Revolveraš (Mračna kula #1)

Naziv knjige: Revolveraš
Originalni naziv: The gunslinger
Serijal: Mračna kula
Broj stranica: 216
Žanr: fantastika

Mračna kula je serijal koji se sastoji od osam knjiga koje se napisao Američki autor Stiven King. Serijal uključuje teme iz raznih žanrova kao što su fantastika, naučna fantastika, horor i vestern. U serijalu se opisuje revolveraš koji pokušava da pronađe put do Mračne kule čija je priroda i fizička i metaforička. Stiven King je serijal Mračna kula proglasio svojim magnum opusom i mnoga njegova djela ostvaruju vezu sa ovom pričom, uključujući likove koji ulaze u igru kako se serijal približava kraju. Mračna kula je najvećim dijelom inspirisana narativnom poemom Roberta Brauninga ,,Čajld Roland Mračnoj kuli stiže'' čiji se kompletan tekst može naći na kraju posljednje knjige.

Prva knjiga u serijalu Mračna kula je Revolveraš. Ova knjiga se sastoji od pet priča koje je Stiven King objavio u razdoblju od 1978. do 1981., a prvi put je objavljena u obliku knjige 1982. godine.  Po knjizi Revolveraš je 2017. godine snimljen i film pod nazivom The dark tower.

U knjizi Revolveraš autor nas upoznaje sa jednim od svojih najzagonetnijih heroja, Rolandom od Gileada, posljednjim revolverašem na svijetu koji je ,,krenuo dalje'' sa ciljem da pronađe misteriozno, ali i vrlo fizičko mjesto koje je poznato pod nazivom ,,Mračna kula'' kako bi ispravio stvari i spasio svijet prije nego što ga haos proguta. Ova knjiga predstavlja prvi korak na tom putu, koji počinje sljedećom rečenicom:

,,Čovjek u crnom je bježao kroz pustinju, a revolveraš ga je pratio.''

Iz nje se tačno može vidjeti o čemu se radi u ovoj knjizi i u kojem se smijeru kreće radnja. Roland je lovac i usamljenik na putovanju kroz dobro i zlo. On kroz svoj izolovani svijet koji na zastrašujuć način oslikava ovaj naš, goni čovjeka u crnom koji mu stalno izmiče i ostavlja mu razne tragove i zamke. Roland na ovom putu upoznaje ženu po imenu Alis i ostvaruje prijateljstvo sa Džejkom, dječakom iz Njujorka koji će mu se pridružiti u njegovoj potrazi za čovjekom u crnom.

Knjiga je sama po sebi neobična, čudna i jedinstvena. Nakon što je pročitao imao sam podijeljena mišljenja o Rolandu. On je zapravo predstavljen kao dosta mračan lik koji je donio nekoliko diskutabilnih odluka. A što je najgore, autor se nije pretjerano fokusirao na njegovu prošlost. Ima tu po neki detalj iz njegove prošlosti, ali nedovoljno da bi se čitaoc mogao povezati sa Rolandom. Bez obzira na to, autor je na kraju knjige uspio da mi probudi znatiželju i da se zapitam šta je i gdje se nalazi Mračna kula?

Sama radnja knjige je smještena u svijet nevjerovatnih okolnosti. Puna je zadivljujuće slikovitih detalja i nezaboravnih likova.

Sljedeći roman u serijalu Mračna kula je Tri tarot karte.