Put kraljeva (Arhiva olujne svjetlosti #1)

Naziv knjige: Put kraljeva
Originalni naziv: The way of kings
Serijal: Arhiva olujne svjetlosti
Autor: Brendon Sanderson
Broj stranica: 1424

Među najboljim serijalima epske fantastike, kao što su Gospodar prstenova, Točak vremena, Pjesma leda i vatre, treba se definitivno uvrstiti i serijal Arhiva olujne svjetnosti kojeg je napisao Brendon Sanderson, autor koji je u svjetskim razmjerama poznat po svojoj završnici legendarnog serijala Točak vremena i po serijalu Red magle... Put kraljeva je prva knjiga u serijalu Arhiva olujne svjetlosti koja je objavljena 2010 godine, a autor ima u planu da napiše deset knjiga. Trenutno su završene tri knjige. Ovo smjelo remek djelo epske fantastike je plod desetogodišnje pripreme, pisanja i sazdavanja svijeta. Priču pratimo kroz oči nekoliko likova, s tim da je najveći fokus na Kaladinu. Najduže ćemo priču pratiti iz njegove perspektive i autor će nas upoznati sa njegovom prošlošću.

Radnja ovog serijala se odvija u Rošaru, svijetu kamenja i oluja u kojem nevjerovatni silni orkani šibaju stijene i krš toliko često da su oblikovali i životno okružanje i civilizaciju. Životinje se kriju u ljušturama, drveće uvlači granje, a trava se povlači u kameno tlo, bez zemljanog pokrivača. Prošlo je puno stoljeća od kako je prestalo postojati deset svetih viteških redova koji su bili poznati pod nazivom Blistavi vitezovi. Međutim, njihovi ivermačevi i iveroklopi još uvijek su tu, a to su mistična sječiva i oklopi koji najobičnije ljude pretvaraju u bezmalo nepobjedive ratnike. Zbog njih se čak i vode ratovi i na taj način se i dobijaju.

Ubistvom aletskog kralja, jedan rat je već počeo i bjesni krševnim krajolikom zvanim Smrskane ravnice i tu se odvija najveći dio radnje. Aleti ratuju protiv Paršendija, a to je neljudski narod koji je našao svoje utočište na Smrskanim ravnicama, negostoljubivom i jalovom kraju u kojem nema ničega osim beskrajnih bezdana i veleoklopnika (ogromne zvijeri koje ljudi zovi bezdanski đavoli) koji u njima žive i čahure se.

U svemu tome se nalazi Kaladin, čovjek koji se odrekao šegrtovanja za vidara da bi uzeo koplje u ruke sa ciljem da zaštiti svog brata. Međutim, pretvoren je u roba i zahvaćem besmislenim sukobom u kojem se deset vojski (Aleti), svaka za sebe, nadmeće protiv zajedničkog dušmanina (Paršendiji). Kaladin je zapravo postao mostar, a mostari su vojni robovi koji su zaduženi da ispred vojske nose teške drvene mostove za prelazak sa visoravni na visoravan. Tako Kaladin i njegovi mostari treba da prežive neprijateljske strijele ali i bahatost velmože u čijoj su vlasti, visokog kneza Sadeasa.

Svijetli gospodar Dalinar Kolin (POV lik) zapovijeda jednom od aletskih vojski. Dalinar je baš kao i njegov brat, pokojni kralj, opčinjen drevnom knjigom koja se zove Put kraljeva. On počinje da sumnja u svoj zdrav razum jer mu su prikazuju razna snoviđenja u kojima može da vidi drevna vremena i Blistave vitezove.

Za to vrijeme na drugoj obali okeana mlada djevojka po imenu Šalan (POV lik) pokušava da postane učenica ugledne učenjakinje i zloglasnog jeretika, Dalinarove bratanice, Džasne. Iako Šalan voli da uči, njene pobude nisu baš iskrene. I dok priprema drsku krađu, istraživanje koje provodi po nalogu Džasne otkriva joj nagovještaje tajni Blistavih vitezova i pravog uzroka rata.

I na kraju samo da kažem da sam uživao čitajući ovu knjigu i u svijetu kojeg je kreirao Brendon Sanderson. Knjiga je ogromna i u njoj se svašta izdešavalo. Likovi su veoma interesantni. Svim ljubiteljima epske fantastike bi iskreno preporučio da pročitaju ovu knjigu.

Sljedeća knjiga u serijalu Arhiva olujne svjetlosti je Riječi blistavosti.

Čovjek je određen svojim osjećanjima, a vlast nad sobom je biljeg istinske snage. Ne osjećati ništa isto je što i biti mrtav, ali djelovati na osnovu baš svakog osjećanja isto je što i biti dijete.

Dalinar Kolin