Sestre po metli (Disksvijet #6)

Naziv knjige: Sestre po metli
Originalni naziv: Wyrd sisters
Broj stranica: 205

,,Kada su u pitanju krune, nije stavljenje na glavu ono što predstavlja problem. Skidanje je prava muka.''

Sestre po metli je šesta knjiga u serijalu Disksvijet koja je 1988. godine objavljena pod nazivom Wyrd sisters. Ponovo su u centru pažnje vještice i pripremite se za urnebesnu avanturu. Priča je koncipirana tako da nema poglavlja, ali imate određena vidljiva mjesta gdje dolazi do promjene scena. Pisana je u trećem licu, pa autor često mijenja lika iz čije perspektive pratimo priču. Među POV likovima se nalaze: Baka Vedervaks, Nana Og, Magret Garlik, patuljak Hvel, vojvoda Felmet, te još neki manje bitni likovi.

O čemu se radi u knjizi? Veštice po svojoj prirodi nisu sklone društvenom organizovanju i svakako nemaju svoje vođe. Baka Vedervaks je bila najuvaženija među vođama koje nisu imale. Ali čak je i ona otkrila da uplitanje u kraljevsku politiku krije mnogo više zavrzlama nego što su to tvrdili određeni dramski pisci.

Nakon što je ubijen kralj Lenkra, tri vještice su njegovog nasljednika (još uvijek bebu) predali putujućim glumcima da ga oni odgajaju kao svog sina. Međutim, uspostavit će se da je novi kralj mnogo gori od prethodnika, te će to natjerati tri vještice da se počnu uplitati u kraljevi politiku. Sve to će izazvati veliki broj komičnih i urnebesnih scena. Baka Vedervaks i Nana Og će vam sigurno izmamiti osmijeh na lice.

U knjizi ima dosta referanci na Šekspirove drame. Sestre po metli predstavlja čudan spoj bajke, priče o duhovima, magiji i humoru. Teri Pračet je kreirao zaista ,,ćaknute'' likove koji će privući vašu pažnju svojim duhovitim dosjetkama koje će vam izmamiti osmjeh na lice. Ovo je voema dopadljiva priča koja može da zabavi čitaoce svih uzrasta svojim duhovitim stilom i humorom.

Pored vještica svijet Disksvijeta je naseljen mnoštvom intetesantnih likova, kao što su Smrt, patuljci, Lude, lopovi, ubice itd., te svi oni imaju zanimljivu pozadinsku priču.

Tražite knjigu koja će vas zabaviti i opustiti, ovo je definitivno savršen izbor za to!

,, Vjetar je zavijao. Munje su probadale zemlju gde god bi stigle, kao nedorasli ubica. Oluja se valjala tamo-amo po mračnim brdima ispranim kišom.

Noć je bila crna kao unutrašnjost mačke. Povjerovali biste da je to noć u kojoj bogovi pokreću ljude kao pione na šahovskoj tabli sudbine. U središtu ove nemilosrdne oluje vatra je treperila između natopljenog grmlja štipavice kao besnilo u oku lasice. Obasjavala je tri pogurene prilike. Dok je u kazanu ključalo, jezivi glas zapišta: 'Kada ćemo se nas tri opet naći?'

Nastade tišina.

Potom drugi glas mnogo običnijim tonom reče: 'Pa, što se mene tiče, može u sledeći utorak.' ''

,,Nek bude ko god misli da jeste. To je, najviše čemu neko može da se nada u ovakvom svijetu.''