Posljednja želja (Vještac #1)

Naziv knjige: Posljednja želja
Originalni naziv: (Ostatnie życzenie) The last wish
Serijal: Vještac
Autor: Andžej Sapkovski

Broj stranica: 282

Vještac je serijal epske fantastike kojeg je napisao poljski autor Andžej Sapkovski. Serial se sastoji od 7 (sedam) knjiga, s tim da su prve dvije knjige zbirke priča, od ostalih pet knjiga su romani. Ovaj serijal je postao bestseler ne samo u autorovoj rodnoj Poljskoj, već i širom svijeta. Preveden je na brojne svjetske jezike i na osnovu njega je nastala čuvena kompjuterska igra The Witcher i TV serija, a uskoro će Netflix početi snimati još jednu seriju po ovim knjigama. Serijal Vještac je donio radikalne promjene u žanru epske fantastike. Autor je kreirao svijet pun čudovišta i ličnosti bujnog karaktera, komplikovanih intriga i burnih strasti u kojem se mitologija prepliće sa današnjicom, a junaci su obdareni savremenim gledištima.

Posljednja želja je zbirka priča o Geraltu iz Rivije koja je objavljena 1993 godine. U ovoj knjizi  se upoznajemo sa likom Geralta, naočitog lovca bijele kose i prodornog pogleda. On je nadaleko čuven po cinizmu i nepoštovanju autoriteta, muževne privlačnosti i harizme. Geralt je vještac, profesionalni lovac na čudovišta, i on svoje moći jača korištenjem raznih eliksira i redovnim vježbanjem.

,,Nalik na složene magične čini, ova zbirka priča Sapkovskog mješavina je fantazije, intelektualnog nadmudrivanja i crnog humora.'' Time

Geralt nas vodi kroz ovu knjigu. On je trenutno u samostanu gdje se oporavlja od povreda koje je zadobio u sukobu sa čudovištem (Strigom). Dok se oporavlja u tom samostanu, čitaoci imaju priliku da se kroz sljedeće priče: Vještac, Zrno istine, Manje zlo, Pitanje cijene, Kraj svijeta i Posljednja želja upoznaju sa Geraltom. Ove priče su nastale prepričavanjem najpoznatijih narodnih bajki, ali koje su izmijenjene do granice neprepoznatljivosti i začinjene elementima strave i užasa. U pričama se Geralt susreće sa incestoidnim kraljevima i njihovim nemrtvim kćerkama, osvetoljubivim džinima, vrištavim harpijama, vampirima i obeshrabrenim zlim dusima. Međutim, kroz ove priče vidimo da nas prvi utisak može prevariti, jer nisu sva čutovišta zla, isto kao što ni svaka ljepota nije dobra.

Kroz priče u Posljednjoj želji autor nas upoznaje sa samim svijetom u kojem se odvija radnja ovog serijala. To je svijet u kojem pored ljudi i čudovišta žive i vilenjaci i patuljci. Također, upoznajemo se sa likovima koji će biti značajni za nastavak ovog serijala, a među njima su najznačajniji Neven (originalni naziv: Dandilion) i Jenefer. Neven je putujući i komični pjevač koji obično putuje sa Geraltom. On je lik koji će vam stalno izmamljivati osmijeh na lice.

Jenefer je lijepa i veoma moćna čarobnica u koju se Geralt zaljubio. Bez imalo sumnje ona je njegova ljubav života. Oni su se prvi put sreli u priči Posljednja želja. Jenefer je predstavljena samopouzdana, snažna i inteligentna žena. Ona je odmah podvela Geralta pod svoju volju i rezultat toga je apsolutno zadivljujući.

,,Zlo je zlo, Stregabore. Manje, veće, srednje sve je jedno, proporcije su uslovne, a granice se brišu. Nisam sveti pustinjak, u životu nisam činio samo dobro. Ali ako imam da biram između jednog zla i dugog, onda više volim da uopšte ne izaberem.'' Geralt iz Rivije

Sljedeći roman u serijalu Vještac je Mač sudbine.