, to duže moram da ga čekam. Svejedno, ja umijem da budem strpljiv, kada moram. Mene ne čekaju raskošne gozbe, razdragane gomile, oduševljene ljepotice. Više ne. Za to su se postarali Gurkuljani, u tami ispod carevih tamnica... ''

,,Ponekad dugačko putovanje ne pruži sve svoje dobrobiti još dugo nakon što se putnik s njega vrati. Iskušenja su kratka, ali stečena mudrost traje čitav život.''

,,Bolje je nešto uraditi nego živjeti u strahu od toga.''

,,Čovjek treba da obeća samo ono što sigurno može da ispuni.''