Naziv knjige: Suzanina pjesma
Originalni naslov: Song of Susannah
Serijal: Mračna kula
Broj stranica: 348
Žanr: fantastika
Prethodne knjige u serijalu: Revolveraš, Tri tarot karte, Pustare, Čarobnjak i staklo i Vukovi Kale.
Mračna kula je serijal koji se sastoji od osam knjiga koje se napisao Američki autor Stiven King. Serijal uključuje teme iz raznih žanrova kao što su fantastika, naučna fantastika, horor i vestern. U serijalu se opisuje revolveraš koji pokušava da pronađe put do Mračne kule čija je priroda i fizička i metaforička. Stiven King je serijal Mračna kula proglasio svojim magnum opusom i mnoga njegova djela ostvaruju vezu sa ovom pričom, uključujući likove koji ulaze u igru kako se serijal približava kraju. Mračna kula je najvećim dijelom inspirisana narativnom poemom Roberta Brauninga ,,Čajld Roland Mračnoj kuli stiže'' čiji se kompletan tekst može naći na kraju posljednje knjige.

Suzanina pjesma je šesti roman u serijalu Mračna kula. Objavljen je 2004 godine. Sve smo bliže Mračnoj kuli. Ova knjiga je kao i sve ostale u ovom serijalu jedinstvena, enigmatična i očaravajuća. Međutim, ako niste čitali prethodne knjige iz ovog serijala, ne bih vam preporučio da počinjete od ove.

Iz samog naziva knjige Suzanina pjesma može se zključiti da je u ovoj knjizi najveći fokus na Suzani. Radnja knjige se nastavlja tamo gdje smo stali u prošloj knjizi Vukovi kale. Suzanina trudnoća je ponovo probudila njene druge ličnosti (Odetu Holms i Detu Voker), ali je ona sada zaposjednuta demonskom majkom Mijom (na taj način je kreirana još jedna njena ličnost). Tako zaposjednuta Suzana je odvojena od ostatka družine i uz pomoć Crne trinaestice transportovana iz Kale u Njujork (1999 godina) da bi rodila svoje dijete. Moram priznati da Stiven King stvarno ima bujnu maštu.

Družini se sada priključio i otac Kalahan, pa on zajedno sa Džejkom kreće u potragu za Suzanom u nadi da če prekinuti Suzanin sastanak sa sudbinom. Za to vrijeme Roland i Edi uz pomoć istrajnosti magije odlaze u Istočni Stonhem u državi Mejn u ljeto 1977 godine. U tom gradu zapravo stanuje pisac romana Salemovo, a to je niko drugi nego Stiven King, autor ovog serijala. Bilo je veoma interesantno vidjeti kako će se taj sustret odigrati, jer će autor biti šokiran njihovom pojavom isto kao i oni njegovom.

King je stvorio najintrigantniju shizofreničarku u Suzani Din, koja je prvobitno rođena kao Odeta Holms i vrlo rano razvila drugi mračniji identitet, Detu Volker. U prošlim knjigama, ove dvije ličnosti su kreirele Suzanu, ali kada ona postane opsjednuta Mijom, postaje očigledno da se tamna i bijesna Deta Volker također vratila. Njeno vraćanje u Suzanin um stvara najsloženiji aspekt ,,Suzannine pjesme''. Kingov izbor formata za interakciju između ovih identiteta je izvjestan, jasan i čak divan.

Najčudniji i najnerealniji aspekt ove knjige jeste kako je Stiven King sebe ubacio u serijal Mračna kula. U prošloj knjizi on je bio pomenut u nekoliko scena, ali ovdje se zapravo pojavljuje kao lik koji je povezan sa Rolandom i njegovom družinom na veoma čudan, ali suštinski način.

Suzanina pjesma je odlična knjiga u kojoj Stiven King još jednom pokazuje svoje umijeće u onome šta voli da radi, a to je pisanje. On nas kroz ovu knjigu polako uvodi u posljednju i dovodi nas na sam korak do Mračne kule, a šta će se tamo desiti ostaje da se vidi.

Svim fanovima ovog serijala, a i ostalih Kingovih knjiga iskreno preporučujem ovu knjigu.

Posljednja knjiga u serijalu Mračna kula je Mračna kula.