Straža! Straža! (Disksvijet #8)

Naziv knjige: Straža! Straža!
Originalni naziv: Guards! Guards!
Broj stranica: 234

Straža! Straža! je osma (8) knjiga u serijalu o Disksvijetu koja je objavljena 1989. godine pod nazivim Guards! Guards!. Ovo je knjiga kroz koju Pračet parodira klišee junaka iz svijeta magije sa veoma zanimljivim dijalozima. Pračet ima oštro oko za groteskno i pravi osjećaj za jezik. I ova knjiga je napisana u trećem licu, te se prati kroz oči nekoliko likova, od kojih je najzastupljeniji kapetan noćne straže Vajms.
Šta je Noćna straža? Noćna straža je neka vrsta policije u gradu Ank-Morporku, gradu u kojem je sve moguće. ,,Noćna straža je ustajala kada je ostatak svijeta išao u krevet, a lijegala kada je zora lebdjela nad gradom. Sve vrijeme provodili su u vlažnim, mračnim ulicama, u svijetu sjenki. Noćna straža je privlačila onu vrstu ljudi koja je iz ovog ili onog razloga naginjala takvom načinu života.'' Ima samo tri člana, a to su kapetn Vajms, narednik Kolon i Nobi. U ovoj knjizi će im se priključiti još jedan član, Kerot (čovjek koji je odrastao u planinama sa patuljcima). Sve u svemu jedna jako živopisna družina koja će vam izmamiti osmjeh na lice svojim djelima i dijalozima.

O čemu se radi u knjizi? Spremite se za zmajeve koji će se pojaviti u Ank-Morporku, ali ne bilo kakve zmajeve. Ovi su prilično otkačeni i zanimljivi. Jedino što je otkačenije od njih je Noćna staža će se u ovoj knjizi morati sa njima pozabaviti. A njima se svakako trebaju dodati lopovi, ubice, trgovci i mnogi drugi likovi. Naravno tu je i bibliotekar, odnosno čovjekoliki majmun ili orangutan (njemu je draži ovaj drugi naziv), te neizostavna Smrt u Pračetovim djelima. Ovo mi je najbolja knjiga u ovom serijalu do sada.

„Treba li da kažem da je roman urnebesan, a na momente jedak i veličanstven? Pračet demonstrira koliko je velika razlika između pisaca s nekolicinom šala i majstora humora čija će se djela čitati i u narednom stoljeću. Stoga, dosta više sa pričom da je "svakim romanom sve bolji". On je već dostigao vrhunac forme i tu bi trebalo da ostane i u narednim godinama, na svačiju dobrobit.“ Faren Miler, Locus

Ako tražite nešto što će vas nasmijati, to je definitivno ova knjiga! Preporuke!

,, Ovamo odlaze zmajevi.

Oni leže...

Nisu mrtvi i ne spavaju. Ne čekaju, jer čekanje podrazumeva nadanje. Možda je riječ koja nam je ovdje potrebna... drijemaju.

I mada prostor koji zauzimaju nije isti kao običan prostor, ipak su gusto složeni. Nema ni jednog kubnog centimetra koji nije ispunjen čeljustima, kandžama, krljuštima ili vrhom repa, pa je utisak kao kod nekog od onih naročitih crteža, gdje oči odjednom počnu da shvataju da je prostor između dva zmaja, zapravo, ponovo zmaj.

Mogli bi da vas podsjete na konzervu sardina, ako sardine zamišljate kao ogromne i sa kandžama, kao ponosite i ohole.

A negdje se, možda, nalazi i ključ.

U sasvim drugom prostoru bilo je rano jutro u Ank-Morporku, najstarijem, najvećem i najprljavijem od svih gradova. Kišica je rominjala iz sivog neba probijajući riječnu izmaglicu koja se uvijala po ulicama. Pacovi i druge različite vrste bavili su se svojim noćnim poslovima. Pod vlažnim pokrivačem noći ubice su ubijale, kradljivci krali, droce drocale. I tako dalje... ''

,,Patuljcima ne trebaju metafore i poređenja. Stijene su čvrste, a tama je tama. Samo li počneš da se zezaš sa opisima, nadrljao si, to je njihov moto.''

,,Ko bi pomislio da slabost može da bude veća sila od snage? Ali treba da znate kako da je usmjerite.''

,,Ljudska priroda bila je čudesna stvar. Jednom kada shvatiš gdje joj leže poluge.''