Naziv knjige: Oluja mačeva
Originalni naziv: A clash of swords
Serijal: Pjesma leda i vatre
Autor: Džordž R. R. Martin
Broj stranica: 1045
Prethodne knjige: Igra prijestolja i Sudar kraljeva. Napomena: Mogući spojleri za ove knjige!
Oluja mačeva je treća knjiga u briljantnom serijalu Pjesma leda i vatre koja predstavlja remek djelo svremene epske fantastike i nastavlja se na priču započetu u knjigama Igra prijestolja i Sudar kraljeva. Džordž R. R. Martin je ovu knjigu objavio 2000 godine i ona se sastoji iz dva dijela: 1. Čelik i snjijeg i 2. Krv i zlato, čime je dokazao da je jedan od najvećih živih pisaca epske fantastike jer nas na maštovit i briljantan način vodi kroz priču koja je prepuna iznenađenja. Dokaz svega toga je i TV serija koja se snimljena po Martinovim knjigama.

Pjasma leda i vatre je ispričana kroz oči likova koji su daleko jedni od drugih ponekad stotinama ili čak hiljadama milja. Neka poglavlja se bave samo jednim danom, neka samo jednim satom, dok neka mogu da traju dvije sedmice, nekoliko mjeseci ili pola godine. S obzirom da se Oluja mačeva sastoji od dva dijela, treba naglasiti da se poglavlja iz prvog dijela Čelik i snijeg preklapaju sa završnim dijelovima prošle knjige Sudar kraljeva, tj. dešavaju se u isto vrijeme.

Rat za gvozdeni prijesto još uvijek traje. Od petorice pretendenata za krunu, jedan je mrtav, a jedan poražen, ali ipak rat se rasplamsava žešće nego ikada. Kako se približavamo kraju knjige i sam rat se bliži svom vrhuncu, a u svijet se polako vraća zaboravljena magija; sklapaju se nova savezništva dok se stara raskidaju; neke bitke se vode mačevima i kopljima, dok se druge vode sa perima i gavranovima.

Rob Stark, kralj na sjeveru koji još uvijek nije poražen na bojnom polju treba sa se suoči sa izazovima sa kojima se još nije sreo u nadi da će povratiti zemlje svog oca. Tirion Lanister je takođe u problemima i on pokušava da se izbavi iz mreže spletki koju plete njegova sestra Sersei. Arija Stark u potrazi za domom luta opustošenom i spaljenom zemljom. Kraljica Sersei odigrava završne poteze u igri koja će njenom sinu obezbijediti prijesto, dok se njen brat, bezruki vitez sukobljava sa demonima svoje prošlosti.

Dok traje rat u Sedam kraljevstava, sjeverno od zida divlji ljudi se pripremaju da napadnu zid u nadi da će naći utočište južno od zida. Mrtvi su počeli da ustaju i ubijaju. Džon Sniježni i mala družina mladića i bogalja se spremaju da sami zaustave plimu divljih ljudi na kapiji Crnog zamka.

A u međuvremenu na istoku, na dugom kontinentu Deneris Targerijan, kalisi Dotraka, priprema vojsku i njeni zmajevi sve više rastu i jačaju...

Knjiga Oluja mačeva je svojevrsno finale rata za gvozdeni prijesto. Martin je uradio nevjerovatan posao i knjigu učinio izuzetno napetom i nepredvidljivom, jer na svakoj narednoj stranici čitaoc mora da strahuje za živote svojih omiljenih likova, a pogotovo kada čitate drugi dio Krv i zlato. U ovoj knjizi svako može umrijeti, bez obzira da li je on glavni ili sporedni lik. Kao i do sad priča se prati iz perspektive velokog broja likova, kao što su: Džon Snježni, Deneris Targerijan, Arija Stark, Sansa Stark, Bran Strark, Tirion Lanister itd. Kao i do sad u knjizi ima puno životopisnih opisa nasilja i seksa, tako da nije preporučljiva za djecu.

Sljedeća knjiga u serijalu Pjesma leda i vatre je Gozba za vrane.