Hobit

Naziv knjige: Hobit
Originalni naziv: The Hobbit
Autor: Džon R. R. Tolkin
Broj stranica: 294
Hobit je moderni klasik kojeg je 1937. godine objavio autor Džon R. R. Tolkin. Hobit predstavlja uvod u serijal Gospodar prstenova i jedno veoma uzbudljivo epsko putovanje i čudesnu avanturu. Hobit je, samo u Engleskoj doživio na desetine izdanja, a Dž. R. R. Tolkin je postao jedan od najpopularnijih pisaca na svijetu. Ova knjiga je zapravo namijenjena za djecu, ali također u njenom čitanju mogu uživati i tinejdžeri ili odrasli. Po knjizi Hobit su snimljena tri filma:
  1. The Hobbit: An inexpected journey (2012)
  2. The Hobbit: The desolation of Smaug (2013)
  3. The Hobbit: The battle of the five armies (2014)

Šta je to hobit? ,,Hobiti su mali ljudi, otprilike pola naše visine, a manji od bradatih patuljaka. Hobiti nemaju brade. U vezi s njima skoro da i nema čarolije, osim one obične, svakodnevne koja im pomaže da nestanu tiho i brzo kada veliko i glupo čeljade kao vi ili ja naspretno bahne odnekud, stvarajući slonovsku buku, koju oni čuju sa kilometara udaljenosti. Skloni su gojenju, posebno u predjelu stomaka, oblače se u jarke boje; ne nose cipele jer na njihovim stopalima rastu prirodni kožni džonovi i gusta topla smeđa dlaka nalik onoj na njihovim glavama; imaju duge mudre smeđe prste, dobroćudna lica i smiju se dubokim prijatnim smjehom.'' Hobiti su također poznati po tome da se nikada nisu upuštali u pustolovine, niti su činili bilo šta neočekivano.

Ovo je priča o tome kako je jedan dobrostojeći hobit po imenu Bilbo Bagins doživio avanturu i našao se u situaciji da čini i govori stvari potpuno neočekivane. Šta se zapravo desilo? Pa igrom slučaja njega su čarobnjak Gandalf i družina patuljaka odvukli od udobnog i ležernog života u hobitskoj rupi, te se Bilbo tako našao usred avanture čiji je cilj otimanje blaga koje je sakupio Smaug Veličanstveni, veoma velik i opasan zmaj. Bilbo prihvata ulogu u ovom pohodu, mada prilično nevoljno u početku, ali kako vrijeme prolazi on iznenađuje čak i samoga sebe svojom snalažljivošću i provalničkim vještinama.

Hobit je besprijekorno remek-djelo i jedna od najutjecajnijih knjiga našeg doba. U knjizi imamo klasičnu borbu između dobra i zla, gdje su ,,negativci'' (goblini, pauci, vukovi itd.) izuzetno ružni i gadni. Sa druge strane ,,dobri' su prikazani realistično, ali i oni imaju svojih mana.

Jedina mana ove knjige je to što se u njoj ne pojavljuju ženski likovi. Knjiga je napisana veoma jednostavnim jezikom tako da u njoj mogu uživati kako djeca tako i odrasli.