Vještice na putu (Disksvijet #12)

Naziv knjige: Vještice na putu
Originalni naziv: Witches abroad
Broj stranica: 190

Knjiga Vještice na putu je dvanaesta (12) knjiga u serijalu Disksvijet koju je Teri Pračet objavio 1991. godine pod nazivom Witches abroad. Kao što se iz naziva knjige vidi, vještice su ponovo u centru pažnje. Baka Vedervaks, Nana Og i Magrat Garlik će vas sigurno nasmijati i zabaviti. Prije ove knjige sa vješticama ste se mogli upoznati u knjigama: Jednakost rutuala i Sestre po metli. Naravno kao i sve knjige do sada i ova nije mogla proći a da se u njoj ne pojavi Smrt.
U ovoj knjizi tri vještice će krenuti na put u Inostranstvo (treba li naglasiti da to nije nešto što one vole da rade!). Krenule su u grad koji se zove Genua, a to je grad u kome su priče iz nekog razloga oživjele (bajke). To je glavni razlog što su se upustile u avanturu koja će uslijediti, jer činilo se da će to biti lagan posao. Konačno, zar bi trebalo da bude teško postarati se da se služavka ne uda za princa?

Ali za vještice Baku Vedervaks, Nanu Og i Magrat Garlik stvari uopšte nisu tako jednostavne... Ako ništa, sve što one imaju jeste vudu gospođe Gogol, jednooki mačak i polovni čarobni štapić koji može samo da pravi bundeve. A namjerile su se na opaku moć Kume, koja je načinila ponudu Sudbini koju ova ne može da odbije. A naposlijetku, tu je i sama moć Priče. Služavke moraju da se udaju za Princa. U tome je suština života. Gotovo je nemoguće boriti se protiv Sretnog završetka. Barem je tako bilo do sada...

Ova izvanredna knjiga će vas uvući u svijet odličnog humora, i natjerati vas da se smijete kao nikada do sada. Vještice ovog serijala su stvarno najluđe. Pračet kroz ovu knjigu otvara potpuno nov humoristički pogled na vještice, koje vas zasigurno neće ostaviti razočarane. Upoznajte baku Vedervaks, koja je uvijek oštra i hladna kao votka sa ledom. Nećete naći ništa strašnije od nje same. Zatim upoznajte nanu Og, dobroćudnu stariju dobro popunjenu vješticu, koja savršeno razumije i govori "stranski jezik". I konačno upoznajte Magrat koja je neiskusna mlada vještica koja je upravo postala suđaja.

Teri Pračet u ovoj knjizi na jedan humorističan i duhovit način koristi različite bajke sa kojima smo se svi upoznali još kao djeca. Te bajke ćete sigurno uspjeti prepoznati u ovoj priči. Knjiga Vještice na putu mi je do sad najsmješnija knjiga u ovom serijalu i definitivno mi je najdraža. Preporuke!!

,, Ovo je Disksvijet, koji kroz svemir putuje na leđima četiri slona, a oni, pak, stoje na oklopu Velikog A'Tuina, nebeske kornjače.  Nekada davno ovakav kosmos smatran je neobičnim, a moguće i nemogućim. Ali opet... sve je bilo tako jednostavno, nekada davno.

Naime, kosmos je bio posvuda ispunjen neznanjem, a naučnik bi ga prečešljavao, kao ispirač zlata sagnut nad planinskim potokom, tražeći grumenje znanja među šljunkom nerazumlja, pijeskom neizvjesnosti i malim čekinjavim osmonogim plivajućim stvorenjima sujeverja.

Povremeno bi se naučnik ispravio i rekao nešto poput: 'Ura, otkrio sam Treći Bojlov zakon!' I svi su znali na čemu su. Ali, na nesreću, neznanje je postalo zanimljivije - pogotovo veliko očaravajuće neznanje o krupnim i važnim temama, kao što su materija i stvaranje - a ljudi su prestali da strpljivo grade svoje udžerice razuma po haosu kosmosa i počeli su da se zanimaju za sam haos - dijelom zato što je bilo mnogo lakše postati stručnjak za haos, ali uglavnom zbog sjajnih haotičnih dezena koji su mogli da se stave na majice.

I umjesto da se pozabave doličnom naukom, naučnici su odjednom počeli da tvrde kako je nemoguće saznati bilo šta, kako ne postoji ništa što bi se nazvalo stvarnošću i o čemu bi se nešto saznalo i da je to strašno uzbudljivo, a uzgred, jeste li znali da možda svuda okolo postoje ti mali kosmosi, ali su nevidljivi jer su svi zakrivljeni sami u sebe? Usput, zar ovo nije baš dobra majica?

U poređenju sa svim ovim, velika kornjača sa svijetom na svojim leđima vrlo je ovozemaljska. Ona se bar ne pretvara da ne postoji, a ni žitelji Disksvijeta nikad nisu ni pokušali da dokažu da ona ne postoji, tek zbog mogućnosti da je to istina i da zapravo zaista plutaju praznim prostorom. Disksvijet, naime, obitava na ivici stvarnosti. Zato i najmanje male stvari mogu da pretegnu na drugu stranu. Stoga, u Disksvijetu ljudi ozbiljno pristupaju stvarima.

Recimo, pričama. Jer su priče važne... ''

,,Pričama nije važno ko u njima učestvuje. Bitno im je samo da se pričaju, da se ponavljaju.''

,,Utjeha je uvijek bila nadohvat ruke, ako ste znali gdje da gledate.''