Naziv knjige: Krvava zemlja
Originalni naziv: Red country
Serijal: Prvi zakon
Autor: Džo Aberkrombi
Broj stranica: 551
Žanr: epska fantastika, grimdark
Krvava zemlja je treća samostalna knjiga u svijetu Prvog zakona koju je Džo Aberkrombi objavio 2012. godine pod nazivom Red country. Vremenski posmatrano ova priča se odvija nakon knjige Junaci. Sada nas autor odvodi zapadno od Saveza, odnosno u Staro carstvo koje smo imali priliku površno upoznati u samoj trilogiji. Aberkrombi nas, kao što je bio slučaj i sa drugim samostalnim knjigama, upoznaje sa novim likovima, ali tu se pojavljuju i neki koje smo već upoznali kao što su Kol Tres koji je u potrazi za nekim u Starom carstvu, te Nikomo Koska (prvi kapetan čete Milostive ruke).

„Izvanredne scene borbi, uvjerljivi i zanimljivi likovi (kako oni koje smo već sretali tako i svi novi) i ironična, eksplozivna priča pokazuju da je Aberkrombi u Krvavoj zemlji na vrhuncu svog pisanja.“ Publishers Weekly
O čemu se zapravo radi u knjizi? Šaj Saut se nadala da će moći da zaboravi na svoju krvavu prošlost i da će živjeti mirnim životom. Ali neko se usudio da joj dira porodicu i sada će brzo morati da se prisjeti svih loših navika da bi spasila brata i sestru. Prije svega, ona nije žena koja će ustuknuti pred onim što se mora.

U potjeru kreće u društvu dva vola i jedne kukavice – svog očuha, čovjeka zvanog Jagnje. Ispostaviće se, međutim, da i Jagnje krije svoju prošlost, i to još krvaviju. Zapravo Jagnje je sjevernjak i ime mu nikako ne stoji. Njegova prošlost bi vas mogla iznenaditi, posebno ako ste fan ovog serijala. A tamo, u bezakonju i divljini Daleke zemlje, prošlost nikada ne ostaje dugo sakrivena...

Putovanje će ih odvesti preko surovih i beskrajnih ravnica do rudarskog grada gdje vlada zlatna groznica, kroz krvne osvete, dvoboje i masakre, visoko u neistražene planine, u susret Utvarama. Još i gore, nateraće ih na savez sa Nikomom Koskom, zloglasnim najamničkim vođom i njegovim prevrtljivim pravnikom Templom, ljudima kojima niko ne bi smio da vjeruje...

Za razliku od klasične fantastike gdje imamo nekog heroja koji nesebično pokušava da spasi svijet, odnosno da pobijedi zlo, likovi u ovoj knjizi ništa ne rade besplatno, niko nije svetac. Ovdje vam nema heroja, ali zato ima puno likova kojima moral nije jača strana i svi su ubijeđeni da rade ispravnu stvar. Kad se takvi likovi iskombinuju sa crnim humorom dobijete priču koja baš odgovara naslovu knjige. Autor još jednom pokazuje da je majstor svog zanata.

Može li se itko promijeniti? Mogu li ljudi izgraditi nešto dobro od ruševina koje drugi ostavljaju za sobom? Aberkrombie misli da je to moguće i to vam na neki način predstavlja u ovoj knjizi. Čini se da prljavi rudarski grad Kres u kojem vlada bezzakonje ipak ima budućnost kao središte industrije. A pojedinačni likovi, iako su obilježeni svojim iskustvom, zacijelit će na svoj način i krenuti naprijed. Pogledajte mimo brutalnosti i ružnoće na površini kako biste vidjeli nadu ispod.

Do sad najbolja knjiga od Aberkrombia. Preporuke!

,, „Zlato.” Vist je tu riječ izgovorio kao da je to nekakva zagonetka za koju ne postoji rješenje. „Zbog zlata ljudi polude.”

Šaj je klimnula glavom. „Oni koji već nisu ludi.”

Sjedili su ispred Stuferove kuće mesa, što je možda zvučalo kao ime za kupleraj, ali je zapravo bila najgora gostionica u krugu od pedeset milja, i to u žestokoj konkurenciji. Šaj je sjedila na džakovima na svojim kolima, a Vist na ogradi, gdje je izgleda uvijek i sjedio, kao da mu je dupe za nju zalijepljeno. Gledali su gomilu.

„Ja sam ovamo došao da pobjegnem od ljudi”, rekao je Vist. Šaj klimnu glavom. “A vidi sada.”

Prošlog ljeta ste mogli da u gradu provedete čitav dan i da ne sretnete dva nepoznata čovjeka. Ponekad ste mogli da u gradu provedete čitav dan i da ne sretnete bilo kakva dva čovjeka. Međutim, kada se otkrije zlato, mnogo toga se može promijeniti za samo nekoliko mjeseci. Sada je Čist Račun vrvio od hrabrih istraživača. Svi su išli u jednom smijeru, na zapad, ka zamišljenom bogatstvu. Neki su jurili, koliko su brzo mogli zbog gužve, drugi su se zaustavljali da nešto trguju i stvore još veću gužvu i metež. Točkovi vagona su čegrtali, mazge su frktale, konji su njištali, krave mukale, volovi rikali. Muškarci, žene i deca svih rasa i iz svih društvenih staleža takođe su glasno rikali i mukali, na svim jezicima i u svim raspoloženjima. To bi možda bio živopisan prizor da prašina nije sve prekrila i pretvorila svaku boju u istu, vječitu sivu.

Vist glasno potegnu iz flaše. „Šaroliko društvo, je li?”

Šaj klimnu glavom. „Svi riješeni da dobiju nešto, a da ne daju ništa.”
Svi oboljeli od ludila nade. Ili pohlepe, u zavisnosti od toga koliko vjerujete u ljudski rod, a Šaj je u ljudski rod vjerovala veoma malo. Svi opijeni od izgleda da će zagnjuriti ruke u neko ledeno jezerce tamo u velikoj pustoši i da će zagrabiti pune šake novog života. Da će svoje staro i obično ja ostaviti na obali kao zmijin svlak, i da će naći prečicu do sreće.
„Možda bi im se pridružila?”, upita Vist.

Šaj pritisnu jezik na prednje zube, pa pljucnu kroz razdjeljak. „Nema šanse.” Ako i uspiju da živi pređu Daleku zemlju, svi su izgledi da će zimu provesti čučeći u ledenoj vodi i da neće iskopati ništa sem mulja. A i da nađu nešto, šta onda? Kao da bogati nemaju muka... ''

,,Ljudima ne treba mnogo potsticaja da se ponesu kao zvijeri.''

,,Svijet je prepun čudnih ljudi, to nije nikakva novost. Ako ćeš da brineš o čemu oni misle, brinućeš čitav život.''

,,Zašto misliti o sutrašnjem danu kada je današnji dan toliko težak.''