Originalni naziv: Scarlet
Serijal: Lunarske hronike
Autor: Marisa Mejer
Broj stranica: 312
Žanr: fantastika, tinejdž
Prethodna knjiga u serijalu Lunarske hronike: Bila jednom jedna... Pepeljasta.

Bila jednom jedna... Crvena je druga knjiga u serijalu Lunarske hronike kojeg je napisala autorica Marisa Mejer. Knjiga je objavljena 2013. godine i radnja se nastavlja tačno tamo gdje je stala u prošloj knjizi. Nastavljaju se avanture Pep Lin, a autorica nas upoznaje i sa novim interesantnim likovima, kao što su Scarlet Benoa, Vuk i Karsvel Torn. Priča se prati uglavnom iz perspektive Pep, Scarlet i cara Kaja. Radi se o priči koja je inspirisana bajkom Crvenkapica, s tim da je Marisa Mejer kreirala jedan novi fantastični zaplet koji je prožet akcijom, iznenađenjima i preokretima.
Nakon što je saznala svoju prošlost i ko je ona zapravo, sada je Pep Lin u zatvoru iz kojeg bi trebala biti prebačena na Lunu. Kraljica Levana želi njenu smrt, što znači da Pep mora pobjeći i tako postati najtraženiji bjegunac u Komonveltu. Može li joj u tome pomoći Karsvel Torn, kapetan koji za sobom ima veoma bogatu historiju kršenja zakona? Karsvel je lik koji mi se odmah svidio iz razloga što on u priču unosi određenu dozu humora.

Kakve će posljedice nastupiti po Zemlju i nedavno krunisanog cara Kaja kada Pep pobjegne?

Na drugoj strani svijeta, u Francuskoj, Skarlet Benoa trži svoju nestalu baku i tokom te potrage će saznati  da baka krije brojne tajne o kojima Skarlet ništa nije znala i da je njen cijeli život proticao u velikoj opasnosti. U toj potrazi će joj pomoći Vuk, ulični borac sumnjive prošlosti, koji ima informacije o tome gdje bi njena baka mogla biti. Ako želi da pronađe baku Skarlet nema drugog izbora do da prihvati njegovu pomoć. Dok Skarlet i Vuk budu razotkrivali jednu tajnu, naletiće na drugu kada se njihov put bude ukrstio sa Pepinim.

Svi zajedno moraće da budu korak ispred podmukle lunarske kraljice Levane, koja je spremna da uradi sve samo da bi dobila ono što želi.

Bila jednom jedna... Crvena je dijelom simpatična bajka, dijelom priča o političkim spletkama i dijelom ljubavna drama. Ovo je priča u kojoj će čitalac biti bačen u jezivi svijet budućnosti u kojem nasilje i kontrola uma dovode obje tinejdžerke (Pep i Skarlet) do brojnih moralnih dilema i izlažu ih životnoj opasnosti. Da li će Skarlet uspjeti spasiti baku? Može li se vjerovati Vuku? Kako će Pep prihvatiti svoju prošlost i svoje nove moći koje su počele da se bude? Šta će biti sa carom Kajem? To su sve pitanja na koja možete potražiti odgovor u ovoj knjizi.

Treba napomenuti da je ova knjiga samo dio priče koja je na kraju ostala nedovršena s obzirom da se serijal Lunarske hronike sastoji od četiri knjige. Ali bez obzira na to knjiga je zadovoljavajuća i ja bih rekao bolja od prethodne. Žao mi je što nemam i sljedeće dvije knjige kako bih mogao saznati šta će se desiti.

Iskrene preporuke!!!