Mač sudbine (Vještac #2)

Naziv knjige: Mač sudbine
Originalni naziv: (Miecz Przeznaczenia) Sword of destiny
Serijal: Vještac
Autor: Andžej Sapkovski
Broj stranica: 267

Vještac je serijal epske fantastike kojeg je napisao poljski autor Andžej Sapkovski. Serial se sastoji od 7 (sedam) knjiga, s tim da su prve dvije knjige zbirke priča, od ostalih pet knjiga su romani. Ovaj serijal je postao bestseler ne samo u autorovoj rodnoj Poljskoj, već i širom svijeta. Preveden je na brojne svjetske jezike i na osnovu njega je nastala čuvena kompjuterska igra The Witcher i TV serija, a uskoro će Netflix početi snimati još jednu seriju po ovim knjigama. Serijal Vještac je donio radikalne promjene u žanru epske fantastike. Autor je kreirao svijet pun čudovišta i ličnosti bujnog karaktera, komplikovanih intriga i burnih strasti u kojem se mitologija prepliće sa današnjicom, a junaci su obdareni savremenim gledištima.
Mač sudbine je zbirka priča o vješcu Geraltu iz Rivije koja je objavljena 1996 godine. To je druga knjiga u serijalu Vještac koja zajedno sa prošlom knjigom Posljednja želja predstavlja osnov za bolje razumijevanje ovog serijala. I ova zbirka priča je nastala prepričavanjem nekih od najpoznatijih narodnih bajki kojima se dodati elementi strave i užasa.

Priče od kojih se sastoji ova knjiga su: Granica mogućnosti, Komadić leda, Vječni plamen, Malo požrtvovanja, Mač sudbine i Nešto više. U nekim od ovih priča, a naročito u prvoj (Granice mogućnosti) autor obrađuje bajkovite i fantastične motive, a u većini priča se produbljuju međuljudski odnosi, ali i odnosi među raznolikim bićima koja se pojavljuju u ovom serijalu. Geralt će se kroz ove priče susresti sa raznim bićima, kao što su zmajevi, mjenjači oblika (dopleri), sirene itd. Zatim se sreće sa patuljcima, drijadama i vilenjacima. Posjetio je Novigrad i zastrašujuću šumu Brokilon, te mnoga druga mjesta.

Knjige Posljednja želja i Mač sudbine su uvod u priču i upoznavanje sa glavnim likovima koji će biti nosioci te priče. Geralt u velikom broju slučajeva putuje sa Nevenom (Dandilanom). Neven je putujući pjesnik koji piše balade o događajima u kojima se našao putujući sa Geraltom. U nekoliko priča se pojavljuje i Jenefer, čarobnica u koju je Geralt zaljubljen. U tim pričama autor nam opisuje njihov odnos. Čarobnica i vještac je prilično neobična kombinacija, ali da bi njihova veza mogla da opstane potrebno je nešto više.

U ovoj knjizi se upoznajemo sa još jednim glavnim likom, a to je Ciri, unuka kraljice Kalante iz Cintre. Ciri je Geraltova sudbina svidilo se to njemu ili ne. On to u početku neće da prihvati, samo da bi kasnije bio podsjećen da mač sudbine ima dvije oštrice.

U zadnjoj priči se na jugu pojavljuje misteriozno carstvo Nilfgard. Nilfgard je izvršio invaziju i osvojio Cintru, grad u kojem je rođena Ciri. Nakon godinu dana čarobnjaci su uspjeli da zaustave Nilfgard i okončaju rat uz velike gubitke. Rat je okončan, ali postoji mogućnost da će opet početi.

Sljedeća knjiga, a ujedno i prvi roman u ovom serijalu je Krv vilenjaka.