Igra prijestolja (Pjesma leda i vatre #1)

Naziv knjige: Igra prijestolja
Originalni naziv: Game of thrones
Serijal: Pjesma leda i vatre
Autor: Džordž R. R. Martin
Broj stranica: 655

Pjesma leda i vatre je jedan od najpopularnijih serijala epske fantastike po kojem je snimljena TV serija pod nazivom Igra prijestolja. Džordž R. R. Martin je već sa prvom knjigom ovog serijala uspio na poharanom polju savremene fantastike uzgojiti potpuno drugačiju sortu romana. Spletke, romanse, pustolovine i magija koja se polako vraća u svijet ispunjavaju stranice prve knjige ovog epskog serijala, koji će sigurno oduševiti ne samo ljubitelje žanra, već i mnogo širi krug čitalaca. Pjesma leda i vatre se sastiji od sedam knjiga, s tim da posljednje dvije još nisu napisane, a ovdje ću napisati nešto o prvoj knjizi Igra prijestolja koja je objavljena 1996 godine.

Radi se o kompleksnoj, monumentalnoj i zastrašujučoj priči koja se odvija silinom paralelnih sudbina glavnih likova kojih u ovoj knjizi ima više no što većina drugih ima sporednih. U središtu pažnje u najvećem dijelu ove knjige je porodica Stark koja vlada sjeverom i koja ne nastanjena u zamku Zimovrel. U Zimovrel dolazi Robert Barateon, koji sada sjedi kao kralj na samotnom Željeznom prijestolju i okružen je ljudima kojima ne može vjerovati. On sada od svog prijatelja Edarda Starka, koji je sa njim prije petnaest godina digao revoluciju protiv Ludog kralja Erisa II koja je prerasla u najkrvaviji građanski rat koji je Sedam kraljevina vidjelo, traži da sa njim dođe u Kraljev grudobran i da bude njegova desna ruka i upravitelj Sedam kraljevina.

U knjizi Igra prijestolja pratimo tri radnje. Prva se odnosi na porodicu Štark i odvija se u samom središtu Sedam kraljevstava, u Kraljevom grudobranu. Edard Stark će kao i uvijek kada je u pitanju dužnost i čast imena Stark, izabrati teži put i pristati da bude kraljeva desna ruka. On će u Kraljev grudobran povesti i svoje dvije kćeri: Sansu i Ariju, dok će u Zimovrelu ostati njegov najstariji sin Rob, Rikon i Bran koji se oporavlja od nezgode koju je zadobio na samom početku knjige. Kroz mnoge zavjere i spletke, tragedije i izdajstva, bitke i opsade, rješava se sudbina porodice Stark, njihovih saveznika i neprijatelja, dok svi oni pokušavaju da pobijede u najsmrtonosnijoj igri: Igri prijestolja.

Druga radnja u ovoj knjizi se odvija na zidu. Sjeverno od Zimovrela se nalazi zid koji predstavlja neku vrstu ,,zatvora''. Tamo se šalju lopovi, ubice, kopilad da obuku crno i da brane zid od svega što se nalazi sa njegove druge strane. Tamo zapravo pušu hladni vjetrovi, stalno vlada zima i sada se tamo počinju okupljati mračne i natprirodne sile. Na zid je poslat i Džon Sniježni, kopile Edarda Starka čija je majka nepoznata. Ono što znamo je da je Edard Stark u ratu napravio dijete jednoj prostitutki i doveo ga kući na kraju rata. Džon Sniježni zbog okoline koja ga cijelog života odbija odlučuje da će otići na zid i obuče crno kako bi branio Sedam kraljevstava, iako to niko dobrovoljno ne bi napravio. Ova radnja je meni bila najinteresantnija.

I treća radnja se odvija na istoku, na drugom kontinentu. Deneris Targerijan je posljednja preživjela iz moćne dinastije Targerijana koja je prije revolucije koju je podigao Robart Barateon, prije petnaest godina, vladala u Sedam kraljevstava. Za dinastiju Targerijan se kaže da u sebi imaju zmajsku krv i da su nekad u prošlosti mogli kontrolisati zmajeve. Deneris je odlučna u tome da vrati vlast nad Sedam kraljevstava koja joj po pravu pripada, ali da bi to uradila treba joj vojska i ljudi kojima može vjerovati. Ona je zapravo primorana da zaključi brak sa vođom dotraki plemena kako bi došla do vojske. Kao poklon za vjenčanje dobila je tri zmajeva jajeta, iako zmajevi dugo vrenema unazad ne postoje.

Ovo je savršeno osmišljena priča koja se prati iz perspektive raznih likova, kao što su: Edard Stark, Arija, Sansa i Bran Stark, Katlin Stark, Džon Sniježni, Tirion Lanister, Deneris Targerijan. U knjizi ima puno životopisnih opisa nasilja (meni to nije smetalo, ali upozoravam) i seksa tako da nije za mlađu publiku.

Sljedeća knjiga u ovom serijalu je Sudar kraljeva.