Piramide (Disksvijet #7)

Naziv knjige: Piramide
Originalni naziv: Pyramids
Broj stranica: 217

Piramide su sedmi roman u serijalu o Disksvijetu koji je objavljen 1989. godine pod nazivom Pyramids. Knjiga se sastoji od četiri dijela koji nose sljedeće nazive: Knjiga izlaska, Knjiga mrtvih, Knjiga novog sina, Knjiga o 101 stvari koje dječak može da u radi. Pisana je u trećem licu, te se prati iz perspektive nekoliko likova, a lik koji je u najvećem dijelu u centru pažnje je Tepik.

Tepik je princ Kraljevstva sunca (Djelibejbi). To kraljevstvo se nalazi u pustinji gdje se odvija najveći dio ove priče. Piramide su u centru pažnje. Tepik kao princ i sin faraona je otišao u Ank-Morpork da se učlani u Esnaf ubica i da postane ubica.

Međutim, to što je bio obučavan u Esnafu ubica u Ank-Morporku neće odgovarati Tepiku za zadatak koji mu je povjerila sudbina. Naslijedio je prijesto pustinjske kraljevine Djelibejbi mnogo ranije nego što je očekivao (ni njegov otac nije bio oduševljen zbog toga), ali to je bio tek početak njegovih problema…

U knjizi Piramide Pračet pretstavlja kako to izgleda kada je neko slijepo odan tradiciji i običajima, odnosno kako to nekad može biti nefunkcionalno. Pračet nam predstavlja sliku društva koje ne može da se odvoji od svoje prošlosti, te zbog toga ta prošlost postaje njegova budućnost. To je nešto najgore što se može dogoditi jednom društvu. Dakle, u velikom dijelu knjige se govori o sukobu između tradicije i nečega razumnijeg (novog). Neki likovi će vas totalno smoriti, a među njih poebno spada Dios.

Knjiga Piramide je do sada najslabija knjiga u serijalu Disksvijet. Pored određenih komičnih situacija i duhovitih dosjetki, dosta sam se mučio sa ovom knjigom. U svakom slučaju knjiga će vas nasmijati. Preporuke!

,, Ništa sem zvijezda, rasutih po crnilu neba, kao da je Tvorac razbio vjetrobran na svojim kolima ne zastavši da pomete stakliće.
Ovo je bezdan između svjetova, ledena dubina svemira u kojoj nema ničeg sem ponekog zalutalog molekula, nekoliko izgubljenih kometa i... kruga crnila koji se lagano kreće; oko preispituje perspektivu, i ono što je naizgled bila strahovita udaljenost međuzvezdanog kakoseonokaže postaje svijet u tami, čije su zvijezde svjetla onoga što bi se velikodušno moglo nazvati civilizacijom.
Jer, dok se svijet lijeno kotrlja, otkriva se da je u pitanju Disksvijet - ravan, kružan i nošen kroz svemir na leđima četiri slona koji stoje na leđima Velikog A'Tuina, jedine kornjače koja se ikada pojavila na Hercsprang-Raselovom dijagramu, kornjače dugačke petnaest hiljada kilometara, prekrivene mrazom mrtvih kometa, izbrazdane meteorima, sa sjajem u očima. Niko ne zna razlog za sve ovo, ali vjerovatno je u pitanju kvantum.
Mnogo toga neobičnog moglo bi se desiti na svijetu koji leži na leđima takve kornjače.
Već se i dešava... ''

,,Kada umreš, prva stvar koju izgubiš jeste tvoj život. Druga stvar su tvoje iluzije.''