Naziv knjige: Gozba za vrane
Originalni naziv: A feast for crows
Serijal: Pjesma leda i vatre
Autor: Džordž R. R. Martin
Broj stranica: 796

Prethodne knjige: Igra prijestolja, Sudar kraljeva i Oluja mačeva.

Četvrta knjiga u serijalu epske fantastike Pjesma leda i vatre, po kojem je snimljena najgledanija TV serija, je Gozba za vrane. Džordž R. R. Martin je ovu knjigu objavio 2005 godine. Gozba za vrane je interesantna knjiga, ali ne toliko kao što je bio slučaj sa prethodne tri. Glavni razlog za to je odsustvo likova kao što su: Džon, Deneris, Tirion, Bran, Davos. Ali bez obzira na to, knjiga je i dalje zanimljiva za čitanje, jer se kao POV likovi pojavlju: Sersei, Džejmi,Semvel, Arija, Sansa, Brijen. Neki od ovih likova će imati i drugačija imena. Također ćemo se upoznati i sa Grajdžojima i sa Martelima.

Rat za gvozdeni prijesto je završen ili se bar tako čini, jer sve izgleda previše dobro da bi bilo istinito. Nakon ogorčenih borbi i podlih izdaja, sve sile koje su ratovale pristale su na nelagodno primirje. Ljudi se poput vrana počinju gostiti na gozbi. Poslije smrti čodovišnog kralja Džofrija, Sersej (njegova majka) vlada kao namjesnica u Kraljevoj luci. Smrt Roba Starka je slomio kičmu sjevernjačkoj pobuni, dok su njegovi braća i sestre razbacani po čitavom kraljevstvu.

Međutim, neće proći puno vremena prije nego što se preživjeli, odmetnici, razbojnici i lešinari počnu okupljati i otimati oko kostiju mrtvih. U svom tom haosu kada se ljudske vrane skupljaju na zgarištima Sedam kraljevstava, Džejmi Lanister je poslao Brijen da traži Sansu Strark, dok on otkriva mračne istine i bori se sa zlodusima sopstvene prošlosti. Džon je poslao Semvela Tarlija Stari grad kako bi se obučio za meštra.

Došlo je vrijeme kada mudri i ambiciozni, podmukli i snažni otkrivaju vještine, moći i magiju da prežive u surovim i užasnim vremenima koja ih čekaju. Plemići i kmetovi, vojnici i čarobnjaci, ubice i mudraci treba da se ujedine i na kocku stave svoje sudbine i svoje živote.

Pored svega na Gvozdenim ostrvima sada vlada novi kralj Juron Grejdžoj koji je luđi i strašniji nego što je iko mogao i da zamisli. Nezasita morska neman sve više pruža svoje pipke ka obalama Sedam kraljevstava.... A za to vrijeme dvor u Kraljevoj luci tone sve dublje u vrtlog izdajstava i spletki. Niko od igrača i ne sluti da je u igru stupila nova, nepredvidljiva i neobuzdana sila, koja prijeti da poremeti i najpažljivije pripremljene planove.

Ako se uzme u obzir da u ovoj knjizi nema likova na koje smo navikli, može se raći da je autor uradio prilično dobar posao u razvoju priče. Od svih likova Sersei mi je bila najzanimljivija, a naročito njen tragikomični način vladavine. Brijen je takođe interasantna, ali najveći problem kod nje je što ona traži lika za kojeg znamo gdje se nalazi. Međutim, njen put će se ukrstiti sa gospom kamenog srca. Ova knjiga nije za mlađe čitaoce, s obzirom je puna životopisnih scena nasilja i seksa.

Sljedeća knjiga u serijalu Pjesma leda i vatre je Ples sa zmajevima.