Naziv knjige: Ime vjetra
Originalni naziv: The name of the wind
Serijal: Hronika o kraljoubici
Autor: Patrik Rotfus
Broj stranica: 706
,,Ovaj roman ima sve što vole čitaoci epske fantastike: magiju, tajne i drevno zlo, ali je i duhovita, zastrašujuća i potpuno uvjerljiva knjiga.'' Tad Vilijems

,,Ovo je priča o pričama – motivima, legendama i glasinama. O lažima koje govorimo sebi u tišini noći i zastršujućim istinama koje se tu kriju. Ovo je priča o Kvoutu, čovjeku koje je tražio istinu iza legende i na tom putu i sam postao legenda. Upoznajte se sa Kvoutom – nećete zažaliti!’’ Dejvid Levin
Hronika o kraljoubici je serijal epske fantastike kojeg je napisao autor Patrik Rotfus. Radi se o trilogiji. Ovdje ćemo pričati o prvom romanu koji se zove Ime vjetra i koji je objavljen 2007 godine. Ovaj roman je dobitnik nagrade Quill za najbolji roman epske fantastike. Ime vjetra možete  zamisliti kao kombinaciju Gospodara prstenova i Hari Potera, s tim da je autor kreirao veoma bogat svijet sa puno detalja kojima je posvetio pažnju.
Ovo je priča o najvećem čarobnjaku svoga doba koji je nestao sa lica zemlje, ali legende o njegovim poduhvatima kruže i postaju sve nevjerovatnije. Radnja se odvija u gostionici Krajputaš. U toj gostionici se okupljaju ljudi nakon napornog dana i tu pričaju razne priče. U tu gostionicu će put navesti putujućeg Hroničara izgubljenog vremena i zaboravljenih događaja. Hroničar je uvjeren da je vlasnik ove gostionice čovjek koji sa jednom riječju može da prizove vjetar, a koji je nestao iz nekog razloga. Vođen ovim saznanjem Hroničar pokušava da ubijedi vlasnika gostionice da mu ispriča svoju životnu priču. Nakon stanovitog ubjeđibanja, vlasnik pristaje na to, ali pod uslovom da Hroničar tu ostane tri dana jer će toliko vremena trebati da vlasnik gostionice ispriča svoju priču kako treba. Znači, ova knjiga predstavlja prvi dan, a evo šta vlasnik Krajputaša ima da kaže o sebi za početak:

,,Spasavo sam princeze od usnulih kraljeva mogila. Spalio sam grad Trebon. Proveo sam noć sa Felurijankom sačuvavši i život i razum. U uzrastu kada su mene izbacili s Univerziteta većini nije dozvoljeno ni da se upišu. Hodim po mjesečini stazama o kojima se drugi plaše da govore po danu. Razgovarah s bogovima, voljeh žene i napisah pjesme od kojih se putujući pjevači rasplaču. Zovem se Kvout. Možda ste čuli za mene.''
Ova knjiga predstavlja početak priče o životu Kvouta. U ovoj knjizi ta priča je podijeljena na nekoliko dijelova. Kvout priču započinje od svog djetinjstva još od trenutka kada je bio samo Edema Ru, a to su putujući izvođaći: glumci, akrobati, muzičari, mađioničari itd. Edema Ru nisu baš uživali preveliko poštovanje među ljudima. Kvout nam opisuje kako je bilo putovati sa svojom porodicom i sunarodnjacima, sve do trenutka kada im se put ukrsti sa Čendrianima, koji će promijeniti Kvoutov život iz temelja, nakon čega će za njega uslijediti nekoliko teških godina.
Ko su ili šta su Čendiani? O tome postoje različite priče i legende, niko ne voli da priča o njima, a radi se o sedam misterioznih likova. Jedan od Kvoutovih ciljeva je da saznašto više o njima.

Par godina nakon susreta sa njima Kvout odlazi na Univerzitet, a to je mjesto bi se moglo opisati kao škola za magiju (ne samo magija, tu ima i drugih premdeta). Na Univerzitetu se nalazi i velika biblioteka, pa se Kvout nada da će uspjeti naučiti nešto i o Čendrianima. Na Univerzitetu se odvija najveći dio priče. Tu će Kvout upoznati dosta prijatelja, ali će isto tako steći i neprijatelje.

Kvout će se zaljubiti u jednu djevojku koja povremeno dolazi u gostionicu koja se nalazi u blizini univerziteta. Međutim, ta djevojka je previše misteriozna, a i on je pomalo smotan kada se nalazi u društvu djevojaka. Čitanje njihovih dijaloga je bilo veoma interesantno i zabavno.

Sitem magije

Autor je razvio poseban sistem magije koja se pojavljuje u dva oblika: simpatija i imenovanje. Primarni magijski sistem je simpatija i on je zasnovan na nauci. Autor u knjizi na primjerima objašnjava kako on funkcionira i to je prilično interesantno. Međutim, meni je mnogo interesantniji ovaj drugi oblik magije, tj. imenovanje. Imenovanje se zasniva na imenovanju stvari. Ako znate pravo ime npr. vjetra, onda ga možete prizvati. Samo rijetki mogu da se koriste imenovanjem, to je jedan od razloga zbog kojih je Kvout otišao na univerzitet.

,,Riječi su blijede sjenke zaboravljenih imena. Pošto imena imaju moć, riječi imaju moć. Reči mogu raspaliti plamen u ljudskim umovima. Riječi iz najtvrđih srca mogu iscjediti suze.’’ Elodin

,,Ali postoji i bolji način. Pokažeš joj da je lijepa. Svoje oči pretvoriš u ogledala, a svoje ruke na njenom tijelu u molitvu. Teško je to, veoma teško, ali kad te voli iskreno… Iznenada se priča koju sama sebi priča u glavi mijenja. Preobrazi se. Nju ne vide kao lijepu. Ona jeste lijepa, viđena.’’ Bast

Sljedeća knjiga u ovom serijalu je Strah mudroga.