Čudotvorac (Disksvijet #5)

Naziv knjige: Čudotvorac
Originalni naziv: Sourcery
Broj stranica: 190

,,Kao da bogatstvo nešto znači. Prava imućnost leži u ruznicama literature.'' Teri Pračet

Čudotvorac je peti roman u serijalu komične fantastike Disksvijet kojeg je autor Teri Pračet objavio 1988. godine pod nazivom Sourcery. Roman je pisan u trećem licu, prati se iz perspektive nekoliko likova, s tim da se u centru pažnje ponovo nalaze Rinsvind i Prtljag. Što se tiče nekog sveukupnog dojma, ja sam očekivao malo više od ovog romana. Knjiga je u svakom slučaju zabavna, komična i šašava, kao i sve Pračetove knjige.

Hajde da odmah kažemo nešto o Rinsvindu. On se već pojavljivao u prava dva romana u ovom serijalu, a to su: Boja magije i Svjetlost čudesnog. ,,Postoji osam nivoa čarobnjaštva na Disku; nakon šesnaest godina, Rinsvindu nije pošlo za rukom da dostigne ni prvi nivo. U stvari, po mišljenju nekih njegovih predavača, on nije u stanju da savlada čak ni nulti nivo, s kojim se većina normalnih ljudi rađa; drugim riječima, pretpostavlja se da će, kada Rinsvind bude umro, prosječna okultna sposobnost ljudskog roda skočiti za neki procenat. On je visok i mršav i ima štrkljastu bradu koja izgleda kao brada koju nose ljudi koji nisu po prirodi stvoreni da budu bradonje. Obučen je u tamnocrvenu odoru koja je videla i bolje dane, najverovatnije i bolje dekade. Ali možete zaključiti da je on čarobnjak jer nosi špicastu kapu sa savitljivim obodom. Velikim srebrnim slovima na njoj protkana je reč 'Ćarobnjak'.'' Tu je i njegov vijerni Prtljag koji može se kreće na hiljadama nožica i napravljen je od kruškovog drveta, te zna da bude veoma agresivan.
O čemu se radi u ovoj knjizi? Ovo je komična priča o magiji, ili je možda bolje reći o sukobu između dvije vrste magije. Na jednoj strani imamo običnu magiju koja se praktikuje posljednjih nekoliko stotina godina i za koju se može reći da je ,,miroljubiva''. Sa druge strane tu je Čudotvorstvo, moćna magija za koju se može reći da je ,,izumrla'' sve do trenutka kada se pojavi osmi sin osmog sina osmog sina. Upravo taj sin (Čudotvorac) će vratiti Čudotvorstvo, a to bi moglo da bude opasno, pa možda čak i pogubno za Disksvijet. U svakom slučaju Rinsvind i Prtljag će se suočiti sa svojim najvećim i najsmješnijim izazovom do sada, te će im u tome pomoći još neki smiješni i ludi likovi.
Ova knjiga ima dosta sličnosti sa knjigom Svjetlost čudesnog u smislu razvoja radnje i likova koji se pojavljuju. Ono što je očigledno, Teri Pračet u ovom romanu razvija veoma zabavnu i uzbudljivu priču i kreira veoma interesantno okruženje u koje postavlja svoje likove. Ima tu dosta opisa, možda čak i previše. U svakom slučaju ako želite da pročitate uzbudljivu i komičnu avanturu preporučio bih vam da pročitate ovu knjigu.

,, Bio jednom jedan čovjek i imao osam sinova. Sem toga, on nije bio ništa više od zareza na stranici Istorije. Tužno je to, ali o nekim ljudima može se reći samo toliko.
Ali osmi sin odrastao je i oženio se i imao osam sinova, i zato što postoji samo jedno zanimanje prikladno osmom sinu osmog sina, postao je čarobnjak. I postao je mudar i moćan, ili ako ništa drugo, ono barem moćan, i nosio je špicastu kapu i tu je priča mogla da se završi...
Tu je trebalo da se završi...
Ali suprotno Kodeksu magije i svakako protivno svakom razumu - izuzev razumu srca, koji je topao i zapetljan i, pa, nerazuman - napustio je magijske dveri, zaljubio se i oženio, mada možda ne baš tim redoslijedom.
I on je imao sedam sinova, svaki još u kolijevci moćan kao bilo koji čarobnjak na svijetu.
A onda je dobio osmog sina...
Čarobnjaka na kvadrat. Tvorca čuda.