Faust Erik (Disksvijet #9)

Naziv knjige: Faust Erik
Originalni naziv: Erik
Broj strana: 88

Faust Erik je deveta knjiga u serijalu o Disksvijetu koja je 1990. godine objavljena pod nazivom Eric. U ovoj knjizi u centru pažnje je ponovo Rinsvind, propali čarobnjak koji ne voli avanture, ali ga ona pronalaze same od sebe. Tome treba dodati i činjenicu da je u knjizi Čudotvorac on završio u Utamničenim dimenzijama. Pračet nam kroz ovu knjigu pokazuje kako je Rinsvind pobjegao iz Utamničenih dimenzija.
Knjiga je napisana u trećem licu. Prati se kroz oči nekoliko likova među kojima je i Smrt, te naravno pokretni Prtljag koji stalno prati svog gospodara Rinsvinda. Prtljeg je urnebesan i svaki put kad se pojavi, sigurno će vas nasmijati.

O čemu se radi u knjizi Faust Erik? Erik je jedini haker demonologije na Disksvijetu. Nažalost, to mu baš i ne ide od ruke. On bi sve dao da mu se ispune tri želje. Ništa posebno – da bude besmrtan, da vlada svijetom, da se najlepša žena na svijetu do ludila zaljubi u njega – uobičajene stvari. Ali pošlo mu je za rukom da umesto poslušnog demona prizove Rinsvinda, verovatno najnesposobnijeg čarobnjaka u istoriji, a s njim se pojavio i krajnje neposlušni i neprijateljski nastrojeni oblik putničkog pribora poznat pod imenom Prtljag. Eriku ne gine putovanje kroz prostor i vrijeme koje će ga naterati da ponovo poželi da mu se ispuni još jedna želja – ovog puta da se nikada nije ni rodio.

Ova knjiga je čista zabava. Pračet parodira sve na šta mu padne pogled i to mu sjajno polazi za rukom. Pa tako, sada se upoznajemo sa novim predjelima Disksvijeta, tačnije sa Paklom i demonima koji u njemu žive. Opis Pračetovog Pakala je dostojan Danteovog. Sve to Pračet predstavlja na veoma komičan i zabavan način. Knjiga nije velika, tako da je možete veoma brzo pročitati i zasigurno će vam izmamiti osmjeh na lice.

,, Pčele Smrti velike su i crne, njihovo zujanje duboko je i sumorno, a svoj med čuvaju u saću bijelom poput oltarnih svijeća. Med je crn kao noć, gust kao grijeh i sladak kao šećerni sirup.

Dobro je poznato da osam boja čini bijelu. Ali, postoji i osam boja crnila, za one koji imaju moć da ih opaze, a košnice Smrti postavljene su usred crne trave, u crnom voćnjaku, pod crnim pupoljcima koji su na drevnim granama s kojih će naposlijetku roditi jabuke koje... hajde da to kažemo ovako... vjerovatno neće biti crvene.

Trava je sada bila kratka. Kosa koja je obavila posao bila je naslonjena na čvornovato stablo kruške. Sada je Smrt pregledao svoje pčele, nježno odižući saća svojim koštanim prstima.

Nekoliko pčela zujalo je oko njega. Kao i svi pčelari, Smrt je nosio veo. Problem nije bio u tome što je negde mogao da bude uboden, ali ponekad, pčela bi mu uletjela u lobanju, a onda bi tu zujala stvarajući mu glavobolju. Dok je držao saće naspram sive svjetlosti svog malog svijeta negdje između stvarnosti, osjetio se najblaži drhtaj. Brujanje se začu od košnica, list otpade. Dašak vjetra dunu za trenutak kroz voćnjak, a to je bilo nešto najtajanstvenije, jer je vazduh u zemlji Smrti uvijek topao i ustajao.

Smrti se učini da je načas čuo zvuk stopala u trku i glas koji izgovara, ne, glas koji razmišlja jojsranjejojsranjejojsranje, umrijeću, umrijeću, UMRIJEĆU!... ''

,,Jer da bi dosada bila ugodna moralo je da postoji nešto s čim je mogla da se poredi.''

,,Jedno od prvih pavila bježanja je: nikada se ne okreći.''