Pokretne slike (Disksvijet #10)

Naziv knjige: Pokretne slike
Originalni naziv: Moving pictures
Broj stranica: 233

Pokretne slike su deseti roman u serijalu Disksvijet koji je objavljen 1990. godine pod nazivom Moving pictures. U ovoj knjizi se pojavljuju neki novi likovi kao što su Viktor Tagelbent i Teda Vitel (Džindžer), a  isto tako i neki koji su se pojavljivali u prošlim knjigama, uglavnom čarobnjaci, čovjekoliki majmun (bibliotekar) i Još-Malo-P-Džabe Dibler (trgovac).
Kao i u većini prethodnih knjiga radnja se odvija u gradu Ank-morporku i u njegovoj blizini. Jedan opis Ank-morporka iz knjige: ,,Postojala je izreka da svi putevi vode u Ank-Morpork, najveći grad Disksvijeta. Barem, postojala je izreka da postoji izreka da svi putevi vode u Ank-Morpork. A pogrešna je. Svi putevi vode iz Ank-Morporka, ali ponekad ljudi se njima kreću u pogrešnom smijeru. Pjesnici su odavno odustali od pokušaja da opišu grad. Sada oni vještiji pokušavaju da mu pronađu opravdanja. Oni kažu, dobro, možda jeste smrdljiv, možda jeste prenaseljen, možda jeste pomalo onakav kakav bi Pakao bio kada bi pogasili vatre i zatočili krdo krava sa slabijim crevima na godinu dana, ali mora se priznati da je prepun pravog, ustreptalog, dinamičnog života.''

To je grad u kojem žive čarobnjaci, ubice, lopavi, trgovci, te rezna duga udruženja koja vam mogu pasti na pamet. Sa ovom knjigom se upoznajemo sa još jednim udruženjem koje se nije pojavljivalo u prošlim knjigama, a to je Esnaf alhemičara. Oni su otkrili novu vrstu magije na Disksvijetu i oko te magije će se odvijati priča u knjizi Pokretne knjige. Sam naziv knjige predstavlja tu magiju, odnosno radi se o magiji velikog ekrana. Imat ćemo priliku vidjeti kako izgleda snimanje prvog filma na Disksvijetu. Ovo je jedan urnebesan i komičan događaj u kojem će učestvovati razne rase Disksvijeta, te će biti interesantno vidjeti šta čarobnjaci ima da kažu po pitanju ove nove magije. Taj fim će se snimati u blizini brda Holi Vud oko kojeg se dešava nešto veoma misteriozno. Saznajte kakvu mračnu tajnu krije brdo Holi Vud oko kojeg čak i životinje mogu da pričaju.

Pored događaja vezanog za snimanje filma, čarobnjaci će vas definitvno nasmijati u ovoj knjizi zajedno sa novim arhirektorom Nevidljivog univerziteta Ridkalijem Smeđim. Situaciju oko snimanja filma će gledati da iskoristi i trgovac J.M.P.Dž Dibler, također na komičan način.

Ako ste fan ovog serijala uživat ćete u ovoj knjizi, a ako niste čitali ništa iz ovog serijala, Pokretne slike će vam predstavljati prilično dobar početak. U svakom slučaju ako tražite knjigu koja će vam popraviti raspoloženje i koja će vas nasmijati preporučio bi vam ovu knjigu!

,, Gledajte...
Ovo je svemir. Ponekad ga zovu konačna granica.
(Jedino što naravno, ne može postojati konačna granica, zato što ne bi postojalo ništa prema čemu bi to bila granica, ali što se granica tiče, moglo bi se reći da je vrlo pretposljednja...)
A naspram tapiserije zvijezda visi jedna maglina, ogromna i crna, u kojoj jedno ogromno crveno oko svjetluca kao ludilo bogova...
A onda se vidi da je svetlucanje zapravo odbljesak u divovskom oku koji na tren zamračuje treptaj kapka. Tama pokreće peraje i Veliki A'Tuin, zvjezdana kornjača, pliva napred kroz ništavilo.
Na njegovim leđima, četiri ogromna slona. Na njihovim ramenima, opasanim vodom, blistajući pod svojim sićušnim orbitirajućim suncem, veličanstveno se okrećući oko planina svog sleđenog Središta, leži Disksvijet, svijet i ogledalo svijetova.
Skoro nestvaran.
Stvarnost nije digitalna, sa stanjima uključeno-isključeno, već je analogna. Nekako postepena. Drugim riječima, stvarnost je svojstvo koju stvari posjeduju na isti način kao što posjeduju recimo, težinu. Neki su ljudi stvarniji od drugih, na primjer. Procijenjeno je da postoji samo oko pet stotina stvarnih ljudi na ma kojoj planeti, što je razlog zašto sve vrijeme sreću jedni druge.
Disksvijet je nestvaran koliko je to moguće, a da pritom ostane taman dovoljno stvaran da bi postojao.
I taman dovoljno stvaran da bi bio u ozbiljnoj nevolji... ''

,,Ako nenormalno traje dovoljno dugo, ono postaje normalno.''