Naziv knjige: Čarobnjak i staklo
Originalni naziv: Wizard and glass
Serijal: Mračna kula
Broj stranica: 663
Žanr: fantastika
Prethodne knjige u serijalu: Revolveraš, Tri tarot karte i Pustare. NAPOMENA: Mogući spojleri za ove knjige!
Mračna kula je serijal koji se sastoji od osam knjiga koje se napisao američki autor Stiven King. Serijal uključuje teme iz raznih žanrova kao što su fantastika, naučna fantastika, horor i vestern. U serijalu se opisuje revolveraš koji pokušava da pronađe put do Mračne kule čija je priroda i fizička i metaforička. Stiven King je serijal Mračna kula proglasio svojim magnum opusom i mnoga njegova djela ostvaruju vezu sa ovom pričom, uključujući likove koji ulaze u igru kako se serijal približava kraju. Mračna kula je najvećim dijelom inspirisana narativnom poemom Roberta Brauninga ,,Čajld Roland Mračnoj kuli stiže'' čiji se kompletan tekst može naći na kraju posljednje knjige.

Čarobnjak i staklo je četvrti roman u serijalu Mračna kula.. Roman je objavljen 1997 godine. Roland, posljednji revolveraš zajedno sa Edijem, Suzanom i Džejkom pokušava da pronađe put do misteriozne Mračne kule.

,,Uzbudljivo štivo vladajućeg kralja američke popularne književnosti.'' Los Angeles Daily News

Radnja u ovoj knjizi se nastavlja tačno tamo gdje je stala u prošloj knjizi Pusatare. Roland i njegova družina su u vozu, jednošincu, ali to nije običan voz. On zapravo ima um i može da razmišlja i zove se Blejn, ali najveći problem je što on hoće da izvrši samoubistvo dok su Roland i družina u njemu. Jedini način da zaustave Blejna je da mu postave zagonetku na koju on neće znati odgovor.

Nakon sukoba sa Blejnom, Roland i družina nastavljaju svoje putovanje prema Mračnoj kuli, ali će ubrzo skrenuti sa tog puta kada pređu iz Rolandovog svijeta u jednu od verzija Kanzasa koja je pogođena zarazom. Dok oni traže način kako da se vrate u Rolandov svijet, Roland će ispričati priču o svojoj prvoj ljubavi, o svojim prijateljima iz prošlosti i porodici. Znači ovdje ćemo dobiti ogromni flashback u Rolandovu prošlost, koji će obuhvatiti narednih nekoliko stotina stranica. Nakon tog flashbacka vraćamo se u Kanzas gdje družina nastavlja svoju potragu.

Meni je Čarobnjak i staklo do sad najbolja knjiga u serijalu Mračna kula. Stiven King nam daje solidan nastavak priče i puno Rolandove prošlosti. Što se tiče radnje, ona u ovoj knjizi nije puno napredovala. Stiven King je odlučio da uspori sve kako bi nam ispričao Rovandovu prošlost. Na taj način smo imali priliku da bolje upoznamo Rolandovu ličnost i njegovu motivaciju za pronalazak Mračne kule. Uopšte mi nije smetao ovaj prekid u odvijanju radnje, jer smatram da je autor na taj način popunio praznimu koja je dosad posojala, a koja se tiče Rolanda.

Sljedeća knjiga u serijalu Mračna kula je Vukovi Kale.